Reply on: Ike #130146:
Tak teraz samozrejme hlásaš bludy ty. Viedenská tzv. električka samozrejme BOLA kompatibilná s mestskou sieťou (jazdila v BA na 550 V =, vo Viedni na 600 V = a v medzimestskom úseku na 15 kV/16 2/3 Hz) , čo sa týka napájania (ako by asi inak jazdila po spleti okolo Divadla?) a po moste jazdila po cestnej časti. Železnica do Petržalky cez Starý most nebola zrušená v 50. rokoch ale až po výstavbe trate cez ÚNS a Petržalka nebola niečo medzi obcou a záhradkárskou kolóniou ale jednou z najväčších obcí bez mestského štatútu na Slovensku
Ike
Viedenská električka bol de facto vlak premávajúci na rozchode 1435mm. Cez Starý most premával po železničnom "východnom" telese.
Mal iné parametre, iné napájanie a celkovo - odborne sa v týchto veciach nevyznám, bližšie snáď povie nejaký odborník.
Bratislavská električka mala v tej dobe už slušnú sieť, nebola však s traťou do viedne kompatibilná, pretože mala iný rozchod - 1000mm a iné napájanie.
Po Starom moste premávala po cestnom telese...
1) Trať Petržalka Wolfsthal a do Kittsee bola opustená z dôvodu, že v roku 1955 začala týmto priestorom prechádzať železná opona. Začalo sa s výstavbou zátarás, aby sme náhodou do nášho socialistického raja nikoho nepustili... Trať padla zrejme za obeť tak, že jednoducho zavadzala a možno sa nejaké jej komponenty aj použili na výrobu 3m ostnatého plotu...
2) Nie nemohli, pretože skutočná električková trať bola vždy len po Sad Janka Kráľa. T.z. že museli by popri už vtedy opustenej železničnej (viedensko-električkovej trati) stavať električkovú trať.. Vzhľadom na to, že vtedy bola petržalka niečo medzi obcou a záhradkárskou kolóniu a ešte k tomu na hranici politických sústav, tak radšej odtiaľ všetko sťahovali preč ako investovali do nenávratnej (z ich pohľadu neperspektívnej) investície
3) Lebo niektoré nikto nechce a na zvyšok odpovedať neviem
4) Pretože ich pravdepodobne použili inde....