Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: geodeath #115503:
heh, čo všetko by bolo vhodné...
podľa mňa by bolo vhodné, aby kadejaké zákony a iné predpisy nielen existovali na papieri, ale aby aj platili v praxi. lenže na to by bol potrebný aparát, ktorý by ich VYNUCOVAL. počul som, že existujú krajiny, v ktorej túto úlohu pní polícia a ďalšie orgány. obávam sa ale, že v tejto gubernii také dačo nehrozí, lebo predsa u nás je "demokracia" a "sloboda"...
K najnovšiemu update do galérie obrázkov sa chcem opýtať toho kto sa vyzná do MHD v Brne. Vidím tam na jednej linke viac typov vozidiel s rozdielnou kapacitou. Napr. Škoda14T, Anitra, K2 na linke 2 alebo na linke 12 trojičku (netrúfam si napísať tie typové názvy vozov), K2, dvojičku 2xT3... Ako je tam možné určiť akú kapacitu majú potom dané linky za hodinu? Resp. podľa čoho to vypravujú a ako rátajú kapacitu keď kľudne namiesto 2xT alebo 14T môže dojsť len T, K2 alebo Anitra???
Reply on: 2xT3SUCS #115493:
Bolo by aj celkom vhodné zakazovať telefonovanie v prostriedkoch MHD ako aj púštanie hudby z mobilov. Vrcholne mi leze na nervy keď tam nabehne partia puberťáckych cigošov alebo 4 diskoštetky a púšťajú tam 50centov a podobné sračky. Si ja začnem púšťať svoje veci tak som zvedavý čo by bolo do P...
Reply on: 810zssk #115495:
nemohol. nikoho neobťažoval. len sa správal, ako mu (pravdepodobne) je prirodzené a ostatní cestujúci to akceptovali bez čo len náznaku, že by im to bolo nepríjemné. presne ako som už nedávno napísal: akékoľvek výrazy kohokoľvek vrátane detí sú pre cestujúcich prijateľné s jedinou výnimkou: nesmie ich použiť vodič. a to je choré, trápne, pokrytecké...
Reply on: 810zssk #115494:
obávam sa, že dosť mimo hovoríš ty. dôvody môžu byť v zásade 2:
a- neuvedomuješ si, že to, v čom existujeme, nie je nórsko či iná civilizovaná krajina
b- uvedomuješ, ale (pod?)vedome skresluješ...
netrúfam si posúdiť, ktorá možnosť je horšia. isté je, že ani jedna nemôže ničomu prospieť...
Reply on: svrco #115445:
asi by si sa divil, ale koľkokrát mi (hlavne na L50) stará babka ako z babičky vynadala tak, že by sa za to ani najposlednejší bezdomovec nemusel hanbiť... ?
Reply on: VLK #115498:
? To ked obcas vodic je trosku nepriemnejsi je normalne, ved je len clovek, problem nastava pri vodicoch ktory to robia pravidelne a ani sa nesnazia byt prijemny.

Kiezby bolo viac vodicov ako si bol ty, alebo ako je Zvero 🙂
Reply on: 2xT3SUCS #115493:
vidíš, práve si povedal, že podľa toho, akým spôsobom sa vyjadruješ, podľa toho ťa posudzujú.... preto by sa mohli vodiči zamyslieť nad sebou, akým spôsobom sa reprezentujú, aj toto ľudia dosť vnímajú...
Ja som občas vyštekol na cestujúcich (napr. keď mi nadávali, že dlho zvoním pri zatváraní dverí), ale nikdy som sa neuchýlil k nadávkam, tobôž nie k vulgarizmom. Dokonca som bol takto vedený samotnými vodičmi, s ktorými som jazdil v zácviku, aby som bol slušný, slušne sa vyjadroval, nikomu nenadával, a ak to nepôjde slušnou cesto, vyprevadiť dotyčné osoby z vozidla. Tak som aj postupoval a niky voči mne nebola vznesená sťažnosť... ?
Reply on: patrik #115496:
Lahostajnost vodicov je problem velky, ale riesit ho uz musi DPB...
Reply on: 810zssk #115486:
No včera sa vozilo vela bezdomovcov v 68. Vodiči aj o tom vedeli, ale bolo im to jedno. Napr. v jednom autobuse som naraz naratal min. 5 bezdomovcov.
Reply on: 2xT3SUCS #115493:
Preto ze su v praci. Mimo nej nech si rozpravaju ako chcu.

Mimochodom predmetnu osobu si kludne mohol vylucit z prepravy keby si chcel, vid. PP, clanok 5, bod 1e "# osobu, ktorá inak obťažuje cestujúcich (napr. verejné pohoršenie, narušenie poriadku vo vozidle a pod.) alebo oprávnenú osobu dopravcu."
Reply on: 2xT3SUCS #115491:
Prepac, ale teraz fakt hovoris mimo. Porovnaj si stav CP na plechoch a vo vitrinach.

Omnoho lahsie sa da write dole z vitriny a takisto samotny CP sa tak lahko nedonici.

Sucasny stav hovori jasne.
Reply on: svrco #115445:
neobhajoval som. len som skúsil načrtnúť, že to, čo cestujúci vníma ako niečo výnimočné, vodiči zažívajú opakovane, niekoľkokrát za deň x za týždeň x... atď...
k tej profesionalite frontoffice: nie som jediný, kto má zaujímavé skúsenosti so zamestnancami napr. mobilných operátorov, bánk alebo poisťovní, nehovoriac o kadejakých SBSkách... ale (z pochopiteľných dôvodov) to nik nerieši na týchto stránkach
a ešte k vulgarizmom: ja si stále nejako neviem zvyknúť, že výrazná väčšina ľudí (bez ohľadu na profesiu či sociálny status) ich používa naprosto bežne, mnohí budia dojem, že keby tieto výrazy vypustili, ani by nevedeli rozprávať... zhodou okolností aj dnes mi nastúpil do voza na pohľad dobre vyzerajúci evidentne dobre (materiálne)situovaný mladý muž s mobilom pri uchu. v priebehu cca 6 minút povedal približne 60x "k...t", 40x "do p...e", zhruba toľkokrát aj "ku..a" a napodiv len asi 20x "je...m na to". všetky ostatné existujúce slovesá a podstatné mená sa mu vošli do huby v súčte hádam 15x. to všetko pekne nahlas, samozrejme. ostatní cestujúci ho evodentne nezaujímali rovnako ako on ich... takáto situácia nie je ani náhodou ojedinelá či výnimočná (nedávno som počul podobným slovníkom rozprávať(?) jedného pána, ktorý bol istý čas trénerom futbalovej repre SR)... skús 1 (slovom JEDEN) argument, pre ktorý by práve vodiči MHD mali rozprávať inak ako (žiaľ) výrazná väčšina obyvateľstva...
Reply on: derik #115490:
Nie ze nevymenil tabulky, ta linka uz v danom case neexistovala. Tu tabulku si tam dal fotograf, aby mal zaujimavejsiu fotku. ?
Reply on: 810zssk #115468:
"Hned by bolo tych znicenych CP menej"
nebolo. existujú spraye, fixky, zapalovače... nevraviac o tom, že (takmer) všetko sa dá polámať, rozkopať či vyvaliť... ?
Reply on: geodeath #115422:
Trochu som pozeral a porovnaval obrazky:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=17522&idg=550&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=

Zjavne islo o nocnu linku a vodic asi este nevymenil tabulky.
Reply on: N/A #115487:
Tak konkrétny zdroj v zmysle nejaka kniha a strana sa mi hľadať nechce, ale aj v tlači čo si všímam a aj niektorí ľudia hovoria, že po ceste VHD napr. môžu čítať knihu a pod., čo pri šoférovaní nemôžu. A aj jeden z dôvodov, prečo treba zlepšiť pomer sediaci:stojaci vo vozidle VHD v prospech sediacich argument, aby čas vo VHD nebol zabitý. Lebo sediaci môže napr. v MHD čítať noviny, v PAL aj jesť, piť, vo vlaku i pozerať film,... .
S tým, že netvrdím, že je to hlavný argument.
Reply on: pepe631 #115449:
Mas uplnu pravdu, myslim si ze jedina spravna odpoved na anketovu otazku je VOBEC NEINFORMUJE CESTUJUCU VEREJNOST!!!, pretoze DPB na to nema komunikacne prostriedky.

JE ABSOLUTNE UBOHE, ze v autobusoch (trolejbusoch, elektrickach) su displaye, ktore zobrazuju zastavky ALE SU ABSOLUTNE NEAKTUALIZOVANE (o hovorenych zastavkach ani nepisem). Napr.: Dlhodobo plati vyluka v Devine, ze Kremelska je docasne zrusena, DPB robi zjavne velky problem o tom informovat na displayi a TOTALNY PROBLEM o tom informovat cestujucich aj zvukovym upozornenim. Cestujuci sa dozvie ze zastavka je na znamenie namiesto toho aby isla SPRAVNA VETA ze zastavka je docasne zrusena (mimochodom asi ani MAGISTRAT nevie dokedy, co je tiez BRATISLAVSKA UBOHOST).
Reply on: AAA #115481:
Mozes mi prezradit kde to je uvadzane ako jedna z prednosti? ?
Reply on: joollyy #115485:
V prvom rade skus takychto tiezcestujucich nahlasit vodicovi, ktory by ich mal vylucit z prepravy (v pripade autobusov z Jurajovho dvora ho dokonca vylucit musi). Ked nie tak zial velmi niet pomoci...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.