Re #119209 Martin Fundárek: Samozrejme ani ja nie som zástancom systému "odvšadiaľ všade cez všetko", to som ani len nenaznačil, že by som také niečo chcel. Ale som presvečený o tom, že keď už chcem obsluhu nejakej lokality zabezpečiť len jednou linkou, tak by v žiadnom prípade nemalo ísť o nejaký diameter typu 83, ale o linku radiálnu (v opodstatnených prípadoch tiež tangenciálnu). Ak už chcem silou mocou niekam diametrálnu linku zavádzať, malo by tam jazdiť aj niečo radiálne alebo druhá diametrálna linka z iného smeru. A tiež si nemyslím, že by súčasné linkové vedenie autobusov na ľavom brehu BA potrebovalo výraznejšiu redukciu. Tá bola nakoniec spravená ešte pred reorganizáciou liniek v Petržalke. Stačí si porovnať súčasný stav so stavom okolo roku 1990, ale však to, predpokladám, aj obaja viete. Jediná lokalita BA, kde sa mi zdajú byť linky prehustené, je DNV, ale zas tie linky si platí Volkswagen, takže má tým pádom nárok povedať si, kadiaľ a kam pôjdu.
Re #119197 kecho:
AD1: Prvé a druhé číslo linky má úplne rovnaký význam. Sú však aj prípady, kedy sa číslo so zodpovedajúcimi oboma číslicami zvoliť nedá a vtedy platí len to prvé (napr. 79, 93, 94, 95...). Skrátka sa ten systém nedá urobiť tak, aby všetky čísla úplne sedeli. Ale to najdôležitejšie - je absolútnym nezmyslom prečíslovávať linky bez zmeny trasy len preto, aby Ti zapadali do nejakého systému. Zbytočne tým dopletieš ľudí a nakoniec to bude mať za následok v najhoršom prípade aj prechod niektorých k IAD.
AD2:Nemyslím, že je dobrý nápad, aby 96 a 196 mali aj v Petržke rozdielne trasy. Ak niekto silou mocou chce ísť na (1)96 a povedzme z Bosákovej mu ujde, tak si aj tak prejde na Šustekovu a nebude čakať na Bosákovej 20 minút na ďalšiu. A hlavne ak býva niekto medzi zastávkami a zrovna si nepozrel pred odchodom z domu CP, nevie, na ktorú zastávku má ísť, aby stihol ten spoj, čo pôjde skôr.
Pseudoduobus nemá ani spojku ani "D" - má ELEKTRICKÝ prenos výkonu. By som očakával, že keď niekto chce kvalifikovane diskutovať na túto tému, tak si to najprv naštuduje .
3. OK, ja len že viem koľko máš rokov a slušnosť káže...sme si ešte nepotykali.. ale tak dajme tomu že teraz áno. ?
V #119209 presne popisuješ prečo súhlasím s ideou NN, jasné že nie en bloc, napr aj 91/191 až keď bude NS - po jeho konečnú.
Dnes, po úprave 5.9.2005 sa priam ráta pre niektorých Petržalčanov že budú využívať primárne 91/191, a preto by som aspoň do rannej špičky doplnil aj "291?" Jasovská - Nový Most, stačilo by jednosmerne.
Kludne , z Kuklovskej sa dostanem vzdy aj keby tam siel SOR CN 8,5 , v poslednom case chodim ked mi to vychadza L35 z Nad Luckami na Kuklovsku, ktora je rychlejsie hore ako tbus or abus cez " kolotocovo " z Molecky .
Podľa mňa je výhodnejšie mať jednu linku s hustejším intervalom, než viacero redších. Nehody majú síce pri jednej hustej linke horší dopad, avšak tie sa pri autobusoch zriedka končia úplným výpadkom linky. Okrem toho v normálnom prevádzkovom režime sa prípadné zápchy a pod. prejavia viac-menej rovnomerným posunutím spojov, takže vozidlá majú menšiu tendenciu kumulovať sa (napr. 83 mešká, lebo je zápcha na Patrónke, 84 z Hroboňovej ide včas, tak idú dve za sebou a potom dlho nič). Námietka ohľadne zbytočnosti zachádzania do starej Dúbravky je namieste, ale to by som bral ako prijateľnú daň za lepšiu organizáciu dopravy - zdržanie je dokopy 6 minút, čo je 1 voz navyše.
91/191 - to je dobré riešenie. Po vybudovaní nosného systému by však mali byť tak či tak skrátené po jeho konečnú.
1. Paríž má oproti BA zopár podstatných rozdielov (keď už abstrahujeme od veľkosti). Z hľadiska linkovania je podstatný ten, že nosný systém tam tvorí kombinácia podpovrchových dopráv (metro a prímestské železnice) a autobusy sú doplnkovou dopravou.
2. Moja poznámka vychádzala z toho, že si podporil návrhy NN en bloc, hoci niektoré sú už na prvý pohľad nezmyselné (prípadne až na druhý, lebo "na mape to vyzerá pekne"?). Dosť sa to odlišuje od Tvojich doterajších fundovaných príspevkov.
3. Prečo mi vykáš? Vždy sa tu tykalo každému (okrem prípadov, keď sa dotyčný proti tomu výslovne ohradil).
Mlcanie je tichy suhlas, ktory ma najmensi vplyv na svedomie.
Preto protestujem proti neprestupnosti 15min. listka (aj ked aj inde vo svete su neprestupne listky). Myslim, ze nikto sa odo mna nenakazil, ale tiez sa niekto vyjadril s rovnakym nazorom.
Som za prestupny system aj za zmeny ktore navrhujete.
Iba ked sme tu uz mali zavedeny funkcny prestupny system, uz teraz je neprestupny listok nesystemovym krokom (a este s takou dlhou platnostou). Je na hlavu ked ma napr. clovek z Ovsista na Safko platit viac s prestupom ako clovek co sa priamo dostane napr. zo Zochovej na Vysehradsku.
Dohadovanie sa ktoré ono číslo oblastného označovania je správne si myslím,že je nezmysel.Tiež si myslím,že 87čka nie je číslo na správnom mieste ale ako bolo poznamenané V Ružinove sú len dve zastávky.Čo sa týka 68,96,196 tak si myslím,že je to na správnom mieste,že teraz premávajú vymenenou trasou.
Zastávka Bosákova v smere do petržalky pri trhovisku bola dlhú dobu nevyužitá.Pôvodne patrila po otvorení mosta Apollo linke 68 ale keďže linka 68 nemôže odbočiť do prava z mosta Apollo na smer Bosákova tak je rozumné,že linka 96 ktorá ide z Letiska po Prístavnom moste môže obojsmerne obsluhovať zastávku Bosákova.Cestujúci nadávali,že linka 68 nemá zastávku Ekonomická univerzita,no tak od Decembra ju má!Č o je na tom tak nepochopiteľné?Dopravný podnik niekomu vyhovie druhým nie ale mne to neprekáža,práve naopak urobil dobrú vec....Dávam mu hold ?
Mas zly odhad... poobede chodim elektrickou a je pravda ze na molecke sa vyprazdni, ale nie na 90%... hovoris ako keby bola elektricka dalej nerentabilna, co je hlupost
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
shandon