Reply on: Martin Fundárek #125910:
Ja vídavam šoférov sa striedať na 95 okolo tej 12-13 väčšinou na Farského a Nám. hraničiarov, ale to asi jeden končí šichtu a druhý naskakuje, keďže to tak často zachytávam práve o 12-13.Mne osobne sa vidí lepšie keď vodič strieda na konečnej, aspoň tak nezdržujú vozidlo na trase. Na konečnej to je pohodička a jedna ak má šofér mať pauzu raz za 4h na 30min tak podľa mňa sa mu neoplatí ísť nikam na trase ak na konečnej je vybavenie. Je v BA nejaká linka, kde je takýto problém so sociálkami pre šoférov?
Martin Fundárek
1. Vodič má prestávku spolu s vozidlom. Veľmi neekonomické (potrebuješ viac vozidiel).
2. Kým vodič čerpá prestávku, s jeho vozidlom jazdí striedač, pričom vozidlo si odovzdávajú
a) na konečnej (napr. 13)
b) na nácestnej zastávke (2, 3, 11)
3. Vodič po čerpaní prestávky odchádza s iným vozidlom, než prišiel. Tento spôsob sa praktizuje napr. na niektorých linkách v Prahe (strieda sa na trase). Nevýhodou je nemožnosť "prideleného vozidla".