Ak sa dobre pamatam, hovorilo sa ze sa len uvazuje o skonceni osobnej dopravy ZSSK. Na zeleznici kazdorocne klesa pocet prepravenych cestujucich (ako vsade) a ZSSK najlepsie vedia, ktore trate su neefektivne. Tak ako magistrat aj stat si objednava urcity objem verejnych vykonov. Kolajova doprava je podstatne drahsia ako cestna. Staci sa pozriet na uhradu vykonov zeleznici a SADkam. Zeleznice pozaduju 7 mld, kym SADky dostavaju okolo 1 mld. Nekryta strata u SADiek sa pohybuje v stovkach milionov (na zabezpecenie jednoduchej reprodukcie je to uz niekolko mld) rocne. Takze bohuzial.
Papyr
Alebo: jedneho, mozno nie tak vzdialeneho dna vstupime do EU a mozno sa aj podla vzoru sucasnych clenskych statov zacneme hrat na ekologiu. Nebolo by vhodne mat za Stakcinom RO-RO terminal kamionovej dopravy? Prisiel by kamion z Ukrajiny (blizko je prechod Ubla), nalozil by sa na vlak a mars s nim do Viedne, Prahy, Drazdan... Lenze aj trat Humenne-Stakcin sa ma rusit. To vlastne plati i o stanici Trstena - nedaleko je prechod do Polska (Chyzne). Odtial by sa zase pohodlne za nocny prud dali vozit oklukou cez Leopoldov kamiony do Budapesti... Energeticke naklady by boli nizke, tj. by sa dala dat nizka cena za prepravu a kamionisti by to asi vyuzili radsej nez cestu horskymi priechodmi okolo Bystrice...
Elektricka Tr.Tepla-Tr.Teplice je podla mna to iste ako TEZ: "zrusenim os. prevadzky" sa mysli len to, ze trat bude prevazdkovat iny prevadzkovatel ako ZSSK. Preco inak by, preboha, boli rok-dva pred zrusenim trate kupovane na tento rozchod a napatie nove vozidla 425! Len ma napada, kolko asi ZSR a ZSSK stratia tym, ze tie supravy kupili a teraz len tak odstupia pravo prepravovat cestujucich niekomu inemu...
Zato taka trat Vranov n.T.-Trebisov medzi zrusenymi nie je. Pozdlz nej skutocne paralelne cesta vedie. Nakladna doprava nulova, osobna velmi problematicka a priserne stratova. Ale tato trat sa nerusi.
A trat Presov-Bardejov...? Je to sice typicka "motoracikova" trat, ale v spicke tam taha 754-ka 6 vagonov Bix (slusne obsadenych). Takze, ako, 8-9 klbakov miesto kazdeho zruseneho vlaku?
Trate v okoli Lucenca a Rimavskej Soboty: to teda pomozeme svojmu najchudobnejsiemu a najmenej rozvinutemu regionu, ked im zrusime zeleznicu!!! Tam sa snad kazdy po otvoreni hranic odstahuje do Madarska.
Cadca-Makov: nostalgia, ale tych 26 km to ide hodinu desat. Teda pri vsetkej ucte, chodte s takymi sluzbami niekam.
Dufam, ze aspon nad zostvajucimi tratami sa ZSSK zamysli a vytvori taky casovy rozvrh jazd vlakov, aby sa v niektorych staniciach konecne dalo prestupovat. Napriklad, skusili ste uz ist niekam z Komarna s prestupom v Novych Zamkoch a nedajboze este aj v Suranoch? Skusili ste prestupovat v Kosiciach, ked idete od Presova na Trebisov alebo Zvolen? Skusali ste prestupovat v Leopoldove v relacii Zilina-Nitra? A to su prosim hlavne rychlikove trate, vedlajsie (napriklad Vranov-Trebisov) maju cestovny poriadok, ktory ani na jednom konci nenadvazuje vacsinou na ziadny vlak!