Je... príroda si s tým vynaloží ako chce, aby čo najlepšie dosiahla rovnovážny stav... odstránením kalamitných stromov urýchliš denudačné, korázne a erózne procesy (+ otvoríš priestor pre developerov, ktorým udržateľný rozvoj nehovorí nič), čo bude mať zase za následok "skôr či neskôr" ďalšiu katastrofu...
Osobne sa mi nepáčia niektoré tie výškové budovy. Ale na druhej strane som prekvapený relatívne veľkým množstvom zelene (aspoň z tých obrázkov sa to tak javí). ?
ostatne "Avšak nemusím mať odborné vzdelanie na to aby som vám vedel povedať" to hovoria všetcia "rádoby" odborníci na dopravu, ktorých máme na slovensku priam haldy...
a s tým napadaným drevom - naštuduj si napríklad niečo o Bavorskom pralese... ?
tak si to láskavo najprv naštuduj a potom niečo hovor! Doporučujem napr. blog Rasťa Jakuša, ktorý je slovenským odborníkom na lykožrúta, prípadne sa s ním osobne stretnúť a porozprávať niekde v lese (ako to robím ja).
Za hentaké riešenie niesom. Insekticídy zabíjajú všetko, nie len škodlivý hmyz. A to drevo sa dá zvážať aj inak ako hentakým spôsobom "kde nás napadne", zas nechať krížok krážom popadané stovky stromov v lese tiež nie je správne. Či je?
Re #132152 VLK: Re #132153 S499.1023:
Niesom lesník ani biológ a ani nič podobné, od toho viete, že mám na míle ďaleko. Avšak nemusím mať odborné vzdelanie na to aby som vám vedel povedať, že ak tam to kalamitné drevo ostane tak lykožrúty to nielen budú zožierať ale tam budú klásť svoje vajíčka, premnožia sa a napadnú aj ostatné zdravé porasty.
Môj príspevok nie je skoro hysterický a hovorím v ňom to, čo hovorím už dávno. Ak nechce byť BAO vnímaná ako ekoteroristická organizácia, nech nedovoľuje indivíduám ako Domovník a vlado13 zaštiťovať sa pri prezentácii svojich choromyseľných výplodov sovjim menom. Mne to môže byť nakoniec už jedno, ale keď Bratislava prestane byť miestom vhodným pre život, nebude to zásluhou rôznych opovrhovaných developerských firiem ako JaT, ale paradoxne zásluhou samozvaných ochranárov.
S tými Tatrami súhlasím tak, ako to spravili... je to III. stupeň ochrany, príroda nech si to vyrieši sama... zásah človeka nie je vhodný, lebo aj samotná kalamita je výsledkom toho, že človek tam umelo vysadil neprirodzený ihličnatý les ešte v časoch, kedy to nebol TANAP. Krajina sa správa tak, že chce nadobudnúť rovnovážny stav, zásah a iniciatíva človeka môže dopadnúť katastrofálne
OT OFF
Na to posledné mám iný názor. Keď odvezieš všetko kalamitné drevo, môžeš sa rozlúčiť s tým, že sa ten biotop za krátku dobu zregeneruje. V tých spadnutých kmeňoch totiž nežijú len lykožrúty. Ale to je na dlhú debatu, ktorá nesúvisí s dopravou.
Napísal to dobre. Niesú to nič viac ako teroristi. Keď už sa v BA postavilo toľko vecí čo zahumusilo životné prostredie a nikto to neposudzoval nejak dlho. Všetcia tí "zelení" len prekážajú, iniciatívni sú vtedy keď to najmenej treba. Lesníci idú napr. odvážať z Tatier kalamitné drevo a oni tomu bránia, že nech si to príroda vyrieši sama. Keby to tak bolo tak sa do toho dreva pustia lykožrúty a iná háveď + sa začnú rozmnožovať a môžu ochranári potom akurát tie lykožrúty ochraňovať. ?
veľmi sporadicky tam chodím, rozhodne si neprivstávam ráno aby som sledoval od 5 do 8 L66 ? Nejde len o využitie vozidla ale o nejaký štandard aby aj tých pár desiatok cestujúcich čo využívajú L66 nečakali dlho a nerozhodli sa aj oni pre IAD. To už dúfam, že chápeš troška, že ide aj o komfort keď šetríš ľuďom čas kratšou čakacou dobou. Máš to podobne ako keď dopravca ráta s tým, že do klbáku nacpe 150 osôb a keď ráta s tým, že viac ako 120 by tam nemal cpať a dáva na linky kratší interval aby sa ľudia netlačili. To všetko sa ráta do pohodlia pri cestovaní aj či máš vo vozidle sendvič zo 4 strán alebo či máš aj nejaký priestor okolo seba alebo koľko sa čaká na spoj.
klasIK