Reply on: Majo #128022:
Kua fakt sem musím liezť aby ste nehlásali bludy. V prípade zlepeného zrýchľovača záchranná brzda (bezpečnostný spínač) samozrejme funguje (ak odpadne linkový stykač, tak je jedno, v akej polohe je ZR). Zrýchľovanie vozidla aj v prípade zásahu bezpečnostného psínača je prejavom zlepených motorových stykačov. Ale aj to sa dá ošetriť vypnutím riadenia.V košickom prípade predpokladám, že išlo o prasknutie tzv. "stovky" (100 A poistky, istiacej celý 24 V okruh vrátane koľajnicových bŕzd), kedy je vozidlo brzdené iba ČB a tie sa samozrejme po pár metroch jazdy dolu spádom spália, príp. ide vozidlo šmykom. Toto pokladám za veľký systémový nedostatok vozidiel T3 a príbuzných. Zažil som to aj osobne, našťastie bez tých následkov - vozidlo 7607/08 alebo 7611/12 (to už si presne nepamätám), jezda zo zastávky Nad Lúčkami bola narušená pokusom o ed brzdenie do zastávky Segnerova, kedy došlo k výpadku 24 V. Vozidlo zastavilo za zastávkou (dnes) Jurigovo námestie. Fakt fasa pocit - nebrzdí to, nezvoní to, môžeš sa akurát držať madal a čakať, či ten voz pred tebou odíde zo zastávky skôr, než doňho vpáliš...
Emil1