Reply on: janlanik #129632:
napriek tomu som si to prečítal...- rast obyvateľov nemusí byť len prirozdený ale aj mechanický... ročníky 1985 - 1990 sú mimoriadne silné a je jasné, že keď si o pár rokov budú hľadať bývanie a prácu, tak buď odídu do zahraničia, alebo do BA (resp. zostanú)
- druhá vec je, že keď budú mať deti, bude tu ďalšia silná generácia
- tretia vec je, že Slováci majú prírastok, úbytok majú Maďari, preto je prírastok na Slovensku tesne nad nulou
- tretia vec je, že migračný prírastok na Slovensku je tiež nad nulou, čize celkový prírastok je (neviem o akých úbytkoch teda rozprávaš)
- štvrtá vec je suburbanizácia - pozri si ročný migračný prírastok v okresoch Malacky, Pezinok a Senec - tvorí sa nám tu pekná a slušná aglomerácia
- ďalšia vec je dopyt po bývaní v Bratislave. Hoci sa stále viac ľudí stahuje na blízky vidiek, dopyt po bývaní v BA je... keby nebol, tak by si tu mal prázdne novostavby... máš ich?
- ďalej sú to projekty Petržalka South, Lamačská Brána a The Port (ktoré počítajú s nárastom obyvateľstva o 120 000)
- potom je to integrácia okolitých obcí resp. zrastenie s intravilánmi okolitých miest (Jur, Šamorín, Stupava) a zastavenie Borskej nížiny
- a potom prognózy sa nerobia do viac ako 30 rokov, no môžeme sa staviť, že aglomerácia Bratislavy (odhliadnúc od štatisticko-administratívneho hľadiska) bude mať nad 1 750 000 obyvateľov (o 30 rokov), čiže o tých 100 rokov nemôžeš vedieť...
- posledná vec: hustota obyvateľstva nie je všade rovnaká, ale koncentruje sa do centier... aj Moskva má 10 miliónov obyvateľov.
podľa tvojej logiky by potom Rusko malo mať 165 135 033 191 obyvateľov ? ? ? ?
janlanik
Teï k metru. Síť metra plánovaný v Bratislavì se rozhodnì nestavìl jen "kvùli" Petržalce. V plánech se pøedpokládalo, že stìhování z vesnic do mìst bude pokraèovat a navíc, že Slováci budou rodit stejnì silnì, jako rodili za Husáka. jenže to se nestalo, nastal propad porodnosti a dokonce i absolutní pokles obyvatel a kdyby nebyl zastavený, tak již je poèet obyvatel zase pod 400000. Vysnìných 750 000 obyvatel není a aglomerace s 1 miliónem je již jen v øíši snù. Pokud by se však postavila trasa metra (peníze na ni byly, ale politici chtìli "lepší" metro než sovìtské), byla by síť dneska tvoøena úsekem Hlavní stanice Petržalka, bez jakéhokoliv prodlužování v budoucnosti, protože by to jinak vozilo vzduch a likvidovaly by se zøejmì tramvajové radiály. Navíc interval 10-15 minut není žádný metrový interval, ale interval pøímìstské železnice. Stavìt metro na 10-15minut je fakt na prd. Kdyby byla soubìžná povrchová,tak pojedu povrchovou než èekat.
Ad Oslo. Má 530 tisíc a aglomerace 1,3 miliónu, tedy o dost víc. Jenže i tak tam metro má intervaly dlouhé a tøívozové krátké soupravy mají kapacitu, která je menší než kapacita øady tramvajových provozù v Evropì. 2 spøažené 5 èlánkové tramvajové soupravy odvezou více než slavné oselské metro se svými "dìtskými vagónky". Také nástupní hrany jsou dost malé.
A ještì poznámka k Jižnímu mìstu a trasy C v Praze. Kvùli JIžnímu mìsto se trasa C nestavìla, pokud by byl problém jen Jižní Mìsto, tak se to øeší tramvajovou tratí. Síť metra se stavìl proto, že to nabobtnalo v celé Praze a tramvaje už byly pøeplnìné a víc se na trať už nevešlo. V dobì, kdy už to dál nešlo Jižní mìsto ještì nestálo. Metro už bylo potøeba ještì pøed výstavbou metra. A to hustota tramvajové sítì byla nìkolikanásobná oproti Bratislavì. A délka tratí výraznì delší, pøesto už se tam nic nevešlo. Bratislava tìch tratí má jen 40 km hustota sítì ve vnitøním mìstì taky nic moc. A je zde ještì rezerva na zkrácení intervalù. Moc èasto to nejezdí. Fronty se nedìlají apod. Toť vše.