Nevykolajilo sa už v Bratistave nejak vela električiek... Neodhodlá sa DP na kupu nizkopodlažnych električiek T3R.PLF, Tramvaj Škoda 14 T, RT6N2, a nejaka novinka (aspoň to tak na stranke píšu)Škoda 15T ForCity je celkom pekna...
Prečo sa na Slovensku neobnovuje vozový park autobusov , trolejbusov ,električiek priebežne ale až vtedy, ked je ich málo a nemaju čo dať na linku....
V zahraničí nam iba závidia... bežne sa prepravovať v Histrorických vozoch to nema pomaly ani jeden štát
(aj tak newem načo som to sem napisal, nič to nezmeni na tom ,že vozový park skoro vo všetkých mestach na Slovensku je zlí a že polovica z vas mi tu kantroluje chyby) ?
Prečo sa na Slovensku neobnovuje vozový park autobusov , trolejbusov ,električiek priebežne ale až vtedy, ked je ich málo a nemaju čo dať na linku....
V zahraničí nam iba závidia... bežne sa prepravovať v Histrorických vozoch to nema pomaly ani jeden štát
(aj tak newem načo som to sem napisal, nič to nezmeni na tom ,že vozový park skoro vo všetkých mestach na Slovensku je zlí a že polovica z vas mi tu kantroluje chyby) ?
Valec
Keď už "dotácie" od štátu, tak všetkým rozdeliť spravodlivo a podľa rovnakého kľúča. Napr.:
- doplácať rozdiel medzi zľavneným (výšku zľavy možno tiež zjednotiť) a obyčajným cestovným pre žiakov počas povinnej školskej dochádzky (z dôvodu, že je povinná),
- doplácať rozdiel medzi evidenčným a obyčajným cestovným pre vybrané, vopred určené, skupiny cestujúcich (dôchodcovia nad 70 rokov, ZŤP...),
- doplácať rozdiel medzi nákladmi a výnosmi pri zachovaní minimálnej dopravnej obslužnosti (treba stanoviť) oblasti (obce resp. časti mesta).
Ostatné zľavy (študenti SŠ, VŠ, dôchodcovia do 70 rokov, darcovia krvi...) a ich krytie by som ponechal na voľbe jednotlivých miest a krajov. Tak isto aj vykrývanie straty zo spojov nad rámec minimalnej obslužnosti.
K tomuto by som ešte pridal štátnu podporu na nákup nových vozidiel buď návratom DPH z ich ceny, alebo priamou dotáciou podľa nejakého vopred stanoveného kľúča.
Jo, a jedna vec, ktorá by šla spraviť zo dňa na deň je zaradenie mestskej a prímestskej dopravy do 0% (alebo aspoň 10%) DPH.