Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Turbo: s tebou by som sa uz ani bavit asi nemal, jak ty dokazes na niekoho nadavat a hanit... s Durkovskym som sa od tamtoho stretnutia nikde nevidel ani nehovoril s nim, ale kebyze som ty, tak asi uz davno imhd nebezi...
co sa tyka DD, tam by som sa priklonil skor k trolejbusovej variante. Btw, KLF: vsetky cestne vozidla majuce brzdy na vzduch co stretnes maju dnes uz tzv. negativny brzdny system, t.j. neni vzduch, neodbrzdis a voz nepohnes !!!
pohodlie pocas jazdy: stazovat sa na vodica ze prilis rozbieha alebo brzdi.. hmm skuste sa nad tym zamysliet z takehoto pohladu: ako vodic viem ze ked stlacim plyn, tak ma to oprie do sedadla a ked zmacknem brzdu, tak ma to zas hodi do predu (a rovnako aj o zakrutach) a automaticky sa na to pripravim. cim dlhsie jazdim, tym menej si toto uvadomujem a nevnimam to ako nepohodlie. Cestujuci zvycajne nevie predvidat co sa udeje, nevie sa na to pripravit a potom to podla toho aj vyzera....
S 15Tr a 15TrM je to tak isto ako s 14Tr. Je to rovnaka koncepcia. 🙂
romanca: #11535 dve veci som chcel povedat:
- ze sa niekde jazdi aj horsie ako u nas
- ze trolejbus ma dlhsiu zivotnost
Spolek pro verejnou dopravu... 🙂

Inac, 21Tr ma uz vyssi strop. To iba aby si vedel. 😉
KLF: To sice ano, ale mne slo o to, aby som naznacil, ze 14Tr ma stejne nizky vnutorny priestor ako serbel B731. Alebo stejne vysoky, ak chces pouzit toto slovo. 🙂 A ostatne autobusy maju vyssi. (I ked neviem, ako je na to 15Tr, lebo ked tou idem, tak tam vzdy sedim.)
Kockac:
Hehe, nezabudaj ze ten trolejbus je koncepcne z 1970-tych rokov, prototyp bol uz v roku 1972. Teda je to 30-rocna koncepcia. Vtedy neboli ludia taki vysoky ako dnes. 🙂 Vsak len si pozri vysku stropu v RTO... 😉

tr3mp:
SPVD - spolej pro verejnou dopravu. Vid www.spvd.cz - tam niekde som sa docital o tej studii. 🙂
tr3mp: no ale predsa nie je cielom urobit co najnepohodlnejsiu dopravu, nepochopil som tvoj prispevok...
Turbo: co je to "SPVD"? (Chybal mi otaznik 😉
Kockac: ale ty si nestandardna vyska. 😉 😉 😉
Este doplnim k teme nakladov:
Trolejbus vychadza lacnejsi iba v kopcovitom terene, bohuzial. Momentalne to tak je, ale ked Bush zautoci na Irak tak potom nezavisla trakcia bude v tazkych problemoch (cena nafty...). Vzdy su take obdobia, kedy je trolejbus lacnejsi, alebou naopak. Ale najlacnejsia stale (odhliadnuc od ceny nafty) ostava elektricka. Vzdy bola najlacnejsia, je nalacnejsia a aj bude najlacnejsia. To si treba uvedomit. Nie som proti rozsirovaniu trolejusov, to vobec, ale na DD sa fakt viac hodi tramvaj.
Turbo: co je to "SPVD"
Turbo #11525: Neviem, ako si to myslel "nizsiu podlahu ako vacsina autobusov", ale myslim, ze napriklad taka 14Tr nema - alebo ma o tolko nizsi strop, lebo tam musim byt vzdy zhrbeny, co v autobusoch (ak neratam serblove Karosy za autobusy) nemusim.
Turbo: a jak zabrzdi trolejbus, ked je v kopci a nema prud a navyse nema natlakovany prave vzduch ?:)
romanca:
Sucasny autobus na Dlhe diely to zvlada?? No, netvrdil by som... Ved tie busy tam ledva tahaju, castokrat su preplnene a pravidelne im tam horia motory (naposledy tam zhorel 3700)... Takze to nepotrebuje komentar. Z elektricky by som ziadneho striasiaka nerobil, lebo kazda elektricka ma 3 na sebe nezavisle brzdne systemy - nezavisla prevadzkova elektrodynamicka brzda (EDB), prevadzkova celustova (na novsych typoch kotucova) brzda - suzi na dobrzdenie vozidla a v pripade vypadku EDB na cele brzdenie a okrem toho este nudzova elektromagneticka kolajnicova brzda (nazyvana tiez KLAT). Btw., trolejbus ma iba dva brzdne systemy. ZAVISLU EDB (bez stavy v troleji sa trakcny motor nenabudi a nezacne brzdit) a tlakovzdusnu. Tym to konci. Teda podla mna je elektrircka bezpecnejsia co sa tyka brzd.
klf: beriem, ze naklady na prevadzku su nizsie pri trolejbusoch ako pri autobusoch (otazka co autobusy na plyn) ale ako rychlo sa investicia do vystavby trolejoveho vedenia vrati? ak to bude 50 rokov, tak to nie je ziadne terno.
romanca: no, ja uz som sa vozil trolejbusmi vselikde, ale ked sa ti zda, ze nase trolejbusy su nepohodlne, skus sa niekedy zviest nejakym v Budapesti. S takymi ZIU-9 ale prakticky aj s ostatnymi tbusmi v centre jazdia ako sialenci, plyn-brzda, jama-nejama, parkrat som mal dojem, ze uz sa odtrhne naprava, skakal som na sedacke. Ale trolejbusom sa nedeje nic a pokojne (tie stare ruske) premavaju uz hadam stvrtstorocia. Co by som doplnil ako dalsiu vyhodu trolejbusov - ich dlhsia zivotnost a teda nizsie naklady na obnovovanie vozoveho parku
romanca:
Ja nemam proti elektrickovej rychlodrahe do Pezinku nic, ale ako poznam Sicka, tak ten urcite navrhne ist po zeleznici (kockopes) a v meste zmenit rozchod na 1435 mm (vyhodene peniaze) a tak... Samostatna elektrickova trat popod vinohradmi je dobre riesenie, obavam sa vsak ze to bude uplne inak (ak vobec).
Pohodlie je vec relativna, zalezi od konkretneho typu vozidla, vodica, stavu trate, vrchneho vedenia, pocasia, etc... Ale odmietam tvrdenie ze trolejbus je najmenej pohodlny. Napr. predvcerom som sa viezol v 204/8, voz 2697. Isiel som zo zastavky Sokolska na Racko. Vodic super, plynule rozjazdy a brzdenie, nesklbal s cestujucimi, cez vzdusne krizovatky nebrzdil tak extremne ako niektori kolegovia. Ja neviem, ale ked on isiel vsade aspon 30 km/h, preco potom ostatny idu 10? To sa tyka krizovatky SAV - vyhyblka proti hrotu, kriz, obluk - vsade 30 v pohode, krizovatka Predstanicne nam. - vyhybka po hrote, 2x krizovanie s elektirckou (bez prudu), potom krizovatka Ymca - 2x kriz s trolejbusom, potom Racianske myto - krizovatka proti hrotu, kriz s trolejbusovouy tratou z Legionarskej ul, 2x krizovanie s elektrickou. Vsake uplne v pohode, tak ako jazdia v Brne. Keby si sa tam viezla, tak by si ani nepovedala ze sa vezes v trolejbuse - tak plynulo isiel. Trolejbus mal sam o sebe 11 rokov. A nespoznala by si rozdiel medzi nim a novym trolejbusom. Teda pokila hovorime o rovnakom type, ale 14TrM sa uz tusim prestal vyrabat. Ale rozdiel medzi nim a 11 rocnym autobusom je obrovsky. A navyse mame aj 20-rocne trolejbusy a su v perfektnom stave. Bezny cestujucia ani nevie ze sa veze z v takom starom voze, lebo ide ako novy. U autobusov je rozidel novy/stary priepastny, a to uz pri veku par rokov (najma KAROSY, tam staci aj par mesiacov). Teda trolejbus je:
1. Ekologicky
2. Ma dlhsiu zivaotnost
3. Atraktivnejsi pre cestujuceho (studia to povrdila - vid SPVD)
Preto odmietam tvrdenie ze trolejbus je najhorsi mozny dopravny prostriedok a ze je najmenej pohodlny. Prave naopak - ja sa radsej odvezem v trolejbuse, ma nizsiu podlahu ako vacsina autobusov, dobre sa mi v nom sedi. Urcite nie som sam. Moderne trolebusy (napr. Skoda 21Tr) su velmi pohodlne, maju komfortne sedadla, dobry vyhlad a su tiche - nic nie je take tiche ako trolejbus (samozrejme pokial nema napravy RABA). Viezol som sa v 21Tr v Brne a mozem iba skonstatovat ze je skoda ze v Bratislave ich este nemame...
romanca: naklady na prevadzku autobusov na DD su vacsie ako by boli na trolejbusy. To je zaklad. A potom to, co sme uz spominali. To su zavazne dovody preco trolejbus a nie autobus. Zhrniem: ekologia, vykon, nakaldy. 😉 Neni o com.
mne osobne pridu bezne autobusy ako su karosy alebo tam celkom pohodlne, pravda ked nie su prepchate. navyse ja nie som zastancom ani elektriciek na dlhe diely, tiez sa mi to zda byt nebezpecne, ale opakuje, ja som laik, chcel som len vediet preco su trolejbusy o tolko lepsie ako autobusy, ze nimi treba nahradit sucasne autobusy na dlhych dieloch.
zatial sa hovorilo len o lepsom vykone v kopcoch, co je urcite pravda ale zda sa, ze aj ten autobus to zatial zvlada, takze stale neviem, preco sa vam tie autobusy na dlhych dieloch tak nepacia.
romanca: a co vybudovanie kolaji a vedenia na DD ? 🙂 Inak z toho ako popisujes trolejbus, mam pocit, ze sa vozievas v MHD s autobusmi mercedes s klimatizaciou a televizorom a barom... ;)))

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.