Roomster? ? ach jaj...
inak ta dodavka vozidiel by ma velmi zaujimala, aj to ze preco maju Evdencne cisla konciace na R, ked tie bolo v obehu tak na jar 2007... to akoze odlozili do buducnosti?
Ajked rad by som vedel akym sposobom sa objednavaju vozidla. Lebo napri minuly rok dostalo Krajske riaditelstvo v presove 20 ks VW Golf, 52 ks KIA Ceed, 13 ks KIA Sportage, 1 ks Skoda roomster a 1 ks SEAT Leon Cupra a J ks MB Vito.
To Vito sa da chapat, to ide nehodovkam ale ten Roomster a Leon.
Inak minuly rok dostali fizli cca 700 novych aut a tento rok maju dodavky pokracovat.
Teraz, ked sa blizi noc, ma napadla taka otazocka: Ako to vlastne bude s nocnou dopravou po zavedeni BID, ostavaju gardenerske priplatky za nadstandardne sluzby zabavychtivym? Ako to bude riesene ak pridem (meskajucim)vlacikom o 23.00 z nejakej zony 565 a chcem sa dostat do Cunova? Jedna sa o to, ze do DNV sa mozem dostat nejakym poslednym vlakom, ale do inych casti mesta uz nie, pritom pouzijem taky isty listok (x-zonovy).
Problem to bude akurat tak u Mirecka. Predstavitelka OTS sa vyjadrila (parafraza): "ze nie je zaujom DP chytat viac ciernych pasazierov." V takom nejakom zmysle to bolo.
Tento problem som riesil uz s viacerimi. Najracionalnejsie vysiel nazor, ze DP ma umoznit aby ludia co najhlasie odovzdali svoje peniaze podniku a aby co najviac ciernych pasazierov bolo pokutovanych. To znamena, predaj CL cez sms, stanky, predajne DP, automaty a u vodica a predaj PCL cez net, predajne DP a automaty. A zvysenie poctu revizorov.
Re #102741 m@rtin: Ministerstvo vnutra ma ramcove zmluvy na dodavky KIA Ceed, KIA Sportage, VW Golf, MB VITO a par kusov Octavii a Oplov. Octavie a Ople su starsie tendre.
Avsak BMW co ma policia na dialnice (tusim su to trojkove) uz maju svoje zasebou a tak mozno sa chysta tender na vyssiu triedu ako je Ceed ci Golf. Preto sa mozno vyrobca chce takymto sposobom ukazat a to iste spravil aj Peugeot so svojou 407. Ako milovnik dizajnu žabožrutskych peugeotov by som radsej tie 407, ale pri vozidla PZ SR ma ist prvomrade o vykon a spolahlivost a cenu. Tak nech rozhodne tender kto bude lepsi ked neexistuje domaci vyrobca.
Podľa mňa zbytočne komplikované. Ďaleko jednoduchšie mi pripadá, aby sa u ZSSK dali či už v automate alebo v okienku kúpiť lístky z ľubovoľného pásma. Vo vlaku sa potom sprievodcovi preukáže oboma lístkami. U vodiča v prímestskom bude by toto bolo možné až po predložení platného lístka na dané pásma v ktorom cestujúci nastupuje a ktoré precestuje ešte pred začiatkom platnosti kupovaného lístka.
To by bolo fajn, aj ked uprimne, neviem si predstavit ze nastupim tu na vlak do Pezinka, oznacim si aj listok. V Pezinku prestupim na bus a v tom buse este bude vodic skumat moj mesacnik pre Bratislavu a este k tomu ze kedy ten vlak presiel to pasmo.. skor si myslim ze vodic sa na to vybodne a nebude to riesit, proste ma posle dnu. A Slovaci to patricne budu vyuzivat.
V Prazskej integrovanej doprave sa to da riesit aj inak (predpokladam, ze sa jedna o vlastnenie mesacnika pre mestske a prve vonkajsie pasmo a umysel cestovat do druheho vonkajsieho pasma):
Pred jazdou si pripravis doplatkovy listok pre jedno vonkajsie pasmo a pri nastupe si ho oznacis. (Alebo si tento listok kupis u vodica autobusu.) Sice na nom bude vyznaceny cas nastupu a nie skutocny cas, kedy vozidlo preslo hranicu pasiem, ale jeho platnost bude uznana.
Prakticky priklad: Mam mesacnik pre Prahu a prve vonkajsie pasmo a idem do obce Holubice (druhe vonkajsie pasmo). Chcem ist linkou 316 s odchodom o 16:05 z Dejvickej. Tento autobus prejde hranicu medzi prvym vonkajsim a druhym vonkajsim pasmom medzi 16:31 (Velke Prilepy) a 16:36 (Tursko). Najlacnejsi listok pre dve pasma stoji 14 Kc a plati pol hodiny. Ja si tento listok kupim u vodica (alebo v predpredaji) a oznacim si ho pri nastupe o 16:05. Teoreticky by mi jeho platnost mala skoncit o 16:35, ale v praxi bude uznany aj v tych Holubiciach o 16:43, ak sa kontrole preukazem mesacnikom, ktory mi pokryva pociatocne pasma, ktorymi prechadzam.
Tento system bol zavedeny prave preto, aby nemuseli cestujuci skemrat u vodica medzi dvoma dedinami, aby im vystavil dalsi listok, pripadne aby nemuseli vyskakovat z vlaku na nejakej zapadlej stanici, snazit sa oznacit listok a naskakovat naspat do uz rozbiehajuceho sa vlaku.
Valec