Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Si: bohuzial, tie naklady sa nedaju oddelit. ZSSK musia platit za trate ZSR a ZSR okrem "dialnic" platia zrejme udrzbu trati zo svojho. Staci si pozriet kolko investicnej dotacie dostava DPMK a kolko ine DP. Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy, kym bezna dotacia je proporcna k objemu dopravy.
Kolajova doprava je narocnejsia na investicie, a lacnejsia v prevadzke ale do nakladov to ide vsetko.
Je v zaujme VUC (ak budu mat peniaze) aby udrzali dopravnu obsluznost.
POZOR!!! Precitajte si volebny program Anderja Durkovskeho, velmi sa mi paci, budem ho volit! Najdete ho na www.durkovsky.sk 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

si, turbo: A viac by mali investovat do IT a automatizacie niektorych veci - tam maju velku slabinu.

Zakonnik prace: - podla tohoto clanku som pochopil, ze obmedzenie v nadcasoch vyplyva (aspon nepriamo) z obmedzeni EU. Pochopili ste to aj vy tak?
si:
Podla mna ma zeleznica prilis vela zamestnancov, ktrori nic (alebo velmi malo) robia. Mali by skor setrit na administrative, tam je strasne vela zbytocnych ludi...
Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

SufuS:
Hmm, u nas visi tabulka "V" aj pred vzdusnymi krizovatkami elektricka - trolejbus. Teda zrejme znamena "Vzdusna krizovatka". "Z" bud zrejme "Vzdusna krizovatka na ktorej je povoleny prejazd so zapnutou jazdou". Inak si to neviem vysvetlit. Inac tie tabulky "V" nemae az tak dlho. Mozeme sa podakovat Bigmacovi, ktory robil vrbustom zle. Zevraj na vzdusnej krizovatke elektricka - trolejbus je max rychlost pre elektricku 20 km/h. Bigmac lietal cez vzdusne krizovatky aj 50 km/h. Potom este vynadal vrbustom, ze su [nadavka]. Spytal sa ich: "Dobre, musi vodic vediet ako vzdusna krizovatka vyzera? Nie, na to patricne navestidlo." Od vtedy vrbusti vsade zavesili znacky "V" a "Z" ("Z" sa objavuje spravidla na trolejbusovych vyhybkach - proti hrotu, po hrote aj na kizoch, aj s elektrickou). Btw., okrem toho do nich rypal aj na temu usekov s obmedzenou rychlsotou. Napriklad mali sme useky, kde bola obmedzena rychlost na 20 km/h. Na konci useku bola patricna tabula. Co vsak je zaujimave, najblizsia tabula (za nejakych 50 metrov) oznacovala o5 koniec useku s obmedzenou rychlstou. "To znamena ze mozem dupat co to da?" spytal sa Bigmac Vrbustov. Strasne im vynadal, ake je to vedenie na [nadavka], ze furt odskakuje pantograf, na mnohych miestach "zvara" trolej a aj im vynadal ze tie oznacenia. Takze odvtedy je to v lepsom stave (teda to oznacenie, vedenie mame stale na [nadavka]). Hmm, inak si to neviem vysvetlit. 🙂
Ad písmena Z a V. Nevím, jak je to u bratislavských trolejbusů, ale u pražských tramvají se podobné tabulky shodou okolností s písmeny Z a V také vyskytují, a znamenají zajišťovací a manipulační výhybku - viz odkaz nahoře.
papyr #11069->nad tym predlzenim z velkyx kapusian sa to zda ajmne rozumnejsie,lebo z velkyx kapusian to je na skok do banoviec nad ondavou,kde zacina elektrifikacia smerom na trebisov a kosice.a a nemuseli by sme prerabat trat stakcin-humenne-presov.avsak najsxodnejsiu cestu vidim predsa v v ciernej nad tisou.je tam priame prepojenie na cop a zahony v madarsku a okrem toho je to hlavny vlakovy tah,kym uzhorod(a nasledne prepojenie na velke kapusany) lezi troxu bokom.uz keby sme isli do extremu,tak mozeme potiahnut trat zo stakcina cez ublu do velikeho berezneho na ukrajine a to uz je teda v riadnej pazi:-D ja osobne som za ciernu nad tisou,lebo trat do kosic patri k najryxlejsim u nas(isty cas sa tam na useku medzi slovnskym novym mestom a ciernou testovali lokomotivy a dosahovali dost velke ryxlosti),trat bola nedavno na niektroyx usekox(mixalany,slovenske nove mesto) prerobena a je to hlavny tah.
bdw:nikde som nevidel zrusenie trate moldava nad bodvou-medzev.to zeby sa nas veriaci komunista za to zarucil,aby mal cim svoje navsetvy do medzeva privazat,aby si mohli ryle ukut,alebo co ?:-D
-v-
Ak sa dobre pamatam, hovorilo sa ze sa len uvazuje o skonceni osobnej dopravy ZSSK. Na zeleznici kazdorocne klesa pocet prepravenych cestujucich (ako vsade) a ZSSK najlepsie vedia, ktore trate su neefektivne. Tak ako magistrat aj stat si objednava urcity objem verejnych vykonov. Kolajova doprava je podstatne drahsia ako cestna. Staci sa pozriet na uhradu vykonov zeleznici a SADkam. Zeleznice pozaduju 7 mld, kym SADky dostavaju okolo 1 mld. Nekryta strata u SADiek sa pohybuje v stovkach milionov (na zabezpecenie jednoduchej reprodukcie je to uz niekolko mld) rocne. Takze bohuzial.
Bioraver: vidis, predsa som obmedzeny miestom trvaleho bydliska. Vzhladom k tomu, ze som Presovcan, nikdy ma nenapadlo, ze vlastne aj v Presove su blbo riesene pripoje... a nejde len o relaciu Kysak-Plavec, ale aj Kysak-Vranov a Kysak-Bardejov...

A k tej kamionovej doprave: povodne som mal predstavu predlzenia jednokolajnej normalnerozchodnej trate elektrifikovanej systemom 3kV js v useku Velke Kapusany - Matovce - Lekarovce - Vysne Nemecke, kde by bol RO-RO terminal pre kamiony z UA a aj osobna zeleznicna stanica hned pri hranici (pretoze tesne za hranicou sa rozklada 100-tisicovy Uzhorod, mohli by tamojsi ludia prist pesi alebo pomocou MHD k hranici, ktoru by pesi presli a na druhej strane by nasadli do vlaku, ktory by mal v KE pripoj na BA, Wien alebo Prahu)... elegantne riesenie dialkovej dopravy so statom s inym rezimom a inym rozchodom ako my... Na colnici neziaduce osoby vytriedia a ziaduce budu hned na druhej strane nastupovat do dialkovych vlakov, bez toho, aby museli platit tarifu CIV... Kamiony by sa takisto nakladali na vlaky... a cela tato trat je elektrifikovana az po tu Blavu, Vieden alebo Prahu...

Lenze taky odstavec, ako bol predosly, snad moze napadnut len cloveka, ktory zije v Prahe a huli tam zakazane bylinky...
Teda, nie som dopravny odbornik, ale vsade je doprava stratova, dotuje ju stat. Len u nas si nasi europolitici zobrali do svojich makovic, ze musi byt ziskova. Nemam prehlad, ktore trate urcili na zrusenie, z toho, co tu citam, je ich viac nez dost.Aj keby mala ostat len jedna, Cierna nad Tisou - Bratislava, nebude ziskova. Ale nech. Nech sa zrusia a potom, po rokoch, sa pride na to, aka to bola blbost.
Vsimli ste si, ze na zrusenie navrhli tie trate, ktore sa daju dobre predat (prenajat), alebo tie, ktore su v dezolatnom stave a ich oprava by bola fin. narocna? Co dodat-bordel!!!
nejak som si nick skomolil...:-D
papyr #11061-> mas rext kamo s tymi pripojmi.podobna situacia je aj na trati kosice-plavec.ked prides z blavy,tak v kysaku treba za kazdym ryxlikom cakat no minimalne 20-30 minut.necaka sa jedine ked prides iceckami alebo expresom gerlax.tam si pripoje hned.ale aku to ma logiku,ked napr.idem ryxlik na kosice o 13.50,19.47 je v kysaku,20.10 ide vlak na presov,v presove je 20.35 a tak skapal pes,lebo vlak na plavec odisiel 20.10... potom treba cakat na posledny vlak o 22.40 alebo ist na bus co je dalsix-pre mna-zbytocne vyhodenyx 40 korun.a to este ide bude z kosic napraty robotnikmi z vsz a tak si cuxove bunky pridu na svoje... za tie roky co cestujem z blavy domov na vyxod som si vsimol,ze podobne haluzne pripoje su aj inde po ceste(kralovany->trstena,poprad->plavec[tam sa caka minimlane 30-40 minut] a pod).
po-bj -> ide to tyx 46 km nejaku hodinu dvadsat,je to pekna vyhliadkova trat,ale ked som videl v presove,ze kolko ludi sa toho zazraku vykotilo,tak mi jej bude luto:-(
he-stakcin -> ako tam preboha xces prepravovat kamiony.sak tu trat neze treba prerobit.ju treba komplet vymenit ! a zrekonstruovat stanice.hlavne tu v humennom,lebo to v hajzlox pod trnavskym krajsie vonia... napad to neni zly,ale ziada si to prerobit cestu z uble do sniny,aby ked tam zacnu xodit kamiony nedopadlo ako vo vysnom komarniku,kde je taky husty provoz a tak zanedbana cesta,ze havarky su tam na dennom poriadku,obcania pisu peticie o stavbe obxvatu,ale zial vysny komarnik je prilis daleko nielen od bratislavy,ale aj od kosic...
Teda, ale ked vedia, ze idu rusit trat, preco do nich stale investuju: V Staskove (Cadca makov) menili vyhybku, v Stupave vysypali nakladaci priestor novym strkom atd atd je mnoho prikladov, hlavne ze mame petrzalsku stanicu za miliardu, to bola podla mna najzbytocnejsia stavba desatrocia.
Ale aj tak si myslim, ze by sa trate nemali rusit.A ked uz hej, mali by sa "zakonzervovat" aby boli pouzitelne v buducnosti a obcas ich aj prejst MUVkou, ktora by ic pokosila. Napr. do Samorina sa uz toto leto ani na niektorych miestach nedalo prejst po kolajach.
A najviac ma serie, ked dnes napr. Malcharek hovoril, ze sa to odrazi v kvalite cestovania- klamar- nic sa nezlepsi, stale nas budu vozit ako dobytok. Co je to za zeleznicu, ked 7 rokov nekupila cestujucim ziaden novy vozen. Naposledy len tie WLABmee aj to len preto ze ich Rusi neodobrali.
Cadca Makov: no ale v pracovnych dnoch je na klasikach aj tych 5 voznov dost napraskanych
Na trati Lucenec-Poltar chodia uz teraz autobusy (teda aspon podla zeleznicneho CP).
Mimochodom, trat 181 Kralovany-Trstena je jedinou zeleznicou na Orave. Tam ked pojdu autobusy.... dufam, ze aspon nakladna doprava zostane zachovana.

Alebo: jedneho, mozno nie tak vzdialeneho dna vstupime do EU a mozno sa aj podla vzoru sucasnych clenskych statov zacneme hrat na ekologiu. Nebolo by vhodne mat za Stakcinom RO-RO terminal kamionovej dopravy? Prisiel by kamion z Ukrajiny (blizko je prechod Ubla), nalozil by sa na vlak a mars s nim do Viedne, Prahy, Drazdan... Lenze aj trat Humenne-Stakcin sa ma rusit. To vlastne plati i o stanici Trstena - nedaleko je prechod do Polska (Chyzne). Odtial by sa zase pohodlne za nocny prud dali vozit oklukou cez Leopoldov kamiony do Budapesti... Energeticke naklady by boli nizke, tj. by sa dala dat nizka cena za prepravu a kamionisti by to asi vyuzili radsej nez cestu horskymi priechodmi okolo Bystrice...

Elektricka Tr.Tepla-Tr.Teplice je podla mna to iste ako TEZ: "zrusenim os. prevadzky" sa mysli len to, ze trat bude prevazdkovat iny prevadzkovatel ako ZSSK. Preco inak by, preboha, boli rok-dva pred zrusenim trate kupovane na tento rozchod a napatie nove vozidla 425! Len ma napada, kolko asi ZSR a ZSSK stratia tym, ze tie supravy kupili a teraz len tak odstupia pravo prepravovat cestujucich niekomu inemu...

Zato taka trat Vranov n.T.-Trebisov medzi zrusenymi nie je. Pozdlz nej skutocne paralelne cesta vedie. Nakladna doprava nulova, osobna velmi problematicka a priserne stratova. Ale tato trat sa nerusi.

A trat Presov-Bardejov...? Je to sice typicka "motoracikova" trat, ale v spicke tam taha 754-ka 6 vagonov Bix (slusne obsadenych). Takze, ako, 8-9 klbakov miesto kazdeho zruseneho vlaku?

Trate v okoli Lucenca a Rimavskej Soboty: to teda pomozeme svojmu najchudobnejsiemu a najmenej rozvinutemu regionu, ked im zrusime zeleznicu!!! Tam sa snad kazdy po otvoreni hranic odstahuje do Madarska.

Cadca-Makov: nostalgia, ale tych 26 km to ide hodinu desat. Teda pri vsetkej ucte, chodte s takymi sluzbami niekam.

Dufam, ze aspon nad zostvajucimi tratami sa ZSSK zamysli a vytvori taky casovy rozvrh jazd vlakov, aby sa v niektorych staniciach konecne dalo prestupovat. Napriklad, skusili ste uz ist niekam z Komarna s prestupom v Novych Zamkoch a nedajboze este aj v Suranoch? Skusili ste prestupovat v Kosiciach, ked idete od Presova na Trebisov alebo Zvolen? Skusali ste prestupovat v Leopoldove v relacii Zilina-Nitra? A to su prosim hlavne rychlikove trate, vedlajsie (napriklad Vranov-Trebisov) maju cestovny poriadok, ktory ani na jednom konci nenadvazuje vacsinou na ziadny vlak!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.