Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #102138:
Na toto mám pomerne vyhranený názor - kto nesvieti celý rok, je blbec. Nemám v novom aute ešte namontované denné svietenie a som z tohoh celý nervózny, že to musím pri každom štarte kontrolovať, už sa mi aj zo dvakrát pošťastilo ísť s obrysovkami.
Reply on: S499.1023 #102373:
"Nebudeš ty v nejakom blízkom príbuzenskom vzťahu s Marcelllooom v plytkom tunelllyyy?"

Čo ťa priviedlo na takúto zvrhlú, sprepytujem, myšlienku?
Reply on: aquila #102134:
Rozdile v potrebnej výške nástupnej hrany je v tom, že vo Viedni sa preferuje nástup priamo z úrovne vozovky, resp,. z viedenského nástupišťa. V Praha nástup z ostrovčeka, ktorý má tých 30 - 33 cm. V Prahe by museli pre ULF väčšinu ostrovčekov znížiť ? . V tom ostatnom máš pravdu ? . Ale ULF do Prahy skutočne nie je vhodný.
Reply on: m@rtin #102130:
Není potřeba být fanatickým a nekritickým obhájcem jedině toho, co je v Praze. Ty vyžrané oblouky kolejí jsem ve Vídni ve větší míře než v Praze neviděl. I kdyby tomu tak bylo, zrovna ve smyčce v tom nevidím problém. A asi ani Praha v tom neviděla problém, když si objednala 14T s pevnými podvozky ? . Tenkrát jsi hájil pevné podvozky ? .
ULF nemá extrémně vysoké nápravové zatížení, problémem ULF-u jsou vysoké NEODPRUŽENÉ hmoty. Takže když už chceš oponovat s 15T ULF-u, tak alespoň oponuj kvalifikovaně.
Reply on: aquila #102128:
Viedenské koľajnice sú robené v princípe rovnako ako u nás, len kvalitnejšie. To ale nemá vplyv na stúpavosť električiek. ULF má zo 6 náprav hnané 4 a to je na pražské pomwery naozaj málo (aj keď si myslím, že by nemal byť problém urobiť aj tie vodiace nápravy hnacími).
Reply on: hoppusmark01 #102125:
Môže to byť novostavba, môže to bať "papierová" rekonštrukcia K2.
Reply on: hoppusmark01 #102122:
Bola, problémy "vraj" sú v dĺžke kanálov. Dĺžka VarioL2 je o 2 metre viac ako kachna, nie je mi dosť jasné, ako sa niekomu môže zdať kĺbové vozidlo kratšie ako sólo ? .
Reply on: bwd #102116:
Sorry, čítam s mesačným oneskorením, mám teraz iné, radostnejšie starosti ? .
Reply on: Papyr #102104:
Viedeň je relatívna placka, najmä oproti Prahe. ULF nie je ani plne adhézny. Mám ho veľmi rád ale v Prahe by sa asi veľmo neosvedčil...
Reply on: aquila #102098:
No tak s električkami máš pravdu (ale celá nová dodávka ULF-ov má byť klimatizovaná), metro (nie U6 ? ) jazdí v diere, takže klímu nepotrebuje a autobusov pribúda...
alebo vsetkym vozom odstrihnut strechy, ale pridat slnecniky ? http://picasaweb.google.sk/steba333/MajstriNaKabriolete
Reply on: tr3mp #102405:
"Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie."

A práve preto by mala byť klimatizácia nastavená tak, aby rozdiel v teplotách bol maximálne 10° C. ?
Reply on: bwd #102353:
No ja keď tade idem, tak si vždy počkám na zelenú a nikdy mi to nepridalo nejak veľmi dlho (a keby aj hej, tak bezpečnosť je prednejšia). Ale možno som si už zvykol. ?
Reply on: Emo #102403:
"Keď Ti príde v zime nevykúrený autobus, aj vtedy povieš, že v zime má byť zima?"

Ja to radšej rozviniem, keďže som sa asi nevyjadril dostatočne zrozumiteľne (a zároveň si vybral vetu, ktorú som dal do príspevku na odľahčenie):

Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie.

Kúrenie (vo väčšine prípadov) funguje tak, že mám výhrevné teleso, ktoré sála teplo. A aj keby bola miestnosť ohrievaná prúdom vzduchu, v zime bývaš viac oblečený, takže prievan až taký problém nie je (menej nechránených častí). Naviac keď Ti fúka napr. na krk nie teplý ale studený vzduch, tak je to rozdiel.

Inými slovami, nevadilo by mi až tak ochladzovanie vozidiel, keby bolo zabezpečené inteligentnejším spôsobom ako fúkaním ľadového vzduchu 🙂
Reply on: S499.1023 #102397:
Tak vyzeralo by to zaujímavo. ? Ale myslel som rozmiestnenie sedačiek. ?
Reply on: tr3mp #102077:
Keď Ti príde v zime nevykúrený autobus, aj vtedy povieš, že v zime má byť zima? ? ?
Reply on: stevo #102089:
No a až teplota vzduchu stúpne až neviem kam a slnko svoj pekelný výkon spustí naplno, tak sa v tom IGK pozatváram, stlačím tlačidlo s nápisom "AC", na krútivom koiesku si nastavím číslo "23" a budem v pohode ? .
Reply on: Ámos #102084:
Na ten tvoj spôsob výpočtu si prišiel ako, Pištík?
Reply on: tr3mp #102077:
Mne je jedno, ako to vnímaš. Ja pred neklimatizovanou MHD uprednostní klimatizovaný IGK a je mi úplne jedno, že to oslabuje moju schopnosť vyrovnávať sa s vyššími teplotami prirodzene ? .
Reply on: S499.1023 #102396:
ked tadial moze prejist porschetera, ktora ma o vyse 40% vyssie napravove tlaky, "fixne" dvojosove podvozky, tak by nemal byt problem ani ULF 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.