Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MiroBA #123111:
Jednotný interval je blbosť a tiež celodňová prevádzka v rovnakom intervale, čo má síce svoje ekonomické výhody ale býva zvykom, že trolejbusy oslabujú pri prechode z rannej špičky svoju prevádzku a o 14 ju zas posilňujú. V ČR je to bežný jav, že linky jazdia v sedle v intervaloch 12-20min a pri prechode na špičkový režim prechádzajú na intervaly 5 až 10min. Na jednej strane je toto výhoda, že v podstate sa ľudia môžu aj doobednom sedle odviezť v intervaloch poobednej špičky u trolejbusových liniek. Každý DP robí ako mu najlepšie padne vhod. Tu v BA však električky úplne stagnujú. Nič sa nespravilo s vozovým parkom, žiadna obnova (K2S je výsmech občanom a nie obnova) a linkovanie je odrazom toho ako DP myslí naozaj slová o prestupnej tarife a nosných linkách s krátkymi intervalmi...
Reply on: S499.1023 #123108:

Konkrétnejšie by som pre informácie doplnil. Posledná klasická električková linka 15 v Stuttgarte skončila 8. 12. 2007 vlastne zmenila sa na normalne rozchodovú rýchlodtážnu U15. Skoro celá trasa je na povrchu niekde so značným stúpaním až 85promile.
Po skončení zmeny na 1435mm rozchod je k dispozicií aj 18km tratí metrového rozchodu a riešených je to trojkolajovou splitkou. Tento metrový rozchod má slúžiť pre historické vozidlá muzeálnej prevádzky.

Tu by som dodal ešte keby sa tak teoreticky podarilo podobným spôsobom prebudovať el. sieť v BA na rýchlodrážnu, vtedy by som si aj vedel predstaviť práve to linkovanie tými 5timi linkami. Dúvam že práve budúca trať do Petržalky bude prvým krokom takéhoto postupného prebudavávania. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #122999:
Tak o 7507/7715 som ani nevedel. Ako súpravy začínali CS, po čase preznačené na 7701/02 až 7715/16 plus 7501/7526, a myslím, že už od začiatku bola aj 601/602. Takže 10 súprav na 8 poradí.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: luky133 #123054:
§ 2:
(1) Osobami povinnými podľa tohto zákona sprístupňovať informácie (ďalej len "povinné osoby") sú ... obce, vyššie územné celky ako aj tie právnické osoby a fyzické osoby, ktorým zákon zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb alebo právnických osôb v oblasti verejnej správy, a to iba v rozsahu tejto ich rozhodovacej činnosti.

(2) Povinnými osobami sú ďalej právnické osoby zriadené zákonom a právnické osoby zriadené ... vyšším územným celkom alebo obcou podľa osobitného zákona.2)

2)§ 21 až 24 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov.

(3) Povinnými osobami sú ďalej aj právnické osoby založené povinnými osobami podľa odseku 1 a 2.

Keďže DPB je akciovka založená mestom, mal by byť povinnou osobou podľa ods. 3.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #123064:
"hlavne úpravu legislatívy"
Prečo? Staré Mesto predsa roky vyberá za vjazd do pešej zóny, tak to asi legislatíva umožňuje.
Reply on: Kakke #123109:

Nj -práve aj preto moc Diametrálne linky nepreferujem lebo sa tažko na oboch radiálach robia preklady. Diametrálne linky sú podľa mňa vhodné ako špičkové. No ono možno by sa stým dalo nejako pohrať.
Cez víkendy chodievam občas do Rače i ja a to nasledovne -bud si pozriem vopred na nete ktorou 95 mám ísť aby mi akurát nadviazala 11ska alebo idem na 98osminu až k Slimáku a ten kúsok cez tňžel. trať prejdem a tam mám možnosť 3, 5, 11.
Tých 20min je veru riedko už aj v špičke je tuším najlepší interval elín 12min? Čo som bol Brno Praha má intervaly 5-10min.
Reply on: Ike #123057:

Hm to mýto ako si predstavujem, to práveže neviem -ale funguje to vi ných mestách vraj, že aj v Londýne tak inšpiroval by som sa systémom tam. Ja osobne som rozmýšlal jednoducho o predplatných nálepkách -podobne ako dialničné nálepky a to by sa námatkovo kontrolovalo a udelovali príp. sankcie.
Nj nejaké počiatočné investície by to určite vyžadovalo ale návratnosť by bola veľmi rýchla.
Reply on: MiroBA #123048:
Však raz som tak šiel 4 na Zimnú službu a krásny vláčik bol 4-1-2, behom 3min... Ono tento systém električiek odvšadiaľ všade, je u hubu v tom, že ľudia si napríklad môžu požadovať aby 2 a 8 boli v preklade a potom zas od tých liniek keď odvíjaš ostatné, tak sa ti niekde môžu zhlukovať a potom ostávajú na radiále hluché miesta. V prekladoch v smeroch do centra nie je problém lebo tam sú nastavené odchody jasne, tak aby preklad bol, lenže potom napr. taká 5 musí ísť trebars 4min pred 11 a 4 po 3, čo sa dá splniť, no potom od nej treba spraviť 1 a 12 v smere do Dúbravky tak, aby nechodili vo vláčikoch a na 1 nadväzuje 2 a 4, na 12 zas v okruhu Šafko - Jesenského - Štúra 11,13 a 14... a takto môžeme hovoriť dookola kde čo všetko nadväzuje. Najmenší problém je pri jednej frekventovanej linke na radiálu v intervale 4 minúty lebo tam ak ti jeden spoj utečie, tak ani nevieš ako a 4min sú preč. Napr. cez víkend by som neuveriteľne ocenil ten systém lebo tak chytiť niečo do Rače sa dá na Vazovovej kam cez víkend z Petržalky nič nechodí a pri intervale 20 minút treba fakt dobre plánovať.
Reply on: Ike #123107:
V Stuttgarte už pravidelná prevádzka na úzkom rozchode skončila, splietky sa čiastočne zachovali pre múzejnú prevádzku.
Reply on: S499.1023 #123106:
nieco podobne ma tusim aj Stutgart nie? v Nemecku som bol fakt velmi malo krat, ale daco sa mi mari... dokonca sa mi zda ze ta dvoj-rozchodova trat sla pod zem a bol tam prestupny uzol... ale to som mal 6 rokov, je mozne ze sa mi to pletie ?
Reply on: Ike #123105:
Mníchov ma práve NEnapadol ? , kewďže je to omnoho väčšie mesto ako BA a má metro. Ale napríklad Essen, Düsseldorf... V Essene majú dokonca zmes metrového čiste električkového systému a normálne rozchodného Stadtblata a nevedia sa rozhodnúť, či to celé znormálnorozchodniť alebo nie Asi tam majú nejakého Dipl-Ing. Willibalda Sechstela ? .
Reply on: S499.1023 #123104:
presne ma pri tom napadol Mnichovi... zial nepamatam si konkretnu Strasse ako sa to volalo, ale proste to tam tak fungovalo... ulice ako spitalska, ci SNP a bez dopravy... proste pesia zona - same statnky, ludia, pohodicka... doprava maximalne regulovana...
Reply on: Ike #123103:
Áno, prosím, presne tak, stačí navštíviť nejaké mesto veľkosti Bratislavy v SRN, netreba nič vynachádzať.
Reply on: Ike #123102:
este dodam, ze mozno v centre by som dal elektricku pod zem ale takym stylom ze len pod vozovku, tam kde to ide... miesto toho by mohla byt pesia zona s nejakym stromoradim s regulovanym vstupom pomocou tych stlpikov, od ktorych ovladanie by mali vsetky vozidla MHD, zasobovanie a bezprostredna obsluha (eventualne obyvatelia)
Reply on: S499.1023 #123092:
inak seriozne si cim dalej tym viac uvedomujem, ze BA by stacilo expandovanie elektrickovej siete, zriedenie zastavok a plna preferencia a ziadne metro potrebovat nebude
Reply on: S499.1023 #123093:
mam zopar foto extereiru ale neviem kto by mal 100 foto interieru
Reply on: BigMac #123086:
tak podla mna sa dezinformacia vyvracia informaciou 😉 mna by napr zaujimalo ako je to naozaj ?

Re #123082 S499.1023: dobre 🙂

Re #123099 AAA: dobre, beriem to moc subjektivne... nam pred skolou bagruju, ide sa do kopca po panelovej ceste ktora je cele neodhrabana a ked ides v topankach k obleku, tak ti hrozi akurat poriadny papulak ☺
Reply on: Ike #123076:
90% mojich spolužiakov vrátane mňa chodí na skúšky v MHD a to aj v obleku.
Reply on: 810zssk #123097:
Aby bolo jasne.. narazal som najma na stav metra o ktorom som pocul nie pekne veci najma z hladiska cistoty a podobne.
Reply on: S499.1023 #123085:
Takto o tyzden to bude raz ? V suvislosti s tym som si kusok zistoval informacie o miestnej doprave od ludi ktory tam uz boli.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.