no tak to hey, ale zas ked prihadzaju medzinarodne vlaky[hungaria, vindobona, jaroslav hasek, Slovenska strela a pod] tak ludia idu na 85% na tram, zvysok do busu......teraz pojde setko do busov.... a ked DP uz ma akutny nedostatok klbakov a vodicov tak napr. na 93 na keru ide 10% ludi z tych 15% nasadzuju teraz solo tak ked tam pojde setko bo tram nebudu tak z karosy bude Sm alebo 706RTO ..... ?
Nechci vediet... tiez nevidim pricinu preco sa prestavba stanice automaticky spaja so stavbou 40 poschodoveho bussines centra... opodial ma byt dalsie vyse 30 poschodove... ja neviem, mesto nema oci? a elektricka? prosim Ta to je to najnepodstatnejsie na celej stavbe
Ozaj, ludia, co to chcu nasi ``milovani`` architekti v bratislave urobit s hlavnou stanicou???? jak budu jazdit tram? zeby pouzivali florianske ako triangel??? Alebo ako to s nimi bude vyriesene???
a to si trafil po hlavicke... kvalitne stavby sa stavaju aj dnes, rovnako ako kedysi... s jednym rozdielom.... v minulosti ti sice vyrastlo hnusne sidlisko, ale so vsetkym co k tomu patrilo - obchod, sluzby, parkoviska... dnes sa postavi nekvalitna budova, bussines centrum a o ostatne sa nestara... este ta aj okaslu roznymi sloganmi typy "byvanie pri jazere" byvanie v "kludnom prostredi" a pritom v prvom pripade hrozi ze jazero sa zabetonuje a postavi sa tam dalsi komplex v druhom zase je pod oknami najvytazenejsia cesta v BA. O tretotriednom dizajne nehovoriac.
Komunizmus mal negativny vplyv hlavne na nasu mentalitu, no co sa tyka dopravneho rozvoja v BA (este raz podotykam ze ja sa nebavim o slovensku, ale o Bratislave), tak v tom obdobi vzniklo vela stavieb co nam zachranilo prdel (aj prelozka zeleznicneho tahu BA-Rajka)...
Zeleznicna infrastruktura, to je samozrejme, ved sa komancov sa dokopy nic nepostavilo, zopar spojek, konec... Ale predstav si to dnes... ta prelozkla v BA by sa snad nikdy nezrealizovala, pretoze mentalita slovaka (a to je sposobene aj tym socikom) je taka, ze by chcel vyryzovat na vsetkom.
Vseobecne si myslim ze by DPB (ale aj ine dopravne podniky) mali nasadit metodu "mystery shopping" - t.j. akoze zakaznik, ktory je v skutocnosti zamestnancom DPB. Ti by potom kontrolovali vodicov a inych zamestnancov. Trebars ci revizor nechce zobrat uplatok, ci vodic v pripade potreby vylucy z prepravy cestujuceho, ktory z prepravy vyluceny ma byt, dispecera ci naozaj robi, alebo spi v C3 (ako som mal moznost vidiet). A vseobecne - kontrola zamestnancov v terene.
Viem ze urcita podobna forma kontroly existuje uz dnes, ale zazil som ju za 10 rokov (kam siaha moja pamat) jediny krat. A to bola normalna jazda, nekontroloval sa tym revizor.
dnesne nekvalitne stavby su prave DOSLEDKOM KOMUNIZMU! Si pozri stavby, ktore sa stavali este pred nastupom komunizmu, hlavne si vsimni kvalitu... po roku 68 to este bolo ako tak dobre (napr. obytne domy na Kriznej, Karadzicovej), a od 70. rokov, ked komunistom zacali dochadzat peniaze, zacala ist kvalita BRUTALNE dolu vodou! Zacali sa stavat lacne panelaky... Ktore mimochodom sposobnili to, ze do nich treba v sucasnosti investovat OBROVSKE peniaze aby ich vobec bolo mozne udrzat v normalnom stave... Takze dopady komunizmu pocitujeme aj dnes: napr. ze si ludia musia brat uvery na zateplenioe domov, rekmonstrukciu bytovych jadier, ale aj celych bytov atd...
No a ta kvalita po pade komunizmu sa nevratila naspat do povodnych hodnot, ale pokracovalo sa v stavani nekvalitnych stavieb az do teraz.. a preco? mozno preto, ze ludia uz ani nevedia, co je to kvalitna stavba, ked sa stavali len panelaky a za hranice sa pozriet nemohli, ako sa stavia tam.. a toto cele trva dodnes.. napr. aj to, ze ludia davaju obrovske prachy za nekvalitne novostavby, je podla mna dosledok komunizmu... skratka nevedia, co je to kvalitna stavba.. kedze doteraz byvali v panelaku, tak sa im to zda ako super stavba, a pritom je to najvacsi brak..
Cize mozno sa to nezda, ale komunizmus ma obrovske dopady este dnes, vo vsetkych moznych oblastiach zivota...
Este jeden priklad, abny som bol komkretny.. Zeleznicna infrastruktura.. Za tych 40 rokov sa vobec neudrziavali a priebezne neopravovali zeleznicne trate, no a teraz su kvoli tomu v tak zlom stave, ze sa musi robit draha kompletna modernizacia... Samozrejme to znamena obrovske vydavky zo statneho rozpoctu, aby sme vobec vratili vsetko do normalneho stavu.....
mily igorko, opat v zapale penenia necitas, ze som sa nevyjadroval ku vladnej politike, ale ku komunalnej. Koknkretne som pochvalil vtedajsich poslancov za schvalenie vystavby viacerych tepien v ba ako napr prazska a ine v petrzalke lamaci a dubravke. Mozes si o mne mysliet co chces,naplanovanie tychto stavieb dokazalo, ze aj vtedy existovali odbornici co odhadli spravne buducnost. Zial existovali aj taki co za tu cenu znicili ba -most snp (hoci sa mi zda ze to uz zmenili politici z povodneho tunela na buranie podhradia). Napriek tomu si stojim za tym,ze (aj ked ja som neexistoval a ty si na babete nahanal 14ky) keby vtedy nerozmyslali dopredu (nie politici ale dop.planovaci) tak dnes by bol v ba mimoriadny chaos a stavbu napr. Prazskej by sprevadzal megatunel,ako je v nasom slovakistane zvykom.
Na zaver ti chcem povedat,ze so ziadnym totalitnym pseudorezimom nesympatizujem a obdiv vyjadrujem jednotlivcom-odbornikom
Jaj, prepáč, ty si ročník 1985, takže až do svojich 4 rokov si mohol sledovať veľkorysé dopravné plánovanie boľševikov. Ako sorry ale na adorovanie socíku, tohto zločineckého režimu plne porovnateľného s nacizmom, som MIMORIADNE alergický.
Solider