Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #138608:
neraď mu v kampani, lebo sa toho ešte chytí 🙂
Re #138610 luky133: proste niečo ako petržalský Ftáčnik bývajúci v Starom meste...
Re #138611 luky133: a priplácať (aspoň električenkárom) im nebudú? veď predsa nemohli využiť superdôležitú a vôbec nič nekopírujúcu linku v celej trase ?
Re #138630 TeBeCe: veríš v "nešťastné náhody", najmä v SVK podmienkach? 😉
Reply on: intony #138678:
nezažili ste premávku električky po Štefánikovej, vtedy Obrancov mieru, keď si spomeniem na zastávku oproti SAV, pred bývalým espressom, a v duchu ju "osadím" do dnešných pomerov, tak mi to vychádza mimoriadne kritické miesto pre bwezpečnosť chodcov, ak si ju predstavím pri chodníku v mieste dnešnej zastávky (t)busov, tak mi vychádza alternatíva dvoch smerových oblúkov, ktoré by križovali Šancovu a zároveň zabrali po 1 jazdnom pruhu, otázne je čo by tom znamenalo pre existenciu nadchodu, zachovanie pôvodného vedenia by znamenalo také výškové pomery, že väčšina dnešného usporiadania celého uzla by bola iba snom,
ak by zostala pôvodná električková trať, čo by to spravilo so smerovaním t-liniek na Kramáre cez Hodžovo nám., ich súbeh by bol riešený v jednom pruhu, napr. pri chodníku, alebo ako obyčajne električka v strede a t-bus pri chodníku, alebo by sme spojenie stredu s Kramármi riešili prestupom?
Mýtna by bola využívaná vo výrazne zvýšenom rozsahu, lebo sa dá predpokladať, že k súčasným by sa pridali tí, čo by si chceli ušetriť problémy s ľavým odbočením zo Šancovej, ktoré by muselo byť redukované o 1 pruh, ak vôbec existovalo,
k údajne 3-km dlhej kolóne sa nevyjadrujem, lebo nidke nebolo publikované ako sa k nej autori vyhlásenia dopracovali, dá sa predpokladať, že by sa presunula iba tá časť, ktorá predstavuje tzv. absolútny tranzit, ale vodiči, ktorý využívajú Štefánikovu na príjazd k Šancovej, lebo uzol pri Kollárovom nám. býva mimoriadne zahltený, ďalej na Kramáre, kam ba sa dalo dostať iba veľkou obchádzkou cez Patrónku, ďalej ako príjazd k odbočke do horsklého Parku, na Hlbokú, Sokolskú a za ňu (cez Krížkovu), tí sa obkľukou nebudú pohybovať,
áno, ako vždy, je to o kvalite ponuky MHD, časť z nich by mohla prestúpiť, ale električka na Štefánikovej by ich asi neprilákala, trúfam si to trvdiť na základe vyše 20 ročnej skúsenosti s takou prevádzkou,
Reply on: intony #138676:
odstránenie dôsledkov kolapsu na takom úseku ako je cez Bratislavu, alebo bude raz okolo nej, je tiež verejným záujmom ako preprava ľudí MHD, výpomoc raz za dlhý čas v trvaní 2-3 hod. by MHD určite neohrozilo
Reply on: vlado13 #138672:
Nie šťastím, ale nešťastím.
Prečo by mala byť Mýtna neprimerane upchatá?
Koľko áut pokračuje zo Staromestskej cez Štefánikovu na Šancovú a koľko pokračuje Pražskou? Ak druhá možnosť predstavuje silnejší prúd, vodičom by nič nebránilo využiť nábrežie/diaľnicu a Mlynskú dolinu.
Preto aj zmienku o trojkilometrovej kolóne, ktorá by vraj mala vznikať po možnom vyhradení BUSpruhu na Štefánikovej považujem za žvást.
Reply on: M3go #138666:
Sranda, ja som tade v lete chodil furt a nic...
Reply on: vlado13 #138673:
Prečo by kolapsová situácia na diaľnici mala mať dôsledky pre MHD formou krátkodobého zrušenia BUSpruhu?
Reply on: Valec #138633:
ano v dnepropetrovsku maju sice len jednu linku, ale aj v zubozenej ukrajine ju postupne rozsiruju a ma sa predlzovat (realne sa aj stavia) na jednu aj druhu stranu ..

prazske metro tiez nezacalo s big bangon.. to sa neda .. ale proste akonahle mas zaklad, casom sa to stane aj na "tunelovanie" zajimave .. a tak ako sa vyhazuju peniaze za predrazene mercedesy, nasli by sa peniaze aj na toto ..
Reply on: no.ev.di. #138656:
v strede je plocha využitá, je tam zeleň, okrem toho stredový pás má funkciu oddeľovania, ktorá v jednotlivých miestach ustupuje funkcii samostatného ľavého odbočenia, ak tam dáme električku, (samostatné) ľavé odbočenia budú vyžadovať riešenie, ich vylúčenie môže priniesť problémy na ďalších cestách v okolí
Reply on: Ike #138649:
dobrá poznámka,
po vybudovaní obchvatu D4 by som odporúčal nechať stredný deliaci pruh tak, lebo aj zeleň treba, a pravý pruh vyhradiť pre MHD, to dovoľuje prijať operatívne opatrenie pre prípad vážnej kolapsovej situácie na diaľnici a pustiť krátkodobo IAD aj po vyhradenom pruhu
Reply on: no.ev.di. #138648:
k Štefánikovej samostatne,
ak by zostala na nej električka, križovatka pri SAV by nemohla vyzerať ako dnes, ani križovatka na Suchom mýte, pripojenie popri kostole sv. trojice by nás vrátilo tam, kde sme boli, keď nestála trať na Obchodnej a cez tunel,
autá by sa pravdepodobne Štefánikovej vyhýbali, ale zato na Mýtnej by sme si ich v jednom smere užili vyše hlavy, v opačnom smere by to odniesli niektoré iné línie,
je veľkým šťastím, že električku zo Štefánikovej presmerovali na Štefanovičovu, Starohorskú a Radlinského,
Reply on: no.ev.di. #138648:
nemusí, ale ak by sme vedeli obmedziť počet jezdných pruhov pre IAD, potom môžeme najprv vyskúšať ich nahradenie bus-pruhmi,
čo je však povážlivé, kroky vedenia mesta skôr smerujú k tomu, že upokojenie IAD na tejto línii bude riešené zvýšením na tri pruhy
Reply on: no.ev.di. #138647:
rekonštrukcia nadjazdu železnice by bola fajn, nepatrí mestu, MDPaTa ŽSR majú celkom iné priority,
autobusová L61 nie je nevyhnutná, ak mestu záleží na principiálnom riešení, potom je najvyšší èas na mimoúrovòové križovanie so železnicou, ÚP s tým poèíta na inom mieste,
áno, línia Trnavská - Rožòavská je posledná komunikácia, ale nie vo vzťahu k priestoru, je poslednou, èo do potreby to riešiť, ak príjmeme, že zmiernime IAD v tejto línii, tak treba predstaviť návrh kam ju chceme presmerovať, lebo dopravné toky na tejto línii sa neviažu na vnútromeské presuny medzi Trnavským mýtom a Zlatými prieskami v takom rozsahu, aby sa dalo oèakávať, že presunom do MHD by sa dosiahol výrazný úbytok,
okrem toho, treba definovať napojenie na súèasnú sieť, predpokladám, že na Krížnu, ale nie na Vajnorskú, èo by to asi urobilo s úprsavami dráhy a s priamym prúdom Šancova - Trnavská a následným odboèením na Bajkalskú a Drieòovu, došlo by k súbehu dvoch a možno i troch subsystémov, alebo by sme zrušili L205 èi presmerovali v rámci toho návrhu odboèenia na Tomášikovu a prehnali ju cez Gagarinovu a Prievozskú, bez oh¾adu na to, èo by to spravilo s obslužnosťou Svätoplukovej, Párièkovej atï, alebo by sme ju "poslali" po Ružinovskej v súbehu s elektrièkou? mohlo by sa zdať, že staèí, ak L205 bude konèiť pri zimáku spolu L212, je to vec prístupu - èo najmenej prestupov versus èo najmenej súbehov
Reply on: M3go #138666:
slovenskí alebo rakúski? Dali niekomu pokutu? Bol to motoráčik do Ganserndorfu alebo vlak do Viedne?
Reply on: intony #138661:
môže byť, ale potom by sa k električkovej linke neoplatilo žiadnu inú linku viesť do Vlčieho hrdla. Možno akurát tak zredukovanú L74, keď nosnú funkciu obsluhy pre Vlčie hrdlo bude plniť električka. Mimochodom dobre si mi nahral, lebo z tvojej trati na Landererovej by som ja robil odbočku na smer Košická a napojenie pri trhovisku na trať do Ružinova ? táto trať po Košickej je inak už dosť starý plán a boli k nej vyhotovené projekty ešte niekedy v 80-tych rokoch minulého storočia.
Reply on: slavius #138664:
veď to jak keby vypadlo Apollu z oka ? ešte aj ten nájazd na most z tej istej strany a podobného oblúka
Reply on: 810zssk #138621:
DNV-Marchegg by si sa čudoval minule tam došli dvaja "cvakači"
... že vraj bratislavské metro v roku 2009 .. a neni ani to 🙂
http://www.fmg.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=1338&mode=&order=0&thold=0 goggled
Reply on: intony #138661:
Presne to bola moja idea, ktorú si mi zobral z jazyka či skôr klávesnice ☺
Dokonca by som trať ťahal do regiónu ako Wien-Baden lokalbahn.
...autistoV zo satelitných mestečiek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.