Je to môj názor na danú vec. Ty si mysli, čo chceš. Ale nebudem Ti nadávať, toto fórum čítajú aj normálni ľudia, ktorí nemajú záujem čítať nadávky á la IV. cenová.
Menová reforma bola jasným dôkazom krachu 1. päťročnice. V ďalšom vývoji národného hospodárstva museli nasledovať dva prechodné roky 1954 – 1955, aby sa odstránili najkrikľavejšie disproporcie a mohol nasledovať 2.päťročný plán. Napriek viacerým problémom jeho plnenie bolo pomerne úspešné, ale 3. päťročnica sa zrútila ešte v jej počiatkoch a na začiatku 60. rokov nasledovala ekonomická kríza. Ani v ďalšom období plánovaná ekonomika nepresvedčila o svojich kvalitách a prednostiach. Metodika plánovania v Československu v 70. a 80. rokoch dospela do takých absurdností, že podnikové plány sa zostavovali až v novembri toho roku, pre ktorý mali platiť, a neraz dokonca až v prvých mesiacoch nasledujúceho roka.
Ak máš na mysli tebou spomínané adorovanie komunizmu, tak si na veľkom omyle. Rovnako ako Ike, tak aj ja sme sa bavili LEN o dopravných stavbách. Odkiaľ si nabral, že sme si pochvaľovali všeobecný princíp socializmu, si naozaj neviem vysvetliť ?
Ja neviem, ale ja si myslim, ze je normalne rekonstruovat byt po 25 rokoch uzivania. Systemove chyby a hlavne kvalita umiestnovania panelov, to uz je ina vec.
Re #103547 Papyr: Len co som narychlo vygooglil.
KRACH TRETEJ PÄŤROČNICE (1961 – 1965)
Jednou z príčin jej krachu boli nereálne úlohy. V apríli 1962, kvôli zlým výsledkom bola päťročnica zrušená a od tej doby nahradená jednoročnými plánmi. Tie sa sústredili na tie odvetvia, ktoré si vyžadovali urgentné riešenie. Celkový úpadok hospodárstva sa podarilo zastaviť až v 1964. V tomto roku vznikol projekt hospodárskej reformy[15].
[15]Ruší sa zbor povereníkov a obmedzujú sa právomoci SNR.
ee, ma byt odstavena bo sa ma aj robit obratisko.. sa presunie... cize sup-sup s fotakom este nafotit stanicu a obratiska tak, ako su bo o 3 roky zostane len budova stanice na svojom mieste....Setko ostatne sa rapidne zmeni... http://www.youtube.com/watch?v=j2hUyEJO7qY
no tak to hey, ale zas ked prihadzaju medzinarodne vlaky[hungaria, vindobona, jaroslav hasek, Slovenska strela a pod] tak ludia idu na 85% na tram, zvysok do busu......teraz pojde setko do busov.... a ked DP uz ma akutny nedostatok klbakov a vodicov tak napr. na 93 na keru ide 10% ludi z tych 15% nasadzuju teraz solo tak ked tam pojde setko bo tram nebudu tak z karosy bude Sm alebo 706RTO ..... ?
Nechci vediet... tiez nevidim pricinu preco sa prestavba stanice automaticky spaja so stavbou 40 poschodoveho bussines centra... opodial ma byt dalsie vyse 30 poschodove... ja neviem, mesto nema oci? a elektricka? prosim Ta to je to najnepodstatnejsie na celej stavbe
Ozaj, ludia, co to chcu nasi ``milovani`` architekti v bratislave urobit s hlavnou stanicou???? jak budu jazdit tram? zeby pouzivali florianske ako triangel??? Alebo ako to s nimi bude vyriesene???
a to si trafil po hlavicke... kvalitne stavby sa stavaju aj dnes, rovnako ako kedysi... s jednym rozdielom.... v minulosti ti sice vyrastlo hnusne sidlisko, ale so vsetkym co k tomu patrilo - obchod, sluzby, parkoviska... dnes sa postavi nekvalitna budova, bussines centrum a o ostatne sa nestara... este ta aj okaslu roznymi sloganmi typy "byvanie pri jazere" byvanie v "kludnom prostredi" a pritom v prvom pripade hrozi ze jazero sa zabetonuje a postavi sa tam dalsi komplex v druhom zase je pod oknami najvytazenejsia cesta v BA. O tretotriednom dizajne nehovoriac.
Komunizmus mal negativny vplyv hlavne na nasu mentalitu, no co sa tyka dopravneho rozvoja v BA (este raz podotykam ze ja sa nebavim o slovensku, ale o Bratislave), tak v tom obdobi vzniklo vela stavieb co nam zachranilo prdel (aj prelozka zeleznicneho tahu BA-Rajka)...
Zeleznicna infrastruktura, to je samozrejme, ved sa komancov sa dokopy nic nepostavilo, zopar spojek, konec... Ale predstav si to dnes... ta prelozkla v BA by sa snad nikdy nezrealizovala, pretoze mentalita slovaka (a to je sposobene aj tym socikom) je taka, ze by chcel vyryzovat na vsetkom.
Vseobecne si myslim ze by DPB (ale aj ine dopravne podniky) mali nasadit metodu "mystery shopping" - t.j. akoze zakaznik, ktory je v skutocnosti zamestnancom DPB. Ti by potom kontrolovali vodicov a inych zamestnancov. Trebars ci revizor nechce zobrat uplatok, ci vodic v pripade potreby vylucy z prepravy cestujuceho, ktory z prepravy vyluceny ma byt, dispecera ci naozaj robi, alebo spi v C3 (ako som mal moznost vidiet). A vseobecne - kontrola zamestnancov v terene.
Viem ze urcita podobna forma kontroly existuje uz dnes, ale zazil som ju za 10 rokov (kam siaha moja pamat) jediny krat. A to bola normalna jazda, nekontroloval sa tym revizor.