Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #108992:
ja si myslim, ze stat by mozno aj dal.. napriklad sa rekonstruuje Bratislavsky hrad, takze zasadne proti Bratislave ficova vlada nie je.. nakoniec aj Paska to povedal, ze sice je Kosican, ale chce, aby sa hrad pre BA zrekonstruoval..
cize to chce stretnutie predstavitelov mesta s predstavitelmi statu.. len iniciovat to musi mesto.. stat sa predsa nebude pytat: "nepotrebujete nahodou peniazte na mhd?"
Reply on: hoppusmark01 #108988:
MŽP peniaze dáva z eurofondov, ale nie pre BA kraj. A keďže BA kraj Fica nevolil, tak štát mu nedá ništ.
Reply on: hoppusmark01 #108988:
"Napriklad ministerstvo zivotneho prostredia by mohlo mat zaujem na tom, aby sa skvalitnovala MHD" - joj, nie si ty trosku naivny?
Reply on: hoppusmark01 #108987:
Náhodou, ja už som vo Viedni videl plno pekných báb, akurát, že vždy hovorili po slovensky alebo česky. ?
Reply on: AAA #108977:
"MHD je originálna pôsobnosť samosprávy, teda obce si ju platia samé."

Aha, tak dobre. No ale ked je evidentne, ze ta MHD potrebuje viac penazi ako mesto ma, nemalo by sa to riesit aj cez stat? Napriklad ministerstvo zivotneho prostredia by mohlo mat zaujem na tom, aby sa skvalitnovala MHD, vdaka comu bude menej aut a teda cistejsi vzduch.. alebo napr. by mohlo dbat na to, aby vsetky autobusy splnali urcity emisny limit-a teda davalo by peniaze na nove autobusy, aby sa mohli vyradit dymiace vrakosy a podobne..

Alebo je mozne, ze mesto by na MHD malo penazi dost, ale zle hospodari..
Reply on: bwd #108984:
u nas tie skarede elektricky aspon vykompenzuju pekne baby ?
a take vo viedni nemaju, to mam odsledovane ?
Reply on: bwd #108985:
Ja to chapem velmi dobre. Skrakta vzdy si bud Slovak, alebo Rakusan podla toho co ti viac vyhovuje aby si mohol nadavat..
Reply on: 810zssk #108983:
"Preco si sa hanbil? Vsak ty nie si Slovak, ale Pseudorakusan, nie?"

Nie som ani slovák ani pseudorakušan, hanbím sa ako Pressburger. Ale to ty nepochopíš.
Reply on: Majo #108982:
"Aj mne už zopárkrát došla vo Viedni električka v takom stave..."

Tak tomuto neverím. Jazdím viedenskými električkami skoro denne, ale že by taká niekedy došla sa mi ešte nestalo.

"...aký vrak Ti to na tej 13-ke mohol dôjsť..."

Naozaj neviem, čo to bolo za čudo, ale bolo to 10. júla 2008
Reply on: bwd #108980:
Preco si sa hanbil? Vsak ty nie si Slovak, ale Pseudorakusan, nie?
Reply on: bwd #108980:
Aj mne už zopárkrát došla vo Viedni električka v takom stave, že by sa za ňu nemusel "hanbiť" ani košický DP. Ale dobre, stane sa, väčšina viedenských električiek je v dobrom stave a to isté sa dá, myslím si, povedať aj o bratislavských. Inak nechápem, aký vrak Ti to na tej 13-ke mohol dôjsť, keďže cez prázdniny by sa staré K2 vypravovať (pokiaľ viem) nemali... Či už považuješ K2S za vrak?
Reply on: AAA #108978:
Dobre robená trať by mala vydržať určite viac ako tých 20 rokov... Ale trate treba aj udrživať, t. j. brúsiť koľajnice, podbíjať (neplatí samozrejme pre trate umiestnené na paneloch), koľajnice v niektorých oblúkoch treba aj raz za čas vymeniť... Ale napr. trať v Karlovke (teraz myslím ten prejazd, kde došlo k výkoľaju) evidentne dobre urobená nebola. Však bola robená len nedávno... A to, že tie koľajnice v oblúku boli už tak zbrúsené od električiek, je, myslím si, nielen znakom neúdržby, ale aj toho, že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...
Reply on: Majo #108979:
Električkami v Bratislave (na rozdiel od Viedne) cestujem veľmi málo. Asi mám smolu, lebo vždy narazím na nejaký vrak. Asi pred dvoma týždňami som cestoval zo Šafka na Hl. stanicu L13 v jednom takom, boli v ňom zahraniční turisti a ja som sa hanbil, čo si o tom môžu myslieť.
Reply on: bwd #108976:
Veď ja netvrdím, že napr. vo Viedni, Prahe alebo Budapeši nie sú električky v dobrom stave... Ale ani tie bratislavské nie sú v zlom stave. Na rozdiel od našich trolejbusov, ale predovšetkým autobusov...
Reply on: Majo #108975:
Inak nemajú trate vydržať v dobrom stave pri akej takej údržbe aspoň 20 rokov od komepletnej reko, ak je robená dobre?
Reply on: hoppusmark01 #108972:
Stredné školy sú prenesený výkon štátnej správy na VÚC, teda štát na ne dáva peniaze, kotré sú viazané pre ne, no je to málo.
MHD je originálna pôsobnosť samosprávy, teda obce si ju platia samé.
Reply on: Majo #108975:
"...A v zahraničí nám nič závidieť nemusia... ...nájdeš aj podstatne staršie električky ako v Bratislave..."

To máš naozaj pravdu, v zahraničí vám určite nič závidieť nemusia ?

Odhliadnuc od toho, tam sú aj tie staré električky stále v perfektnom stave.
Reply on: toso0077 #108973:
Vykoľajovanie električiek nemá nič spoločné so stavom električiek, tie sú úplne v poriadku. Príčinou výkoľajov v ostatných dňoch je žalostný stav tratí. Mimochodom, taká 14T s neotočnými podvozkami by sa na nekvalitnej trati vykoľajila skôr ako nejaká T3. Inak pred tým, ako sem začneš do fóra niečo písať, by si si mohol aj dopredu niečo naštudovať... Lebo potom píšeš bludy - napr. 14T nie je veľmi vhodné vozidlo pre Bratislavu (hlavne kvôli tým jej neotočným podvozkom), RT6 sa už roky nevyrába a keby sa aj, nie je to zrovna spoľahlivé vozidlo (to som napísal ešte mierne) a okrem toho neexistuje na rozchod 1000 mm a ForCity 15T ešte neexistuje ani prototyp... A v zahraničí nám nič závidieť nemusia - vo Viedni, Prahe aj Budapešti, ale aj hocikde inde nájdeš aj podstatne staršie električky ako v Bratislave...
Reply on: toso0077 #108973:
Neboj, nekontroluje. Ale hneď 2. septembra posielam všetky tvoje prázdninové príspevky zo všetkých fór do školy, aby mi vysvetlili, čo ťa tam tých 8 rokov učili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.