Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo:
tam na Radlinského bde asi Bermudský trojuholník 🙂, tú elinu v múre si pamätám.
Pamätám si aj (očitý svedok následkov 🙂 ) ked otec robil v Hydroconsulte na Radlinského a išli sme domov, že elina odbočovala na Vazovovu a zadný podvozok pokračoval na Račko (alebo opačne už to je možno aj 20 rokov, presne si už nepamätám), priplietol sa tam nejaký chodec a spriahadlo bolo celé od krvi, tuším tam vysel aj kus mäsa? či krvavých nohavíc? Na tú dobu dosť horor.
Turbo; dik za vysvetlenie ako brzdi elektricka. Predsa... mal som skusky pred rokom, to je uz davno... Ale ne... sak pre laikov je to zas podla mna celkom dobry popis. 😉
Btw., 9Tr brzdi pozitivnym tlakom, takze ked nakopnes voz, tak sa s nim kludne pohnes, ale budes bzrdit iba na EBD. Pokial nebude tlak. Ked ti dole kopcom vyletia palice, tak to musis ubrzdit s tym tlakom ktory momentalne mas. Ked ho mas malo, tak nezabrzdis. 🙂 S elektrickou zabrzdis vzdy, ked vypadne prud, tak normalne EDB, dobrzdenie klasicky mechanicky (celust alebo kotuc). Ked vypadne aj prud aj EDB (z akehokolvek dovodu, povedzme ze streli riadenie), tak zastavis na celsutach alebo kotucoch. Este stale mas klaty. Teda ak ani jedna z prevadzkovych brzd nefunugje, stale mas klat, ten funugje bez ohladu na to ci je nahodene riadenie alebo nie, vsak ano vodic to vies. 🙂 Ak sa stane neviem co, povedzme ze ti za jazdy vypadnu baterky (co sa raz stalo), tak ti vypne riadene, padnu stykace, MG (resp. statak) sa vypne, voz automaticky zacne brzdit celustami, resp. kotucmi. Pokial sa nedostane do smyku tak zastavi. Pokial sa dostane do smyku, tak treba pieskovat. Pokial nie je piesok tak si v obrovskych problemoch... Ides dolu kopcom ako na saniach, bez moznosti akehokolvek brzdenia. Takto nam havarovala jedna kacica, pri dojazde zo HLST jej za jadzy vypadli baterky, padli vsetky stykace, riadenie slo do prdele, zavreli ceslute, voz do smytku (cerstvo poprsane), dolu Starohorskou ulicou az na Radlinskeho tam bocny naraz (skor suchnutie) elekticky iducej oproti (vyhybka postavena do odbocky), nasledne vykolaj a narazenie do statnej nemocnice. Dodnes je to tam vidiet. Tu cast muru spoznas podla toho ze nema omietku, su tam iba tehly.. 🙂
Turbo: za ten trolejbus dik.. to sa v tom nevyznam moc. Ale tie eliny si mi nemusel tak podrobne vysvetlovat ako sa odbrzduje... ;))) Jaxi som z toho mal skusku. ;)))
KLF:
Vsak to sa nic nestane, akurat tam ostane dovtedy vyisiet pokial nezapnu prud aby mohol spustit kompresor a natlakovat brzdny system (teda odbrzdit voz). Ale keby mu uz dosiel vzduch tak to bude dajaka vaznejsia zavada, to dojde servisny liasch a odtiahne ho. Samozrejme okrem tyce musi zapojit aj hadicu aby ho mohol odbrzdit. U elektricky staci nakuplovat spriahadlo a ak je totalne pokazena (ani MG resp. staticky menic neslapu) tak rucne odbrzdit celuste (vyhybkovym zelezom). Teda to mas vzdy jednoduchsie ako u autobusu resp. trolejbusu.
Turbo: ale si predstav ze je trpflak v kopci a vypusti sa mu vzduch, nenatlakuje sa medzitym a vypnu prud... 😉
KLF #11529:
Ked nema natlakovany vzduch tak sa ani nerozbehne. 🙂 To mas tak ze ked tramvaj nema baterky tak sa tiez nerozbehne (teda pokial manualne neodbrzdis celuste).
Si: Dobre, ale ked jazdim, tak sa mam snazit, aby to bolo omnoho pohodlnejsie ako je to, co citim, ked sa len veziem. Ja to aj tak robim a pritom mi nikto za jazdenie neplati. (Alebo aspon nie za jazdenie samotne.) A ked je vodic lenivy jazdit tak, aby to bolo pokial mozno pohodlne (to jest s vynimkou pripadov vbehnutia pod kolesa a pod.), tak by som mu (byt jeho sefom) doporucil navstevu uradu prace. 😃
PS: Myslim si, ze naopak je to horsie na prednych sedadlach, lebo na zadnych sa mas coho chytit pred sebou.
Si:
Hej, to je jeden dovod, ale zalezi to aj na inteligencii (resp. normalnosi) vodica. Vid Brno - maju tam trolejbusy, ale vobec tam s cestujucimi nesklbu, nehadzu. Na rozdiel od BA, kde su takito vodici skor vynimkou nez pravidlom. 😞 Ale dufam ze ich niekto nauci spravnu techniku jazdy. 🙂
Kockac: skus si to pozriet z takejto stranky: ako vnimas jazdu ked si sam za volantom a ako ked si iba ako spolujazdec (najlepsie niekde vzadu kde nevidis co sa bude diat). a cim dlhsie jazdis, tym menej si tento rozdiel uvadomujes....
KLF:
Si ja asi na mna nastvany, nie na teba. 😉
si:
Tak prepac, ale COLOR tu robil poplach ze si s nim bol... Vsak si precitaj co napisal. 😉 Na mna to zaposobilo. Nehnevaj sa na mna, ale uz si raz postavil svoje nazory nad nazory klubu (boli sme tam viaceri, tak mi nehovor ze to vidim tak iba ja), tak neviem co mam od teba cakat... Este raz sorry.
Turbo: Ja viem, 21Tr som uz videl... (teda hlavne nizsiu podlahu) 😃
Si: No a? Ved ten vodic je snad nejaky profesional ci nieco take, nie? Chces povedat, ze on nema ako vediet, ze cestujuci nevedia a podla toho sa spravat??
Sicko: 😉 😉 kluuud.. nac tie 3 vykricniky ? 🙂
Este k tym brzdam: Zda sa mi (ale vobec si tym nie som isty), ze cestne vozidlo musi mat nieco na sposob rucnej brzdy, ktora 1) musi byt zaistitelna v polohe zabrzdene 2) musi fungovat aj pri poruche primarneho brzdiaceho okruhu... cize asi ked vytecie kvapalina alebo vyfuci vzduch. Vie niekto, ako to je, prosim?
Turbo: s tebou by som sa uz ani bavit asi nemal, jak ty dokazes na niekoho nadavat a hanit... s Durkovskym som sa od tamtoho stretnutia nikde nevidel ani nehovoril s nim, ale kebyze som ty, tak asi uz davno imhd nebezi...
co sa tyka DD, tam by som sa priklonil skor k trolejbusovej variante. Btw, KLF: vsetky cestne vozidla majuce brzdy na vzduch co stretnes maju dnes uz tzv. negativny brzdny system, t.j. neni vzduch, neodbrzdis a voz nepohnes !!!
pohodlie pocas jazdy: stazovat sa na vodica ze prilis rozbieha alebo brzdi.. hmm skuste sa nad tym zamysliet z takehoto pohladu: ako vodic viem ze ked stlacim plyn, tak ma to oprie do sedadla a ked zmacknem brzdu, tak ma to zas hodi do predu (a rovnako aj o zakrutach) a automaticky sa na to pripravim. cim dlhsie jazdim, tym menej si toto uvadomujem a nevnimam to ako nepohodlie. Cestujuci zvycajne nevie predvidat co sa udeje, nevie sa na to pripravit a potom to podla toho aj vyzera....
S 15Tr a 15TrM je to tak isto ako s 14Tr. Je to rovnaka koncepcia. 🙂
romanca: #11535 dve veci som chcel povedat:
- ze sa niekde jazdi aj horsie ako u nas
- ze trolejbus ma dlhsiu zivotnost
Spolek pro verejnou dopravu... 🙂

Inac, 21Tr ma uz vyssi strop. To iba aby si vedel. 😉
KLF: To sice ano, ale mne slo o to, aby som naznacil, ze 14Tr ma stejne nizky vnutorny priestor ako serbel B731. Alebo stejne vysoky, ak chces pouzit toto slovo. 🙂 A ostatne autobusy maju vyssi. (I ked neviem, ako je na to 15Tr, lebo ked tou idem, tak tam vzdy sedim.)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement