1; A potom by už podľa mňa konečne mohol byť do vedenia DPB nominovaný zakladateľ imhd.sk, prípadne aj niektorí vekom a skúsenosťami starší administrátori či prispievatelia článkov. A hneď by bola bezproblémová spolupráca DPB s imhd, o. z. ☺ Aj webstránka DPB by sa určite dočkala nového šatu atď. www.imhd.sk by mohla byť skvelá referencia.
2; K tej posilovke po hokeji: Také 21 a 32, ktoré zastávku "Zimný štadión" nemajú na svojej trase, tak po jej obslúžení zastavia až na najbližšej svojej zastávke (teda SAV)? 21-ka by možno mohla aj na Račianskom mýte zastavovať...
3; Čo znamená blikajúce (alebo svietacie?) ŽLTÉ svetielko na najnovších automatoch na cestovné lístky? Lebo na nich je písané len, že červene svieti, keď nie je v prevádze a zelené, keď funguje. Už druhý krát som na zastávke "Alexyho" videl súčasne zelené aj žlté...
Nie teraz sa nejedná o infozákon tam je 15 dní nie? Teraz sa týka o normálnu otázku ako keď sa napr. spýtam niekoho koľko je hodín a on mi odpovie podľa toho ako sa rozhodne, ale z magistrátu mi jeden človek povedal, že DPB je povinný odpoveď a ak neodpovie mám to napísať ako sťažnosť.
Je vcelku zaujímavé, že som stále nedostal od DPB odpoveď (e-mail odoslaný vo štvrtok) s tým, že sa chcem opäť spýtať či zaevidovali stav, ktorý som nahlásil s tým, že by som chcel od nich odpoveď nakoľko podľa vyjadrenia zamestnanca magistrátu mi ju je DPB a.s. nutný poskytnúť... ?
Prestávky môžeš zabezpečiť trojakým spôsobom:
1. Vodič má prestávku spolu s vozidlom. Veľmi neekonomické (potrebuješ viac vozidiel).
2. Kým vodič čerpá prestávku, s jeho vozidlom jazdí striedač, pričom vozidlo si odovzdávajú
a) na konečnej (napr. 13)
b) na nácestnej zastávke (2, 3, 11)
3. Vodič po čerpaní prestávky odchádza s iným vozidlom, než prišiel. Tento spôsob sa praktizuje napr. na niektorých linkách v Prahe (strieda sa na trase). Nevýhodou je nemožnosť "prideleného vozidla".
Čo sa týka púšťania do vozu. V škaredom počasí to robievali už pred 15 rokmi vodiči L 216 bežne, že pustili na Valašsakej ľudí do voza, aj keď mali začínať až od Lovinského.
Ja som tam bol len v lete a to najčastejšie na trase Kraľovany - Dlhá n. Oravou a super je, že pri stanici je taká typická krčma, kam sa dá skočiť na kofču ? raz som šiel až do Trstenej a tam jeden úsek je taký, že stromy rastú ponad trať a vytvárajú tak klenbu. To som šiel podvečer a bolo to super. Avšak vystriehnúť teraz kedy je sneh je ozaj komfort. Naplánuješ si dačo a nakoniec nič. Veľmi ma však teraz zaujíma Lučenec - Utekáč a Breznička - Katarínska Huta. Síce druhá menovaná trať má len zastávky v Mládzove a Cinobani ale aj tak - podľa Google Earth je to celkom zaujímavá trať ☺
No to len taká poznámka, že keď sa niekto rozhodne to postaviť, ide to aj inak a lacnejšie. Materiály, ktoré boli na rokovaní vlády, rátajú dokonca s výstavou paralelne z KE-ZV az do BA popri sucasnej zeleznici 130,150 a 160....
Verim, ze sa to nikdy nezrealizuje.
tak Orávka je extra-trieda... síce som ňou šiel iba do Párnice (8km) - zato šla 26 minút ale tá pomalá rýchlosť je tam fakt asi kvôli scenérii to je asi najkrajšia trať na Slovensku... ešte v zime... ❤ ❤ ❤
Ja som iba napisal to, co vyslo z agenturi JPP, teda nic osobne, moznoze s niecim suhlasim, moznoze nie, co sa tyka prestavok, u nas je nerealne aby vodic odisiel z voza a nechal nastupovat cestujucich. kebyze sa spravanie ludi zmeni, tak sa to v pohode bude diat. ale u nas aj ked tam je vodic tak likviduju voz..vies si predstavit, co by zostalo z vozidla kebyze vodic odide?? teda..ak by tam este nejake zostalo. preto je to podla mna u nas zatial v nedohladne. Ale nevravim, ze to mozne nie je.
Pekné, že to dakto pofotil a veľmi pekne popísal. Ale celkovo keď som to čítal ma čím ďalej chytal hrozne blbý dojem prázdna. Strašne mi je ľúto keď takéto lokálky zanikajú. Má to ohromujúce kúzlo jazda tým vlakom. Síce som moc tratí nepochodil ale napr. Čadca - Makov a Kraľovany - Trstená (kedysi až po Suchú horu) sú ozaj super, zvlášť Oravská lokálka je proste neopísateľná ❤
ŠRT (ja tomu hovorím ŠRoT radšej) skrz Slovensko je blbosť na kvadrát. Máme naozaj tak využité a preplnené stanice a trate, že potrebujeme tú ŠRT aby už vôbec žiadne nákladné vlaky nestáli v staniciach na južnom ťahu? Neprekvapilo by ma keby nápad s ŠRT vznikol ešte v 80-tych rokoch ale teraz? ? Nech si to postavia v Maďarsku, alebo Poľsku.
AAA