A to som obišiel linky ako 21,31+39,50,61,63, alebo aj 34+83 ktoré v úseku Dúbravka - centrum robia interval 4/7-8/5 cez pracovné dni, svojím spôsobom vytvárajú interval nosnej linky.
Ale v časoch keď s klbákmi nevychádzame ani na normálne linky je od DPB chrapúnstvo si dať platiť za to, že budú jazdiť prázdne do VW. Uznaj, že by nikomu z VW neodpadlo z tela keby nejakú dobu jazdili na tých pracovných spojoch sóla. Vždy je to menšia pohroma keď na nejakom pracáku kde sú obsadené všetky sedadlá a stojí do 10 ľudí (to hovorím o prípade maximálnej naplnenosti) príde sólo ako na takej 68,93,94 a 95, s ktorých obsadenosťou sa 25 a 92 môžu ťažko porovnávať. Si zober ešte, že aké dlhé je kolo na 92 a aké na 93,94 a 95. Aj 68 a 98 skôr spravia jedno kolo než L92.
vďaka za vysvetlenie ? o somároch viem, ale má viac verzií nie? Všetko vychádza pôvodne z radov 742 a 770+771. Niektoré sú s pojazdom Bo´+Bo´a niektoré Co´+Co´. Koľko sa ich vôbec vyrobilo? Hlavne by ma zaujímalo ako dopadol 755 ?
1. Peršing: toto slovo sa pôvodne používalo v úplne inom význame. Boli to americké raketové strely (anglický pravopis je pershing) s rýchlym štartom a krátkym doletom. Analogicky sa však začalo používať aj pre lokomotívy 162, 262 a 363, lebo mali "rýchly štart" (rozjazd) a "krátky dolet" (dojazd). Inými slovami, rýchlo sa rozbehli a po ceste vždy chytili poruchu.
2. Somár: opäť analógia so správaním sa živého somára.
Na tých "vyťažených" spojoch ja nevidím nič zlé. Skús sa previezť 25 niekedy popoludní okolo 14. hod, keď pracovníkom končí služba. 92 sa tiež dokáže naplniť. Všetko to musíš pozerať v pravý čas. Plynový kraťas na 83 mohol byť kľudne aj ZV, cez týždeň bývajú (ne)zvyčajne krátke ZVs. A taktiež 28 býva plná, ale to závisí od podmienok (napr. počasie).
Ale čo ? neviem prečo by mal byť odrazu problém na 299 poslať klbáky keď je víkend a vtedy je klbákov dostatok vždy. Keď môžu voziť tých smiešnych 20 ľudí na L28, tak už by ten jeden deň navyše čo by nasadzovali klbáky ich asi zabil. Radšej nech DPB namiesto takýchto hlúpostí rokuje s VW o tom, že na tie ich "vyťažené" VWagen-kové 25 a 92 budú premávať sóla, najmä čo sa spojov o 13 a 14 týka. Vtedy ako som šiel večer si pozrieť ich "vyťaženosť" tak sa ešte o 21:30 na L83 premával plynový kraťas. ?
Nedokážem pochopiť tu debilinu že bol som na Svetovom pohári v Čunove. Včera keď bolo tam málo ludí vypravili na posilovú linku 299 kĺbové autobusy. Ale dnes... Dnes keď išlo milión ludí tak náhodou vypravili krátke autobusy.... Chápete tú stupiditu Dopravného podniku..... ?
To vlastne nemusím diskutovať vôbec, lebo dopravné vzdelanie nemám žiadne, technické detaily absolútne neovládam. A to, že mám vlaky alebo MHDčku rád nestačí. Jedine do linkovania v Petržke by som dačo mohol asi hovoriť, keďže tam žijem ale to maximálne o linkách 68,83,92,95,96 a 196.
Vidím, že čerpáš akurát zo Zašlapaných projektov, tak neviem, či má zmysel s tebou vôbec diskutovať. ŠM 16,5 sa nedostala do výroby preto, že o ňu dopravcovia nemali záujem. Uvedom si, KEDY bola ŠM 16,5 a KEDY sa začali dovážať Ikarusy.
Kyklop nemohol sergeja prekonať, lebo to bola lokomotíva inej kategórie a hlavne už v okamihu svojho vzniku úplne zbytočná.
A vlakové kúrenie pomaranča sa muselo dovážať zo zlej imperialistickej cudziny (parné generátory Clayton a Vapour Heatingä, lebo súdruhovia to nedokázali, museli najprv nejaké rozobrať a potom "reverse enginnering" (ak vieš, čo to je) vyrobiť.
Proste tie ospevovaní stroje NEMALI celkové prevedenie o riadny čas vpred.
Stále a dookola opakuješ jednu chybu - vstupuješ do diskusií o veciach , o ktorých NIČ nevieš nie s úmyslom sa poučiť ale s úmyslom ukázať iným, ako to je, ako je to správne a ako to treba robiť.
O somárovi viem, že je to dosť zaostalé za očakávaniami v tom, že to má byť náhrada za 770 a 771. Ale čo znamená slovo peršing tak to neviem, viem len že sa používa na rušne radu 162,262 a 362. Ja dobre viem, že komunisti boli aj tu, inak by sme na tom neboli tak shitne, rozhodne by neboli také "dobré" (vynútené) konexie so ZSSR. Teda ak aj uznám, že Pomaranče neboli niečo extra, tak Kyklop už rozhodne Sergeja prekonal. Aspoň to, že Kyklop a Pomaranč mohli ťahať osobné vlaky lebo mali vykurovanie pre vozne, čo Sergej nemal, tak ostali mu len náklaďáky. Nechápem čo sa vtedy sovieti snažili zakryť to, že niekto vie vyrobiť výkonnejší stroj s celkovým prevedením o riadny čas vpred, čo sa potvrdilo aj s Karosou ŠM 16,5 alebo pri Pražskom metre, kde to skončilo na RVHPéčke...
Tak čítaj po rade, hlupko:
1) Tú obľúbenosť som zobral od rušňovodičov. A odkiaľ si ty zobral dokonalosť pomarančov?
2) Ten dokument som videl dávno predtým, než teba iekto nanavigoval na jeho existenciu. Ale keďže mám akosi aj iné vedomosti, tak ho nemusím brať ako Písmo sväté.
3) Zatiaľ čo prvé československé lokomotvy množstov závad nemali? Sa spýtaj svojho ocka, prečo sa peršing volá peršing a somár somár? A pomaranč bol ecelentne tichá lokomotíva? Môžem ťa uistiť, že hluk na stanovišti rušňovodiča bol v sergeji neporovnateľne, rádovo nižší, ako na stanovišti pomaranča.
4) Nikdy som sa netváril, že za komunistov sa NEmuselo odstupovať od nejakých projektov, ale pomaranč mal ďaleko nádejnému alebo technicky vyspelému.
5) Proti komunizmu som určite spravil viac ako ty, tak si nevytieraj papuľu mojou osobou a už vôbec nie v tejto veci. Vôbec neviem, čo vlastne do tejto diksusie ťahá komunistov, to ako myslíš, že TU komunisti neboli, len v Rusku?
Ty by si tiež povedal všeličo a môžem ťa uistiť, že nielenže nerozumieš lokomotívam podrobne - ty im nerozumieš vôbec a iným témam, o ktorých sa tu snažíš diskutovať, tiež nerozumieš vôbec.
Nie, to som nikde nepísal, to si tak môže prekrútiť len hlupák tvojho formátu. Ja som písal len to, že služba na pomaranči bola pre rušňovodiča utrpením, zatiaľ čo na sergeji mal dovtedy nevídaný komfort. Takže za pomarančami, ktoerých výroba z politických dôvodv nepokračovala, plačú len nekvalifikovaní šotouši.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jakub1