S tými Tatrami súhlasím tak, ako to spravili... je to III. stupeň ochrany, príroda nech si to vyrieši sama... zásah človeka nie je vhodný, lebo aj samotná kalamita je výsledkom toho, že človek tam umelo vysadil neprirodzený ihličnatý les ešte v časoch, kedy to nebol TANAP. Krajina sa správa tak, že chce nadobudnúť rovnovážny stav, zásah a iniciatíva človeka môže dopadnúť katastrofálne
OT OFF
Na to posledné mám iný názor. Keď odvezieš všetko kalamitné drevo, môžeš sa rozlúčiť s tým, že sa ten biotop za krátku dobu zregeneruje. V tých spadnutých kmeňoch totiž nežijú len lykožrúty. Ale to je na dlhú debatu, ktorá nesúvisí s dopravou.
Napísal to dobre. Niesú to nič viac ako teroristi. Keď už sa v BA postavilo toľko vecí čo zahumusilo životné prostredie a nikto to neposudzoval nejak dlho. Všetcia tí "zelení" len prekážajú, iniciatívni sú vtedy keď to najmenej treba. Lesníci idú napr. odvážať z Tatier kalamitné drevo a oni tomu bránia, že nech si to príroda vyrieši sama. Keby to tak bolo tak sa do toho dreva pustia lykožrúty a iná háveď + sa začnú rozmnožovať a môžu ochranári potom akurát tie lykožrúty ochraňovať. ?
veľmi sporadicky tam chodím, rozhodne si neprivstávam ráno aby som sledoval od 5 do 8 L66 ? Nejde len o využitie vozidla ale o nejaký štandard aby aj tých pár desiatok cestujúcich čo využívajú L66 nečakali dlho a nerozhodli sa aj oni pre IAD. To už dúfam, že chápeš troška, že ide aj o komfort keď šetríš ľuďom čas kratšou čakacou dobou. Máš to podobne ako keď dopravca ráta s tým, že do klbáku nacpe 150 osôb a keď ráta s tým, že viac ako 120 by tam nemal cpať a dáva na linky kratší interval aby sa ľudia netlačili. To všetko sa ráta do pohodlia pri cestovaní aj či máš vo vozidle sendvič zo 4 strán alebo či máš aj nejaký priestor okolo seba alebo koľko sa čaká na spoj.
Re #132115 Jezo: z toho prvého linku - "...jeho pokračovanie pod zemou a pri rozchode koľajníc 1435 mm" to mi niečo pripomína - žeby hovorca pribrzdeného ministerského súdruha?
Re #132132 Petto: nočáky nemajú na znamenie všetky zastávky? a keď má byť na znam. pre 88, tak ju ani nemali stavať alebo dať tam priamo do CP, že určené 3 spoje ráno a popoludní, v nadväznosti na začiatok/koniec pracovnej doby GIB zastavujú na RTG...
Len je zaujímavé, že na DD sa vozokm nájdu vždy a, že sa už dávno nič nezdôvodnilo poklesom objednaných výkonov, ale vždy len nedostatkom vozov a vodičov.
Teda to som aj ja trochu zúžil... nielen od toho, ale aj od riešenia peších, cyklistických trás, a cieľavedomého uprednostnenia takýchto foriem dopravy pred automobilovou... v BA podmienkach podľa mňa zatiaľ veľmi otázne.
Určite má ten projekt však väčší mestotvorný potenciál ako mnoho iných, a pozitívum je, že zástavba má byť situovaná pozdĺž osi verejnej dopravy (električky).
Zeleň by však podľa mňa tiež mala byť riešená pomerne veľkoryso.
Ja si myslím, že niektorí ľudia bojujú proti električke, lebo majú inú predstavu o riešení dopravy, iní preto, lebo nechcú výstavbu okolo Chorvátskeho ramena, a ešte iní zo svojich osobných dôvodov.
Verím, že zástancov električky je tiež dosť, a môžu aj oni prísť s vlastnou iniciatívou za električku (navrhoval tu niekde nižšie Mikimaus.)
Ako pozorujem aj z tohto fóra, Petržalčania, aj tu prítomní, ktorí podporujú električku, sa rozchádzajú v názoroch na urbanizáciu priestoru okolo trate. Takže len sa rozprávajte ďalej.
Dunčo, zase trepeš od veci, skomolil si v príspevku asi tri rôzne témy.
Aké 100-stranové posudky? Každý väčšé projekt musím prebehnúť konaním EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie), ktoré je ale aj tak v tunajších podmienkach zväčša formálne. Potom je územné aj stavebné konanie.
Čo sa týka výstavby, myslím, že práveže sa o výstavbe hovorí v BA viac ako dosť, len často s protichodnými názormi, najmä čo sa týka dopravy - MHD, cyklistov, peších, IAD.
boxcar
Osobne nič nemam extra proti, ale tie polo tričká mohli by všetci nosiť.