2. Čo sa týka tej trate, tak zabúdate nna to, že BÚS túto bratislavskú časť trate odkúpil a prestaval na 1000m rozchod a začlenil ju do mestskej siete električiek takže budovať by sa na novo určite nemusela.
Viedenská električka bol de facto vlak premávajúci na rozchode 1435mm. Cez Starý most premával po železničnom "východnom" telese.
Mal iné parametre, iné napájanie a celkovo - odborne sa v týchto veciach nevyznám, bližšie snáď povie nejaký odborník.
Bratislavská električka mala v tej dobe už slušnú sieť, nebola však s traťou do viedne kompatibilná, pretože mala iný rozchod - 1000mm a iné napájanie.
Po Starom moste premávala po cestnom telese...
1) Trať Petržalka Wolfsthal a do Kittsee bola opustená z dôvodu, že v roku 1955 začala týmto priestorom prechádzať železná opona. Začalo sa s výstavbou zátarás, aby sme náhodou do nášho socialistického raja nikoho nepustili... Trať padla zrejme za obeť tak, že jednoducho zavadzala a možno sa nejaké jej komponenty aj použili na výrobu 3m ostnatého plotu...
2) Nie nemohli, pretože skutočná električková trať bola vždy len po Sad Janka Kráľa. T.z. že museli by popri už vtedy opustenej železničnej (viedensko-električkovej trati) stavať električkovú trať.. Vzhľadom na to, že vtedy bola petržalka niečo medzi obcou a záhradkárskou kolóniu a ešte k tomu na hranici politických sústav, tak radšej odtiaľ všetko sťahovali preč ako investovali do nenávratnej (z ich pohľadu neperspektívnej) investície
3) Lebo niektoré nikto nechce a na zvyšok odpovedať neviem
Ináč je vôbec prípustné, že napr. nové autobusy (jeden TEDOM) má také vady ako zle odliate sklo? Sklo kde sú podlhovasté pásy, cez ktoré je mierne rozdvojený obraz asi nie je veľmi normálne. Viem, že v automobilovom priemysle, je to závažná chyba pri ktorej ide auto na repas. Ako je teda možné, že autobus má takéto sklo? Viem ide len o jeden autobus, ale aj to by mal byť dôvod na reklamáciu nie? Vôbec ďalšia otázka: Skúma vôbec DPB stav autobusov pri prebierke?
Tipol by som si, že ju vytrhala armáda po roku 1948. Ale to je skutočne len tip. V CP leto 1950 je ešte zakreslená v mapke na obálke (bez čísla), ale mám aj prílohovú mapu z roku 1948, kde zakreslená nie je (ale ani pokračovanie od Wolfsthalu). Tak si môžeš vybrať.
Tak ale práve tie električkové linky čo premávajú z jedného konca mesta na druhý končia najskôr, ako na truc sa mi zdá že toto všetko robí DPB. Však najlepšie linky 4,5 a 9 : 9 končí medzi 19-20, 5 medzi 20-21 a 4 medzi 21-22... Jedine 1 premáva do 23... ale všetky okružné blbosti a staničné smrady (však čo iné to vozí keď už s tým málokto ide a sadnú si do toho bezďáci, hlavne v zime keď je vonku zima). Aj by som sa rozpísal (rozčúlil) ďalej nad tým za aké veľké hhh...
Ale napadla ma z recesie vec, že presvedčiť o zavedení prevádzky 5 a 9 od 5 do 23 s tým, že by sa 12 a 16 skrátili na prevádzku po 20, resp. 21 hodinu a prízvukovať CELODENNÚ PREVÁDZKU LINKY 9, KTORÁ KONČÍ V KARLOVKE. (to by mohlo zabrať na Záhradníka ? )