Ta studia (aj prax) o pritazlivosti jednotlivych druhov dopravy vychazdala z jedneho faktu, ktory pomenovali - visibility of network - teda viditelnost siete.
Slo o to, ze ked nahradili busovu dopravu t-busovou, tak sa vyrazne zvysila pouzivanost mhd. Pripisuje sa to tej viditelnosti siete. Teda, ze clovek podvedome vidi troleje, ci kolajnce, ci oboje a vie (podvedome), ze tadial nieco pojde a tak to pouzije.
Co sa tyka plynakov - plynovy autobus je vzdy vyrazne drahsi, ako na naftu (aspon zatial). Cize ekologicnost je zhruba O.K., ale za velku cenu. Ved napr. sucasne plynove karosy - cital som kdesi, ze naklady na reko a plynofikaciu nasich karos (kratka) su zhruba taketo: cca 3mil Sk rekonstrukcia vsetkeho okrem pohonu na plyn + 1,4mil Sk prave ta reko na plyn. Mne osobne sa to zda neekonomicke, ale DP tvrdi, ze naklady sa vratia tusim do 3, ci 4-ch rokov (na palive - teda porovnanie s naftovym busom. Porovnanie s tbusom, ci elinou som nikde nenasiel). Lenze, (ale to je specificky problem BA) tu sa autobusy nejako malo/zle/vobec (nehodiace sa vyciarknite) udrzuju, takze tie karosy vyzeraju dost zle uz po roku, dvoch prevadzky.
Eliny nie su zle v kopcoch - ich hlavna vyhoda je vo velkokapacitnosti, oddelenom telese (ak sa to teda tak postavi) - teda nestoji v zapchach, dlhej zivotnosti - dnesne eliny su 20rokov stare a su v dobrom stave (pre porovnanie najstarsie busy maju max. 10rokov a sami mozete vidiet, ako vyzeraju, ono u nas aj 2-4 rocne vyzeraju uboho). Skusim zistit, aky je max. uhol stupania, ktore su schopne napr nase T3 a K2 vysplhat (no - mozno by stacili T3, ci T6A5 :-)).
Turbo: ten popis brzdenia elin bol dobry - urcite to nebolo iba klf-ovi
Slo o to, ze ked nahradili busovu dopravu t-busovou, tak sa vyrazne zvysila pouzivanost mhd. Pripisuje sa to tej viditelnosti siete. Teda, ze clovek podvedome vidi troleje, ci kolajnce, ci oboje a vie (podvedome), ze tadial nieco pojde a tak to pouzije.
Co sa tyka plynakov - plynovy autobus je vzdy vyrazne drahsi, ako na naftu (aspon zatial). Cize ekologicnost je zhruba O.K., ale za velku cenu. Ved napr. sucasne plynove karosy - cital som kdesi, ze naklady na reko a plynofikaciu nasich karos (kratka) su zhruba taketo: cca 3mil Sk rekonstrukcia vsetkeho okrem pohonu na plyn + 1,4mil Sk prave ta reko na plyn. Mne osobne sa to zda neekonomicke, ale DP tvrdi, ze naklady sa vratia tusim do 3, ci 4-ch rokov (na palive - teda porovnanie s naftovym busom. Porovnanie s tbusom, ci elinou som nikde nenasiel). Lenze, (ale to je specificky problem BA) tu sa autobusy nejako malo/zle/vobec (nehodiace sa vyciarknite) udrzuju, takze tie karosy vyzeraju dost zle uz po roku, dvoch prevadzky.
Eliny nie su zle v kopcoch - ich hlavna vyhoda je vo velkokapacitnosti, oddelenom telese (ak sa to teda tak postavi) - teda nestoji v zapchach, dlhej zivotnosti - dnesne eliny su 20rokov stare a su v dobrom stave (pre porovnanie najstarsie busy maju max. 10rokov a sami mozete vidiet, ako vyzeraju, ono u nas aj 2-4 rocne vyzeraju uboho). Skusim zistit, aky je max. uhol stupania, ktore su schopne napr nase T3 a K2 vysplhat (no - mozno by stacili T3, ci T6A5 :-)).
Turbo: ten popis brzdenia elin bol dobry - urcite to nebolo iba klf-ovi
Turbo
Hej, to je jeden dovod, ale zalezi to aj na inteligencii (resp. normalnosi) vodica. Vid Brno - maju tam trolejbusy, ale vobec tam s cestujucimi nesklbu, nehadzu. Na rozdiel od BA, kde su takito vodici skor vynimkou nez pravidlom. Ale dufam ze ich niekto nauci spravnu techniku jazdy.