Skôr mám to na mysli z h¾adiska nákladov na nové budovanie tratí. Tá 34,83,84 a z èasti 212 by sa dali nahradiť neskôr el. traťou cez Pražskú. Èiže skôr ako nové trasy liniek je problém hustý balík financií, ktorý by :
- el. trať Štefánikova - Predstanièné nám.
- el. trať Predstanièné nám - Pražská - Patrónka (neskôr Polianky - Harmincova)
- trol. trať Predstanièné nám. - Štefanovièova - Mýtna / Floriánske nám. - Odborárske nám.
požrali urèite a v súèasnosti ako tak pozerám, tak budeme radi ak tie trate èo máme dáme do poriadku a kým ich dáme do poriadku všetky tak sa nám tie prvé opravené nezaènú zas rozpadať.
Prečo by električka po Štefánikovej nemala byť realizovateľná? Len to samozrejme by chcelo vôľu aby trocha ustúpila odtial individuálna doprava a potrebovalo by to prerobiť trocha križovatku pri SAV.
Tak neviem -podľa toho koľko by tam bolo zastávok. Ale možno tajk 10min by zabrala cesta z Rače na Zlaté Piesky. Pretých čo bývajú na konci by to bolo možno stále lepšie ako íst električkou po Krasnani prestúpiť na bus a potom zase na električku.
No keby nepremávali cez Štefánikovu tak by sa to dalo do stavu ako kedysi keď trolejbusy premávali cez Štefanovičovu. Po nej by mohli ísť buď potom na Mýtnu a napojiť sa na Kollárovon nám. alebo pokračovať ďalej cez Floriánske nám. a okolo benzínky, kde by sa napojili na trať trolejbusovú trať na Americkom nám. To všetko čo menujem je však veľmi rozsiahla zmena.
A čo sa Pražskej týka neviem aké je tam stúpanie, možno teoreticky by sa to dalo realizovať tunelovým variantom -samozrejme v dohľadnej dobe určite nie. Ešte od Patrónky na Pražskú možno tam je svah volačo miernejší ale aj ked tak by musela prejsť celým stúpaním viest električka bez zastavenia a mať všetky nápravy hnacie -teda nič pre K2.
V Prahe na Barrandov je stúpanie volačo 6% Trojska ulica m8 5,7% ak si dobre pamätám. Skúsenosti by som čerpal odtial.
Inak ked sme už pri tom aké je največšie stúpanie v BA? Asi to bude úsek Molecova Karlova Ves.
Je ale niekde už nie je iná možnosť a pri tomto stavebnom boome už nebude električka dlho stačiť. Hlavne ak sa požiadavky na kapacity na radiálach budú zvyšovať a trate v centre budú ponúkať len to čo teraz tak sme v keli, preto by bolo nutne treba keď už nie to metro, tak vystavať tretiu trať centrom mesta a premýšľať zároveň o štvrtej. Lebo potom v centre dopadneme s električkami tak ako teraz, keď museli byť 11 a 14 zrušené pre priepustnosť Šafka.
Keby bola električka, mohla by byť trať pojazdná pre ostatnú MHD, neviem si predstaviť, že by si tam chcel vylúčiť napr. linky smerujúce na Kramáre...
A áno, myslel som inak vyhradený pruh.
Keď sa bavíme o Dunajskej, prosím nezabúdať aj na cyklistov - Dunajská je ideálny ťah pre cyklistov z centra (Kamenné nám.) smerom na výhľadovú trasu cez Malý trh - Páričkvou - Trenčiansku. Aj z tohto hľadiska sa mi javí celkom rozumné to opatrenie, ktoré navrhuješ, t.j. zjednosmernenie premávky na Dunajskej smerom von z mesta. Myslel si však iba otočenie premávky v úseku Rajská - Štúrova, alebo zjednosmernenie Dunajskej aj v obojsmernom úseku? Fakt je, že rekonštrukcia Dunajskej bola robená s tým, že bude jednosmerná v dnešnej podobe. Rovnako je fakt, že cyklopruh na Dunajskej (smerom od centra k Nivám) mal byť realizovaný ku Dňu bez áut r. 2007, ale vzhľadom na nesúhlas polície, konkrétne kpt. Mgr. Vrbika, ktorému magistrát nebol schopný čeliť, sa tak nestalo.
V územnom pláne je cyklistická trasa vedená po Cintorínskej, to sa mi však javí ako horšie riešenie. Pripravovaný ÚPZ zóny Chalupkova by mal riešiť v časti dopravy jednak MHD, ale aj napojenie napr. cyklistických ťahov na zónu Chalupkova - mohlo by byť v trase Dunajská - Ul.29.8. - Továrenská, z východnej strany napojenie priamo z Košickej ul.
Ďalšia zaujímavosť je, že ÚPZ Chalupkova navrhuje v križovatke Mlynské nivy / Karadžičova na Mlynských nivách smer centrum už iba jeden pruh rovno, zatiaľ čo z centra sa navrhujú tri pruhy von (dva rovno, jeden doľava). To by znamenalo menej áut smerujúcich do centra, v takom prípade sa však treba zamyslieť nad priepustnosťou križovatky pre linky 202/205/208 smer centrum. Aj preto môže byť rozumné zjednosmernenie Dunajskej.
Prosím všetko brať ako voľné úvahy, nezačnite tu niekto na mňa ziapať. Ďakujem, 810 a ďalší. ?
Električka na Dlhé Diely v pláne síce bola ale pravdepodobne nie cez Molecovu ako chodia teraz trolejbusy. Ja som počul také úvahy že mala tá trať byť vedená od Obratiska Karlova Ves od zadu.
Aj na električku sa ešte vyhodí veľa peňazí veru. Stavba to nie je malá a predraží sa, no aspoň, že bude. Ešte netušíme ako sa budú riešiť mimoúrovňové križovania, takže možno tam nás vyhotovitelia a riešitelia prekvapia a budú to také stavby, že sa za dáky čas budú musieť prehodnocovať a nanovo budovať daktoré veci. Aj metro by tu mohlo stáť keby to bolo myslené ako vážna vec a nie ako to čo hádžu voličom x-rokov... Nakoniec ani reči o NS-MHD sa neplnia a BID ani rok po sľúbenom termíne stále nefunguje tak ako má.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.