Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #129599:

"Myslieť si, že električka si niekedy zarobí na náklady je rovnako smiešne." - Kde som ja nieco taketo povedal?????

"Tak potom prečo stavali metro v mestách, kde električky jazdia" - Mozno preto ze su tam miestne pomery ine ako v Petrzalke.

"Aj keby si sa neviem ako o zem hádzal, pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre." - Opat. Kde som toto povedal??? Ja som povedal ze Petrzalke staci tolko kolko dokaze ponuknut elektricka.
Reply on: drink #129603:
Všetko dobré má aj niekoľko záporných vlastností. Petržalku si však dovolím prirovnať k pražskému sídlisku Jížní město - teda trati C na Háje. Počtom obyvateľov dokonca menšie, než Petržalka. Metro tam premáva a myslím, že na problémy s nedostatkom cestujúcich sa nesťažujú. Teda aspoň nie verejne, lebo inak by som túto informáciu zachytil ?
Ak som dobre postrehol tak to tu ešte nebolo, teda napíšem (snáď) novinku.

Niekedy od začiatku mája (všimol som si až vo štvrtok) začal Blaguss prevádzkovať linku z pod Nového mosta do Rajky a Bezenye (s jedným párom spojov až k Mošonskému Tescu). Odchody a zoznam zastávok dopíšem hneď po tom, ako "vyvolám" fotku. Cena cestovného je 1,6 € do Rajky, 1,8 € do Bezenye a 2,5 € do Mosonmagyaróváru.
Reply on: Solider #129599:
"pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre" - To je pravda, len či tú kapacitu 20000 os/h v jednom smere naozaj potrebujeme? Kapacita metra je samozrejme ešte vyššia, ale tých 20000 bola tuším plánovaná kapacita pre pôvodnú bratislavskú rýchlodráhu. Alebo postavíme metro, a budú tam jazdiť v sedle dvojvozové jednotky každých 20 minút? Ušetríš 2 minúty na jazde, ale v priemere budeš čakať na zastávke o 5 minút viac. Ďalšie dve minúty si pripočítaj väčšou dochádzkovou vzdialenosťou na zastávku. Pravdepodobnosť potreby prestupu sa tiež oproti električke zvýši.
Reply on: Ike #129515:
Prípadne ešte zatrolejovať Staromeskú a dala by sa tá trať napojiť aj na trate na Hodžku a Nám. 1. mája.
Reply on: 21Tr #129600:
suhlasim, len neviem ci sa toho dockame pri doterajsom sposobe vedenia mesta i DP
Reply on: vlado13 #129593:
Hlavne je treba všetky projekty skoordinovať, lebo dosť krát sa stalo, že sa postavila nejaká dopravná stavba, ktorá len skomplikovala situáciu MHD a navyše to pohnojila aj čo sa týka prípadnej stavby električkovej alebo trolejbusovej trate v danej lokalite.
Reply on: 810zssk #129562:
Myslieť si, že električka si niekedy zarobí na náklady je rovnako smiešne.

Inak, áno? Tak potom prečo stavali metro v mestách, kde električky jazdia, keď tam tiež mohol prísť niekto s nápadom, že načo, však električky to zvládnu? Potom sú v tých ostatných mestách asi trafení. Ja nehovorím o výstavbe oboch liniek, ale aspoň o trase od stanice (obsluha mesta) do Petržalky, v ktorej niet iného nosného systému, než sú autobusy. Aj keby si sa neviem ako o zem hádzal, pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre. Samozrejme, stavbu metra nepodporujem v tom prípade, ak by si ju mal z viac ako 40% hradiť štát, resp. metro, v tomto naozaj nemáme financie na rozhadzovanie.
Reply on: Kami #129591:
to nijako nespochybnujem, ale ich masa bude asi diametralne ina pre busy a elektricky, udrzba kolajovej trate vo vyhovujucom stave je tak nakladna, ze asi sa nikdy "nezaplati" vysokou vykonnostou prepravy
Reply on: ivanbuto #129574:
ten úsek bol iba ako nevyhnutne minimum, asi by to malo byt najmenej po Lazaretsku, viem si to predstavit aj dalej, ale to uz by bolo asi dost tvrde voci ludom zijucim alebo pracujucim v domoch v useku Lazaretska - 29. augusta,
Cintorinsku by som nenavrhoval, lebo je uz roky osvedecena pre dopravu v opacnom smere spolu s parkovanim,
Reply on: MiroBA #129572:
elektricka na DD cez Kuklovsku (od obratiska pri Metrologickom ustave v KV) by obsluzila nanajvys vrchol Majernikovej a prilahle domy, ako by sa obsluhovala Hany Melickovej, stredna a spodna cast Majernikovej s ich dotykovymi uzemiami? okrem toho na vacsine useku je stupanie este prudsie ako na Molecovej a prvom useku H.Melickovej, inak vela ludi o tom navrhu elektricka na DD hovori, ale oficialne publikovany (asi) nebol, mozno iba mne unikol a niekto ho ma alebo vie, kde by sa dal pozriet
Reply on: 810zssk #129550:
nepredpokladam, ze ste lekarom, aby ste komukolvek oznamoval diagnozy, tak som predpokladal, ze je to Vase blizsie predstavenie sa,
ak je to Vasa diagnoza, potom sa nedivte, prekvapiulo ma to, ze ju uvadzate, nedokazem reagovat k veci, lebo nie som lekarom,
na konstatovanie, ze trepem, reagovat nema zmysel, najma ak autor napise "Ja som povedal, ze my to nepotrebujeme. Pre mna za mna si kludne mysli tie hovadiny co tu prezentujes.", proste je to opakovanie sa
Reply on: 21Tr #129548:
preberali - nepreberali, casto sa tu dava ako priklad Brno, tam chodila elektricka do prudsieho stupania, samotne stupanie Prazskej mozno upravit, dnesny stav je vysledkom prestavby, predtym to bola klukata, ktorej vrchol bol v absolutnej vyske o niekolko metrov vyssie ako je sucasny, dosledkom je slepa ulica na strane HP nedaleko nadchodu, ani pojazd z Kramarov by nemal byt technckym problemom, urcite by sa dal este zapustit, z principialneho hladiska, ak NDS MHD ma byt elektricka, by bolo ovela spravnejsie ak by elektricka chodila po Prazskej v spodnej urovni (podjazd) kvoli miernemu stupaniu a cesta z Kramarov po vyssej urovni (nadjazd), a to uz aj pre zabranenie zaplavovania v case po velkych burkach,
v suvislosti so zamerom prestavby Predstanicneho namestia sa uvazuje s podjadzom pre MHD z Prazskej, existuje moznost, ze Prazska v smere od SAV by zacala stupat ovela skor ako je to teraz, tym by sa mohlo vyrazne zmiernit stupanie, ani prechod pre chodcov by nemal byt problemom, lebo sa uvazuje s nadchodom, rovnako ani vyhladove pomery, a to ani z domov na Prazsklej, lebo aj teraz sa divaju na oporny mur, takto by sa divali na stupajuci usek, ktory by neprekrocil vysku 1. NP,
kto chce pomahat - hlada riesenia, kto nechce - uvadza vyhovorky,
Reply on: hoppusmark01 #129590:
Na nástupištiach hlavne nie je žiadna dlažba. Vyzerá to tak, že ju budú dokončovať za prevádzky, napríklad zajtra.
Reply on: vlado13 #129525:
naklady na vybudovanie a udrzbu infrastruktury su vo fixnych nakladoch.

Ja predpokladam presun casti cestujucich z inych liniek, takze kapacita nebude nevyuzita. Lenze je tu este rozvojove uzemie Petrzalka Juh, ktore potrebuje napojenie na kapacitny system.
Reply on: Mar.z.y #129588:
vidim, ze zas pouzili pri rekonstruckii trate tu najskaredsiu dlazbu.. ? Ma bratislavsky magistrat vobec nejake oddelenie architektury a tvorby mestskeho prostredia?
asi pred pol hodkou sa pri jazere zrazila k2G 7085 s autom.
Dnešné Krasňany a to pracovné malé motorové vozidlo:
http://skratka.sk/3h4n8c
Reply on: ivanbuto #129586:

NJ, v Blízkej budúcnosti budem radi ak sa poopravujú jestvujúce trate, po trati v tuneli aj súčasná trať je vo veľmi zlom stave. Ale tu by práve tiež nie celkom zmyselne zrušená trať po Štefánikovej pomohla odkloniť el. dopravu. Takto sa na čas výluky bude museť riešiť doprava inými dop. prostiredkami.
Ono aj keby aj tak by sa stým nedalo nič robiť, ale pôvodná trať na Štefánikovej bola vytrhaná komplet so všetkým alebo to len prekryli asfaltom?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.