Čo je podľa teba dostatočný dopyt na metro? Veď ja nenútim nikoho sa prispôsobovať môjmu názoru a faktom, číslam. Zároveň som nikde neprehlásil, že metro je jediná možná cesta. Len nemám rád, keď tu všade píšeš, že to je blud. Aj metro, aj električky majú svoje pre a proti. Ja osobne nevidím pre trasu metra do Petržalky žiadnu inú prekážku, než finančnú. Pokiaľ by sa však financie našli, určite by som to nenazýval zbytočne vyhodenými peniazmi. Je len a len na papalášoch, akú možnosť si zvolia. Mne to je úúúplne jedno. Budem rád za každú investíciu do dopravy, ktorá jej pomôže.
Zjavne som si zo skratky AS MN zapamätal len tie písmená MN a z toho nejako ten Nový most odvodil. Ale tá 5 minútová jazdná doba ma teda dosť prekvapuje, asi pôjdem niekedy vyskúšať.
BTW, majú tam jednu odlišnosť medzi výveskou. Sobotňajší spoj z Mosonmagyárováru má odchod o 12:00 a týždňový o 11:00. http://www.valec.yw.sk/temp/IMG_6399.JPG
Podľa mňa sa treba zmieriť s tým, že Bratislava nie je miliónové mesto. Ide to aj bez metra. Je tu napríklad plánované prepojenie prepojenie ŽST Petržalka - Nivy. A hlavne INTEGROVANÁ DOPRAVA. Možno sa raz dožijeme
Ja netvrdím, že si niečo také povedal. Pokiaľ sa už ideme baviť do detailov, Petržalka určite má miestne pomery na to, aby tam bolo metro. Ako inak, veď to metro by neplánovali a nezačali stavať len tak zo srandy. Určite nebazírujem na výstavbe metra, ale dopravnej situácii v meste by to určite pomohlo. Takisto by dopravnej situácii pomohlo, ak by sa vystavali nové električkové trate nielen na periférii mesta, ale aj v centre mesta, kde je koľko tratí? 3? 4?
Ja metro považujem ako fakt, ktorý je rozumný, ale nebudem o neho bojovať, pretože mi to je jedno ? Tu ide čisto len o "vojnu čísel" ?
Tu by mohol byť aj problém. Maximálne tak cestujúci do Jaroviec, Rusoviec a Čunova. Ale podľa mňa by tá trasa vedela fungovať aj z cestujúcich v relácii mesto - Petržalka. Je to môj odhad, oficiálne čísla som videl, ale nepamätám si ich.
Céčko nejazdí len na JM. JM je od centra podstatne ďalej ako Petržalka. Koľko cestujúcich by presadalo v Petržalke z metra na prímestské linky?
...to ma len tak z voleja napadlo...
"Myslieť si, že električka si niekedy zarobí na náklady je rovnako smiešne." - Kde som ja nieco taketo povedal?????
"Tak potom prečo stavali metro v mestách, kde električky jazdia" - Mozno preto ze su tam miestne pomery ine ako v Petrzalke.
"Aj keby si sa neviem ako o zem hádzal, pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre." - Opat. Kde som toto povedal??? Ja som povedal ze Petrzalke staci tolko kolko dokaze ponuknut elektricka.
Všetko dobré má aj niekoľko záporných vlastností. Petržalku si však dovolím prirovnať k pražskému sídlisku Jížní město - teda trati C na Háje. Počtom obyvateľov dokonca menšie, než Petržalka. Metro tam premáva a myslím, že na problémy s nedostatkom cestujúcich sa nesťažujú. Teda aspoň nie verejne, lebo inak by som túto informáciu zachytil ?
Ak som dobre postrehol tak to tu ešte nebolo, teda napíšem (snáď) novinku.
Niekedy od začiatku mája (všimol som si až vo štvrtok) začal Blaguss prevádzkovať linku z pod Nového mosta do Rajky a Bezenye (s jedným párom spojov až k Mošonskému Tescu). Odchody a zoznam zastávok dopíšem hneď po tom, ako "vyvolám" fotku. Cena cestovného je 1,6 € do Rajky, 1,8 € do Bezenye a 2,5 € do Mosonmagyaróváru.
"pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre" - To je pravda, len či tú kapacitu 20000 os/h v jednom smere naozaj potrebujeme? Kapacita metra je samozrejme ešte vyššia, ale tých 20000 bola tuším plánovaná kapacita pre pôvodnú bratislavskú rýchlodráhu. Alebo postavíme metro, a budú tam jazdiť v sedle dvojvozové jednotky každých 20 minút? Ušetríš 2 minúty na jazde, ale v priemere budeš čakať na zastávke o 5 minút viac. Ďalšie dve minúty si pripočítaj väčšou dochádzkovou vzdialenosťou na zastávku. Pravdepodobnosť potreby prestupu sa tiež oproti električke zvýši.
Hlavne je treba všetky projekty skoordinovať, lebo dosť krát sa stalo, že sa postavila nejaká dopravná stavba, ktorá len skomplikovala situáciu MHD a navyše to pohnojila aj čo sa týka prípadnej stavby električkovej alebo trolejbusovej trate v danej lokalite.
Myslieť si, že električka si niekedy zarobí na náklady je rovnako smiešne.
Inak, áno? Tak potom prečo stavali metro v mestách, kde električky jazdia, keď tam tiež mohol prísť niekto s nápadom, že načo, však električky to zvládnu? Potom sú v tých ostatných mestách asi trafení. Ja nehovorím o výstavbe oboch liniek, ale aspoň o trase od stanice (obsluha mesta) do Petržalky, v ktorej niet iného nosného systému, než sú autobusy. Aj keby si sa neviem ako o zem hádzal, pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre. Samozrejme, stavbu metra nepodporujem v tom prípade, ak by si ju mal z viac ako 40% hradiť štát, resp. metro, v tomto naozaj nemáme financie na rozhadzovanie.
to nijako nespochybnujem, ale ich masa bude asi diametralne ina pre busy a elektricky, udrzba kolajovej trate vo vyhovujucom stave je tak nakladna, ze asi sa nikdy "nezaplati" vysokou vykonnostou prepravy
ten úsek bol iba ako nevyhnutne minimum, asi by to malo byt najmenej po Lazaretsku, viem si to predstavit aj dalej, ale to uz by bolo asi dost tvrde voci ludom zijucim alebo pracujucim v domoch v useku Lazaretska - 29. augusta,
Cintorinsku by som nenavrhoval, lebo je uz roky osvedecena pre dopravu v opacnom smere spolu s parkovanim,
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider