Podľa mňa zbytočne komplikované. Ďaleko jednoduchšie mi pripadá, aby sa u ZSSK dali či už v automate alebo v okienku kúpiť lístky z ľubovoľného pásma. Vo vlaku sa potom sprievodcovi preukáže oboma lístkami. U vodiča v prímestskom bude by toto bolo možné až po predložení platného lístka na dané pásma v ktorom cestujúci nastupuje a ktoré precestuje ešte pred začiatkom platnosti kupovaného lístka.
To by bolo fajn, aj ked uprimne, neviem si predstavit ze nastupim tu na vlak do Pezinka, oznacim si aj listok. V Pezinku prestupim na bus a v tom buse este bude vodic skumat moj mesacnik pre Bratislavu a este k tomu ze kedy ten vlak presiel to pasmo.. skor si myslim ze vodic sa na to vybodne a nebude to riesit, proste ma posle dnu. A Slovaci to patricne budu vyuzivat.
V Prazskej integrovanej doprave sa to da riesit aj inak (predpokladam, ze sa jedna o vlastnenie mesacnika pre mestske a prve vonkajsie pasmo a umysel cestovat do druheho vonkajsieho pasma):
Pred jazdou si pripravis doplatkovy listok pre jedno vonkajsie pasmo a pri nastupe si ho oznacis. (Alebo si tento listok kupis u vodica autobusu.) Sice na nom bude vyznaceny cas nastupu a nie skutocny cas, kedy vozidlo preslo hranicu pasiem, ale jeho platnost bude uznana.
Prakticky priklad: Mam mesacnik pre Prahu a prve vonkajsie pasmo a idem do obce Holubice (druhe vonkajsie pasmo). Chcem ist linkou 316 s odchodom o 16:05 z Dejvickej. Tento autobus prejde hranicu medzi prvym vonkajsim a druhym vonkajsim pasmom medzi 16:31 (Velke Prilepy) a 16:36 (Tursko). Najlacnejsi listok pre dve pasma stoji 14 Kc a plati pol hodiny. Ja si tento listok kupim u vodica (alebo v predpredaji) a oznacim si ho pri nastupe o 16:05. Teoreticky by mi jeho platnost mala skoncit o 16:35, ale v praxi bude uznany aj v tych Holubiciach o 16:43, ak sa kontrole preukazem mesacnikom, ktory mi pokryva pociatocne pasma, ktorymi prechadzam.
Tento system bol zavedeny prave preto, aby nemuseli cestujuci skemrat u vodica medzi dvoma dedinami, aby im vystavil dalsi listok, pripadne aby nemuseli vyskakovat z vlaku na nejakej zapadlej stanici, snazit sa oznacit listok a naskakovat naspat do uz rozbiehajuceho sa vlaku.
Pri prechode do nasledujúcej zóny ho už musíš mať. Žiadne že platí až do prvej zastávky v nasledujúcej zóne. Čiže, v autobuse si kúpiš lístok u vodiča až z mimobratislavskej zóny, vo vlaku sa buď dohodneš so sprievodcom že si ho označíš až v Jure, alebo musíš mať lístok na 3 zóny a v Rači vyskočiť z vlaku a označiť si ho.
A este keby sa dalo ta poprosim odpoved na toto: "Co ked budem mat PCL pre 100+101 a pojdem zo zony 100 cez 101 dalej. To si budem musiet kupit CL1C uz od zony 100, resp. vyskakovat na poslednej zastavke 101 z vlaku aby som si listok oznacil?" Dik
Preco hovoris, ze DPB si zvysuje trzby na poctivych zakaznikoch? Ved podla tejto logiky to robi aj Transport for London, aj DPMB, aj DPP, aj TM Barcelona.... Ziskat kvalitnych revizorov je vraj problem, ale viac o tom neviem...
Re #102731 810zssk: Ano, musime byt pripraveni aj na prve tyzdne, ale zase kvoli nim prisposobovat cely system, to nie... Meskanie mas zobrazene na infotabuliach a tam, kde nie su, nebudu nastupovat stovky cestujucich Odpoved na to druhe som uz pisal Valcovi nizsie
Urcite vsetci na zaciatok nepremigruju na PCL. No ved uvidime, mne slo hlavne o to meskanie.
Inak, neslo by to u SL spravit tak ze pokial mam listok z predpredaja tak ho vodicovi odovzdam a on mi ho vymeni za listok z tlaciarne? Lebo toto je fakt dost odveci system.. a kolko asi potrva prva etapa?
Urcite nie som za nejake obrovske sumy pre ludi co si raz zabudnu listok. Ale pri notorickych ciernych pasazieroch to nevidim ako problem, je nevyhnutne ich co najviac demotivovat. V sucasnosti je lacnejsie cestovat nacierno a to je zly stav. Ale okrem zvysovania pokut sa to da riesit aj castejsimi kontrolami.
Este jedna vec Co ked budem mat PCL pre 100+101 a pojdem zo zony 100 cez 101 dalej. To si budem musiet kupit CL1C uz od zony 100, resp. vyskakovat na poslednej zastavke 101 z vlaku aby som si listok oznacil?
ok. Tak treba prijat 100 novych revizorov. Je mi odporne, ze si DPB vzdy chcel zvysovat trzby na poctivych zakaznikoch. Podla odhadov DPB je denne vo vozidlach 30.000 ciernych pasazierov. Keby si kazdy mal kupit len 7 korunovy listok tak je to 210.000 Sk denne plus.
Preco ma DP len cca 25 revizorov ak denne prevezie priemere 700.000 ludi. Skutocne je v poriadku mat tak malo revizorov. Alebo sa len Mirecek boji aby sa mu neznizili prijmy, keby bolo viac revizorov a casom menej ciernych pasazierov.
Ak by si mal 15-minutovy CL, uz by si mal tlak na to, aby bol prestupny (alebo aj tlak na vytvaranie priamych spojeni). A okrem toho by si mal taky ubytok trzieb, ze by musel stat 16-17 Sk alebo by sa muselo zvysit nieco ine...
Ak sa ti ten listok podari oznacit na hranici zon, potom mozes Tu je realnejsi 3-zonovy listok. Z Pezinka do BA by to ale slo. Oznacovanie na staniciach bude, u busov Slovak Lines v prvej faze oznacovace nebudu, cize bud pouzijes listok, ktory si si oznacil niekde inde, alebo si u vodica kupis novy.
Inak, kvizova otazka - kto z vas chodi na cestovne listky na jednu cestu a kto ma elektricenku? To na margo tych stoviek ludi ako pisal 810zssk... Stepovat pri oznacovaci ma zmysel len pre toho, kto nema PCL a cestuje z regiona kdesi na druhy koniec BA (napr. Pezinok - Cunovo). Ostatni sa v pohode do toho limitu zmestia.
Re #102728 Ámos: Treba rozlisovat, kedy je pokuta nemotivacna a oplati sa platit taketo "pokutove cestovne", a kedy je to vypalne. Ak maju EU mesta 40 EU (1320 Sk) pri ovela vyssom zakladnom cestovnom a my 1400 Sk, aj tak sme na tom v porovnani s nimi dost draho...
hm ok... ja som vychadzal z tych cisel.
Je skoda, ze suma pokuty sa nebude dvihat. Skutocne absolutne nemotivujuce si kupovat elektricenku na 3 mesiace o takmer 30% drahsiu ako bude pokuta. Hlavne pri frekvencii nasich tarifnych kontrol. Mna uz neskontrolovali ani nepamatam.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
d3k0
Re #102731 810zssk: Ano, musime byt pripraveni aj na prve tyzdne, ale zase kvoli nim prisposobovat cely system, to nie... Meskanie mas zobrazene na infotabuliach a tam, kde nie su, nebudu nastupovat stovky cestujucich Odpoved na to druhe som uz pisal Valcovi nizsie