Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #109030:
ee, myslim ze mam este doma odlozeny casopis Auto motor a sport z r.98, kde sa tato tema rozoberala. Boli auta ktore to nemali, 2 najrozsirenejsie modely som spomenul, obycajne to mali spickove vybavy niektorych modelov strednej triedy s cenou zlahka pod melon. Vtedy tam bola aj velka debata ohladom oslnovania. Co sa tyka tvojich troch bodov:
1) To je len o dovod naviac na ktory som zabudol, preco to teoreticky moze viac oslnovat.
2) Mas pravdu, vies ho porovnat?
3) To je pravda len vtedy ak je to tak, ze s tou lepsou geometriou mi v zakrute a pri hrbolcoch ani na okamih nezasvietia do oci. Tym nechcem povedat, ze oslnenie od hlupo nastavenych halogenov je mensie zlo.
Reply on: Ámos #109019:
Ja som takym siel.. Dokonca zadarmo kedze pan taxikar si nezapol taxameter 😃
Reply on: Jezo #109015:
Idioti.
Reply on: Ondro #109028:
Tých prvých áut s xenónmi je veľmi málo a aj tak si myslím, že automatická regulácia sklonu je povinná od úplného začiatku.
Tvoja teória o oslňovaní má veľa medzier, len v skratke:
1) Xenóny majú 35 W, lebo je to výbojka s podstatne vyššou účinnosťou.
2) Ak už, tak relevantný by bol svetelný tok a nie výkon.
3) Podstatná je GEOMETRIA rozloženia osvetlenia, nie výkon ani svetelný tok. A geometriu majú projektorové svetlomety rádovo lepšiu, ako paraboly.
Reply on: kecho #108968:
tak pre piatich sa daju objednat aj vacsie taxiky typu vw sharan a podobne... a ked idete 4 tak je to pohoda...
Reply on: S499.1023 #109011:
60/55, nepotrebujem si odrovnat elektroinstalaciu v aute (v manuali varuje pred tym vyrobca, asi ma neklame) a ako som uz spominal, nerad oslnujem protiiducich. Co sa tyka toho automatickeho sklonu, na velmi vela autach asi nefunguje alebo su prerobene na kolene lebo im akosi nefunguje, popripade sa ten sklon nastavi tak ze ma to oslni... mimochodom prve auta do ktorych to montovali to nemali. A xenony nemaju nahodou schvaleny vyssi vykon ako halogeny? Lebo ak hej tak cela tvoja argumentacia je postavena na hlavu, v tom pripade budu VZDY oslnovat viac.
Reply on: S499.1023 #109016:
to je pekne, ale nie vzdy to funguje 100%-ne a vtedy je to velmi zle....
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: novacik #109021:
Na každej normálnej trati máš rozchod v oblúku o niečo širší. Dokonca aj na Balogu. S drevenými pražcami to nie je problém, na betónových si musíš pomôcť inými fígľami, ako spomínal S499.1023.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #109019:
V BA jazdila (neviem, či ešte jazdí) jedna Multipla a tá má 6 miest, takže bez vodiča 5.
Reply on: autobusar12 #109023:
klikni na ľavej strane na ikonu "vozidlá" a potom už tam nájdeš... ?
nema niekto vystrihovacky bratislavskych elektriciek
surne ?
Reply on: novacik #109021:
Pri rebrových podkladniciach, ktoré sa v Bratislave používajú, je možné meniť rozchod otáčaním podkladnice (jednej alebo oboch) pre rozšírenie rozchodu v oblúkoch. Pri bratislavskej údržbe by sa dalo veriť aj tomu, že sú podkladnice pootáčané nesprávne.
Keď sa trať Tunel - Karldorf rekonštruovala, reklamoval som hneď na začiatku koľajnice, nezohnuté až do konca a zvárané nezohnutými koncami k sebe (v akomsi plátku typu Depokontakt bol k tomu dokonca článok "Odovzdali sme dielo vysokej technickej kvality a úrovne"). Odpoveďou bolo "električky si to vyjazdia". Dielo vysokej technickej kvality a úrovne dnes vyzerá tak, že reťazovka bola znesená kvôli neschopnosti Para Melody Boys ju udržiavať a nahradená závesom s prídavným lanom, kde visí trolej ako šnúra na bielizeň, keďže rozteč stĺpov je pre tento typ záves príliš veľká, postŕhané zberače sa radšej ani nepočítajú a údržba vrchného vedenia falšuje štatistiky, aby nebolo vidno, akú hovädzinu vymysleli, na zvršku vysokej technickej kvality a úrovne bolo už nepočítane výkoľají (kedysi bol populárny oblúk pri Riviére, dnes zasa nábrežie), gumokovové priecestia sa rozpadávajú, zámková dlažba vypadáva...
Oproti tomu Rača a Vajnorská pri tej totálnej neúdržbe držia slušne.
Reply on: Majo #108981:
Len tak na okraj....pozastavím sa pri poslednej vete Tvojho príspevku : "....že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...". Môžeš mi vysvetliť, ako si predstavuješ ovplyvnenie rozchodu počas výstavby trate, ak má daná trať zvršok S 49 / SB 8 B a podvaly majú otvory pre vrtule (pre uchytenie podkladníc) už dané z výrobného závodu? Dokážem si predstaviť odchýľku od predpísaného rozchodu z dôvodu súbehu nepriaznivých výrobných tolerancií jednotlivých konštrukčných častí zvršku, t. j. podval (otvory pre vrtule) + podkladnica + koľajnica, ale inú odchýľku si predstaviť neviem. Vieš mi to objasniť, ako si to myslel?
nema niekto vystrihovacky bratislavskych elektriciek ?
surne ?
Reply on: S499.1023 #109017:
V BA su viac ako 5miestne auta u taxikov raritou. Osobne som nevidel este ani jedno. No myslim, ze aspon jedno bude ? (statistika)
Reply on: Valec #108970:
Predpokladám, že taký dopravca je platcom DPH, čiže vratku DPH si uplatňuje automaticky...
Reply on: kecho #108968:
Oni existujú aj viac ako päťmiestne autá (rôzne tie C4 Grand ****sso, Zafiry a pod.) a neviem ako v BA, ale vo svete sa v taxislužbe dosť používajú.
Reply on: Ondro #108962:
Auto s xenónmi (od výrobcu, nie nejaká obskúrna tuzérska prestavba, za ktoré by som trhal ruky) má automatickú reguláciu sklonu svetlometov, takže na kopčeku oslňuje MENEJ ako auto s heligónmi.
Reply on: 810zssk #108964:
Cosi som nasiel ohladom trate na Mileticovej v sobotnajsej Pravde:
"Opravované koľajisko už naberá nový vzhľad. Od Trnavského mýta po Záhradnícku bude odteraz „otvorené“, podobne ako na račianskej či karlovoveskej radiále. Od Záhradníckej po Líščie nivy by okolo koľajníc mali položiť zámkovú dlažbu."
PRESTUP Z LINKY 91 NA 199-KU

Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo je prestup z 91-ky na 199-ku oficiálne odporúčaný (a teda aj garantovaný) až na zastávke "Čunovo - námestie" a nie na "MiÚ Čunovo"?

Pripadá mi to dosť nelogické, veď medzi týmito dvoma zastávkami potom cestujúci ide zbytočne 91-kou aj 199-kou.
A v prípade meškania 91-ky z mesta musí 199-ka na "Čunovo - námestie" dlhšie čakať akoby čakala na zastávke "MiÚ Čunovo". Aj tak na oboch zastávkach treba pri prestupe prejsť cez cestu...

PRESTUP Z 901-ky NA S7 a OPAČNE

Od zmeny CP od 30. 6. 2008 sa asi akosi pozabudlo na prestup na vlak S7 a naopak. Teda aspoň mne čakanie 26, resp. 20 minút (v smere do BA) pripadá byť nie zrovna najidelánejšie.
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.