Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak sa dobre pamatam, hovorilo sa ze sa len uvazuje o skonceni osobnej dopravy ZSSK. Na zeleznici kazdorocne klesa pocet prepravenych cestujucich (ako vsade) a ZSSK najlepsie vedia, ktore trate su neefektivne. Tak ako magistrat aj stat si objednava urcity objem verejnych vykonov. Kolajova doprava je podstatne drahsia ako cestna. Staci sa pozriet na uhradu vykonov zeleznici a SADkam. Zeleznice pozaduju 7 mld, kym SADky dostavaju okolo 1 mld. Nekryta strata u SADiek sa pohybuje v stovkach milionov (na zabezpecenie jednoduchej reprodukcie je to uz niekolko mld) rocne. Takze bohuzial.
Bioraver: vidis, predsa som obmedzeny miestom trvaleho bydliska. Vzhladom k tomu, ze som Presovcan, nikdy ma nenapadlo, ze vlastne aj v Presove su blbo riesene pripoje... a nejde len o relaciu Kysak-Plavec, ale aj Kysak-Vranov a Kysak-Bardejov...

A k tej kamionovej doprave: povodne som mal predstavu predlzenia jednokolajnej normalnerozchodnej trate elektrifikovanej systemom 3kV js v useku Velke Kapusany - Matovce - Lekarovce - Vysne Nemecke, kde by bol RO-RO terminal pre kamiony z UA a aj osobna zeleznicna stanica hned pri hranici (pretoze tesne za hranicou sa rozklada 100-tisicovy Uzhorod, mohli by tamojsi ludia prist pesi alebo pomocou MHD k hranici, ktoru by pesi presli a na druhej strane by nasadli do vlaku, ktory by mal v KE pripoj na BA, Wien alebo Prahu)... elegantne riesenie dialkovej dopravy so statom s inym rezimom a inym rozchodom ako my... Na colnici neziaduce osoby vytriedia a ziaduce budu hned na druhej strane nastupovat do dialkovych vlakov, bez toho, aby museli platit tarifu CIV... Kamiony by sa takisto nakladali na vlaky... a cela tato trat je elektrifikovana az po tu Blavu, Vieden alebo Prahu...

Lenze taky odstavec, ako bol predosly, snad moze napadnut len cloveka, ktory zije v Prahe a huli tam zakazane bylinky...
Teda, nie som dopravny odbornik, ale vsade je doprava stratova, dotuje ju stat. Len u nas si nasi europolitici zobrali do svojich makovic, ze musi byt ziskova. Nemam prehlad, ktore trate urcili na zrusenie, z toho, co tu citam, je ich viac nez dost.Aj keby mala ostat len jedna, Cierna nad Tisou - Bratislava, nebude ziskova. Ale nech. Nech sa zrusia a potom, po rokoch, sa pride na to, aka to bola blbost.
Vsimli ste si, ze na zrusenie navrhli tie trate, ktore sa daju dobre predat (prenajat), alebo tie, ktore su v dezolatnom stave a ich oprava by bola fin. narocna? Co dodat-bordel!!!
nejak som si nick skomolil...:-D
papyr #11061-> mas rext kamo s tymi pripojmi.podobna situacia je aj na trati kosice-plavec.ked prides z blavy,tak v kysaku treba za kazdym ryxlikom cakat no minimalne 20-30 minut.necaka sa jedine ked prides iceckami alebo expresom gerlax.tam si pripoje hned.ale aku to ma logiku,ked napr.idem ryxlik na kosice o 13.50,19.47 je v kysaku,20.10 ide vlak na presov,v presove je 20.35 a tak skapal pes,lebo vlak na plavec odisiel 20.10... potom treba cakat na posledny vlak o 22.40 alebo ist na bus co je dalsix-pre mna-zbytocne vyhodenyx 40 korun.a to este ide bude z kosic napraty robotnikmi z vsz a tak si cuxove bunky pridu na svoje... za tie roky co cestujem z blavy domov na vyxod som si vsimol,ze podobne haluzne pripoje su aj inde po ceste(kralovany->trstena,poprad->plavec[tam sa caka minimlane 30-40 minut] a pod).
po-bj -> ide to tyx 46 km nejaku hodinu dvadsat,je to pekna vyhliadkova trat,ale ked som videl v presove,ze kolko ludi sa toho zazraku vykotilo,tak mi jej bude luto:-(
he-stakcin -> ako tam preboha xces prepravovat kamiony.sak tu trat neze treba prerobit.ju treba komplet vymenit ! a zrekonstruovat stanice.hlavne tu v humennom,lebo to v hajzlox pod trnavskym krajsie vonia... napad to neni zly,ale ziada si to prerobit cestu z uble do sniny,aby ked tam zacnu xodit kamiony nedopadlo ako vo vysnom komarniku,kde je taky husty provoz a tak zanedbana cesta,ze havarky su tam na dennom poriadku,obcania pisu peticie o stavbe obxvatu,ale zial vysny komarnik je prilis daleko nielen od bratislavy,ale aj od kosic...
Teda, ale ked vedia, ze idu rusit trat, preco do nich stale investuju: V Staskove (Cadca makov) menili vyhybku, v Stupave vysypali nakladaci priestor novym strkom atd atd je mnoho prikladov, hlavne ze mame petrzalsku stanicu za miliardu, to bola podla mna najzbytocnejsia stavba desatrocia.
Ale aj tak si myslim, ze by sa trate nemali rusit.A ked uz hej, mali by sa "zakonzervovat" aby boli pouzitelne v buducnosti a obcas ich aj prejst MUVkou, ktora by ic pokosila. Napr. do Samorina sa uz toto leto ani na niektorych miestach nedalo prejst po kolajach.
A najviac ma serie, ked dnes napr. Malcharek hovoril, ze sa to odrazi v kvalite cestovania- klamar- nic sa nezlepsi, stale nas budu vozit ako dobytok. Co je to za zeleznicu, ked 7 rokov nekupila cestujucim ziaden novy vozen. Naposledy len tie WLABmee aj to len preto ze ich Rusi neodobrali.
Cadca Makov: no ale v pracovnych dnoch je na klasikach aj tych 5 voznov dost napraskanych
Na trati Lucenec-Poltar chodia uz teraz autobusy (teda aspon podla zeleznicneho CP).
Mimochodom, trat 181 Kralovany-Trstena je jedinou zeleznicou na Orave. Tam ked pojdu autobusy.... dufam, ze aspon nakladna doprava zostane zachovana.

Alebo: jedneho, mozno nie tak vzdialeneho dna vstupime do EU a mozno sa aj podla vzoru sucasnych clenskych statov zacneme hrat na ekologiu. Nebolo by vhodne mat za Stakcinom RO-RO terminal kamionovej dopravy? Prisiel by kamion z Ukrajiny (blizko je prechod Ubla), nalozil by sa na vlak a mars s nim do Viedne, Prahy, Drazdan... Lenze aj trat Humenne-Stakcin sa ma rusit. To vlastne plati i o stanici Trstena - nedaleko je prechod do Polska (Chyzne). Odtial by sa zase pohodlne za nocny prud dali vozit oklukou cez Leopoldov kamiony do Budapesti... Energeticke naklady by boli nizke, tj. by sa dala dat nizka cena za prepravu a kamionisti by to asi vyuzili radsej nez cestu horskymi priechodmi okolo Bystrice...

Elektricka Tr.Tepla-Tr.Teplice je podla mna to iste ako TEZ: "zrusenim os. prevadzky" sa mysli len to, ze trat bude prevazdkovat iny prevadzkovatel ako ZSSK. Preco inak by, preboha, boli rok-dva pred zrusenim trate kupovane na tento rozchod a napatie nove vozidla 425! Len ma napada, kolko asi ZSR a ZSSK stratia tym, ze tie supravy kupili a teraz len tak odstupia pravo prepravovat cestujucich niekomu inemu...

Zato taka trat Vranov n.T.-Trebisov medzi zrusenymi nie je. Pozdlz nej skutocne paralelne cesta vedie. Nakladna doprava nulova, osobna velmi problematicka a priserne stratova. Ale tato trat sa nerusi.

A trat Presov-Bardejov...? Je to sice typicka "motoracikova" trat, ale v spicke tam taha 754-ka 6 vagonov Bix (slusne obsadenych). Takze, ako, 8-9 klbakov miesto kazdeho zruseneho vlaku?

Trate v okoli Lucenca a Rimavskej Soboty: to teda pomozeme svojmu najchudobnejsiemu a najmenej rozvinutemu regionu, ked im zrusime zeleznicu!!! Tam sa snad kazdy po otvoreni hranic odstahuje do Madarska.

Cadca-Makov: nostalgia, ale tych 26 km to ide hodinu desat. Teda pri vsetkej ucte, chodte s takymi sluzbami niekam.

Dufam, ze aspon nad zostvajucimi tratami sa ZSSK zamysli a vytvori taky casovy rozvrh jazd vlakov, aby sa v niektorych staniciach konecne dalo prestupovat. Napriklad, skusili ste uz ist niekam z Komarna s prestupom v Novych Zamkoch a nedajboze este aj v Suranoch? Skusili ste prestupovat v Kosiciach, ked idete od Presova na Trebisov alebo Zvolen? Skusali ste prestupovat v Leopoldove v relacii Zilina-Nitra? A to su prosim hlavne rychlikove trate, vedlajsie (napriklad Vranov-Trebisov) maju cestovny poriadok, ktory ani na jednom konci nenadvazuje vacsinou na ziadny vlak!
Poznamky k ruseniu osobnej prevadzky na tratiach:
1. Cestovne doby, ale aj prepravne vzdialenosti su na niektorych lokalnych zel.tratiach oproti SAD (ktory sice nemam rad) neludsky dlhe (Napr.Komarno-Kolarovo -dlha vzdialenost aj cas).
2. Niektore tzv. neefektivne trate budu dalej aj tak len hynut, a kym uplne nezakapu, tak pozeru financie, ktore sa mohli vyuzit na perspektivne trate (BA-Nitra a pod).
3. Vela trati je zial z historickych dovodov blbo smerovanych. Namiesto na Blavu idu po udoliach riek tecucich do Dunaja, Ipla, na Budapest a pod. co predlzuje vzdialenost aj cas.
4. ZSR maju velky problem (raz to ktosi vysvetloval)vypravovat osobne vlaky na dlhe trate iduce po viacerych tratiach. Cize ist osobakom na dlhu vzdialenost (okrem 120, 180 a pod.) je to nula bodov.
5. Stanice su casto daleko od centra obce (extrem napriklad Pernek) a to je tazko riesitelny problem. Pritom obce casto potrebuju mat nie jednu, ale viac zastavok.
6. Lokalne trate su motorove, to na margo argumentu zivotne prostredie.
7. Som fanusik zeleznic a pri svojej ceste ich uprednostnim kde sa da (casto na svoju skodu),ale ako realista musim konstatovat, ze zeleznica ukazala svoje rychlostne prednosti oproti SAD len pri rychlikoch a ICckach.
8. Pre vlak je viac neefektivne caste zastavovanie a rozbiehanie, ako pre elektricku alebo autobus.
9. Pri ruseni osobnej prevadzky treba predsa len brat ohlad aj na miestnu symboliku a povolit niektore vynimky z tvrdo ekonomickeho posudzovania.
tr3mp: X54 jazdi tak, ako je napisane. 514 chodi popri trati, ako si pisal, ale z neviem akeho dovodu tam ostatnym busom jazdit nepovolili. Neviem, ci magistrat, alebo MC...
Trat Zilina - Rajec je moja srdcovka - v Ziline som bol na vojne a trat tam ide rovno popred kasino. V Ziline su inak na tejto trati dost neprehladne priecestia s vela nehodami a preto sa vlaku vravelo Krvava Anca. Tradovalo sa, ze viac ludi zrazil, ako previezol ;-)))
A ked pocujem slovo SAD, tam mi je na grc!
este raz zopakujem svoju otazku: kade zachadza 514 na Vychodne, ked X54 musi ist dookola po Rybnicnej? Viete mi odpovedat? A ako je to vobec s X54 - na dpb.sk o nej nie je ani zmienka ...
CHORE MOZGY CO CHCU RUSIT TIE TRATE!!! Napiklad Kralovany-trstena pokial viem, vlakov tam za de ide cca 10-15, autobusy asi 2 za den. Ved to je chore rusit to! Alebo napriklad Zilina - Rajec ved tam v zivote autobusom nesiel.. PRECO TI DEBILI NEZRUSIA AUTOBUSY?
Zle som sa vyjadril - myslel som zrusit osobnu prevadzku na tratiach.
D3ko: Egyed nastastie ziadnu trat nemoze zrusit. Nejde o rusenie trati ale o zastavenie osobnej dopravy. Trate patria ZSR a ta nic nerusi. (teda zatial)
Nechce sa mi verit, ze keby sa chcelo, tak sa unikatna elektricka Trencianska Tepla - Teplice neuzivi... Ved nakoniec pride na psa mraz a mozno sa este dockame otvorenia tych trati. Blizky vychod je casovana bomba a som zvedavy, kedy nebude ropa... Zaujimalo by ma, co na to zelezniciar Mikulas... A Egyed - ten zmenkovy expert nevie vymysliet nic lepsie len rusenie trati. Radsej keby zrusil sam seba... 😞 '( 😢 :-C
TURBO: To sa neboj, TEZku urcite nie, ta bude urcite sukromna a to by bolo najlepsie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.