ano v dnepropetrovsku maju sice len jednu linku, ale aj v zubozenej ukrajine ju postupne rozsiruju a ma sa predlzovat (realne sa aj stavia) na jednu aj druhu stranu ..
prazske metro tiez nezacalo s big bangon.. to sa neda .. ale proste akonahle mas zaklad, casom sa to stane aj na "tunelovanie" zajimave .. a tak ako sa vyhazuju peniaze za predrazene mercedesy, nasli by sa peniaze aj na toto ..
v strede je plocha využitá, je tam zeleň, okrem toho stredový pás má funkciu oddeľovania, ktorá v jednotlivých miestach ustupuje funkcii samostatného ľavého odbočenia, ak tam dáme električku, (samostatné) ľavé odbočenia budú vyžadovať riešenie, ich vylúčenie môže priniesť problémy na ďalších cestách v okolí
dobrá poznámka,
po vybudovaní obchvatu D4 by som odporúčal nechať stredný deliaci pruh tak, lebo aj zeleň treba, a pravý pruh vyhradiť pre MHD, to dovoľuje prijať operatívne opatrenie pre prípad vážnej kolapsovej situácie na diaľnici a pustiť krátkodobo IAD aj po vyhradenom pruhu
k Štefánikovej samostatne,
ak by zostala na nej električka, križovatka pri SAV by nemohla vyzerať ako dnes, ani križovatka na Suchom mýte, pripojenie popri kostole sv. trojice by nás vrátilo tam, kde sme boli, keď nestála trať na Obchodnej a cez tunel,
autá by sa pravdepodobne Štefánikovej vyhýbali, ale zato na Mýtnej by sme si ich v jednom smere užili vyše hlavy, v opačnom smere by to odniesli niektoré iné línie,
je veľkým šťastím, že električku zo Štefánikovej presmerovali na Štefanovičovu, Starohorskú a Radlinského,
nemusí, ale ak by sme vedeli obmedziť počet jezdných pruhov pre IAD, potom môžeme najprv vyskúšať ich nahradenie bus-pruhmi,
čo je však povážlivé, kroky vedenia mesta skôr smerujú k tomu, že upokojenie IAD na tejto línii bude riešené zvýšením na tri pruhy
rekonštrukcia nadjazdu železnice by bola fajn, nepatrí mestu, MDPaTa ŽSR majú celkom iné priority,
autobusová L61 nie je nevyhnutná, ak mestu záleží na principiálnom riešení, potom je najvyšší èas na mimoúrovòové križovanie so železnicou, ÚP s tým poèíta na inom mieste,
áno, línia Trnavská - Rožòavská je posledná komunikácia, ale nie vo vzťahu k priestoru, je poslednou, èo do potreby to riešiť, ak príjmeme, že zmiernime IAD v tejto línii, tak treba predstaviť návrh kam ju chceme presmerovať, lebo dopravné toky na tejto línii sa neviažu na vnútromeské presuny medzi Trnavským mýtom a Zlatými prieskami v takom rozsahu, aby sa dalo oèakávať, že presunom do MHD by sa dosiahol výrazný úbytok,
okrem toho, treba definovať napojenie na súèasnú sieť, predpokladám, že na Krížnu, ale nie na Vajnorskú, èo by to asi urobilo s úprsavami dráhy a s priamym prúdom Šancova - Trnavská a následným odboèením na Bajkalskú a Drieòovu, došlo by k súbehu dvoch a možno i troch subsystémov, alebo by sme zrušili L205 èi presmerovali v rámci toho návrhu odboèenia na Tomášikovu a prehnali ju cez Gagarinovu a Prievozskú, bez oh¾adu na to, èo by to spravilo s obslužnosťou Svätoplukovej, Párièkovej atï, alebo by sme ju "poslali" po Ružinovskej v súbehu s elektrièkou? mohlo by sa zdať, že staèí, ak L205 bude konèiť pri zimáku spolu L212, je to vec prístupu - èo najmenej prestupov versus èo najmenej súbehov
môže byť, ale potom by sa k električkovej linke neoplatilo žiadnu inú linku viesť do Vlčieho hrdla. Možno akurát tak zredukovanú L74, keď nosnú funkciu obsluhy pre Vlčie hrdlo bude plniť električka. Mimochodom dobre si mi nahral, lebo z tvojej trati na Landererovej by som ja robil odbočku na smer Košická a napojenie pri trhovisku na trať do Ružinova ? táto trať po Košickej je inak už dosť starý plán a boli k nej vyhotovené projekty ešte niekedy v 80-tych rokoch minulého storočia.
V poslednej dobe sa zas hovorí o rýchlostnej ceste R7 alebo sa hovorilo sa aj o rozvoji územia okolo Vlčieho hrdla. Ja by som teda radšej ako duplicitnú električku na Zlaté piesky videl trať v trase Pribinova/Landererova - Prístavná (variantne Dunajská - Mlynské nivy) - Slovnaftská - Kazanská - Dolné hony. Tiež P+R parkovisko niekde pri Slovnafstskej a tiež 1-2 nové železničné zastávky vo Vrakuni.
Išlo by o rýchlodrážnu trať a verím, že by ju využívalo aj zopár autistou zo šamorínskych satelitných mestečiek.
Bohužiaľ som skeptický v predpokladoch, že BID pomôže odbremeniť cesty od IAD (teda dúfam, ale v prípade Rožňavská - Trnavská tomu dávam minimum). Ide o to, že pri ceste na Rožňavskú za vozovňou alebo na Zlaté piesky môžeš využiť akurát tak L53 a 63 (aj L96, ktorá ale centrum míňa), ktorých intervaly a kapacita niesú to pravé orechové. Preto tam ľudia budú vždy chodiť autami a to či pôjde vlak každých 30min z TT do BA nebude nikoho zaujímať kto sa bude potrebovať dostať práve tam kde je premávka MHD takto chabá.
odbočím od témy úvodom. Ak si spomínaš na návrh, ktorý zverejnil Majo, tak bol tam uvedený súhrnný interval pre električky 8//15. Keď sme tu dávnejšie pracovali s linkovým vedením električiek a ja som samozrejme nemohol chýbať medzi skúšajúcimi, tak som bol skritizovaný za to, že interval električky 8//15 v úseku Zátišie - Zlaté piesky je nedostatočný. Majo to tak spravil a akosi sa to prehliadlo... či sa vyťaženie električiek v danom úseku znížilo?
ano, podľa mňa je riešenie, keby sa tu spravila rýchlodráha s dvoma-troma zastávkami, tak by to mohlo predstavovať trasu pre expresné električkové linky... Určite by to zatraktívnilo P+R od Trnavy... má to však veľa zádrhelov a otázku opodstatnenia keď už má byť BID
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
aquila
prazske metro tiez nezacalo s big bangon.. to sa neda .. ale proste akonahle mas zaklad, casom sa to stane aj na "tunelovanie" zajimave .. a tak ako sa vyhazuju peniaze za predrazene mercedesy, nasli by sa peniaze aj na toto ..