V Brne T4 nemajú. V ex-ČSFR sú dva kusy T4. Jeden je pražský vyhliadkový vozeň tuším 5501, druhá, zatiaľ bezu papierov, reimportovaná z Nemecka, je v Liberci.
Tyristorové vozy SAMOZREJME jazdia (okolo stovky T3M, 150 ks T6A5, zo 30 nerekonštruovaných KT8D5), T3 originál bez reko SAMOZREJME majú. Ešte nejaké destské žvásty na opravu?
p.s. a martine nez zacnes pisat dalsie hluposti o napravovych tlakoch tak si prosim pekne uvedom, ze do ULFu musi nastupit vyse 150 ludi pri hmotnosti 80 kg, aby sa dostali vobec na napravove tlaky prazdnej porschetery!
sorry, ale uz ma to prestava bavit.. ako beriem ti patriotizmus, ale uz si tu ohladne ULFu a 15T tolko krat podal nespravne az zavadzajuce udaje, ze to hranici s demagogiou.. ako beriem ti to, si hrdy na cesky vyrobok, ale ked to dopadne ako porschetera, anitra a podobne (ne)podarky zo skody, tak neviem neviem ..
ok ale k faktom .. s tymi napravymi tlakmi vyslovene klames a zavadzas. zjavne nemas ani tu kalkulacku, ale ked ti to martine nedoslo, tak tam nie je napisane ze elektricka ma 12t napravovy tlak, ale ze DO 12 ton na napravu je ta elektricka schopna zniest, z toho vyplyva, ze ULF je na tom konstrukcne lepsie, lebo ULF _zvladne_ vyssie napravove tlaky, ale samotna elektricka bude mat zrejme NIZSIE napravove tlaky.
dalej si ujasni ci poznas, alebo nepoznas napravove tlaky u 15T, elbo najprv hovoris, ze ich vies a teraz, ze nevies ? vsak to je cista demagogia.
a ked ti to ozaj nedoslo, tak podstatne je ozaj ake napravove tlaky ma samotna elektricka! vsak pre boha pri porschetere vychadzaju napravove tlaky vyssie ako pri viedenskom tazkom metre!! potom je logicke, ze nieco "soudruzi" posrali .. to su krute fakty martine
nikto nehovori, ze ULF je dokonaly, ale je to velmi vyvazena elektricka ktora aj napriek veku patri k svetovej spicke a ty prestan filozofovat, zober kalkulacku a pocitaj a netrep tu s prepacenim hluposti .. skor je tragedia, ze na prazske trate sa dostala tak katastrofalna elektricka ako porschetera, ktora ma o vyse 40% vyssie napravove tlaky ako tebou odsudzovany ULF a sam dobre vies ze opotrebovanie pri vyssich napravovych tlakoch rastie stvorcom t.j. nie ULF ale teraz porschetera bude problem pre prahu!
mno ja na nich az tak moc zase nabehane nemam byvam pri metre a elinou fakt malokedy chodim
vsak prave preto som zo zaciatku bol dost zdrahavy k vyjadreniam co a ako, len martin sa tu busi do hrude aka je ta skodovica super mega spica a aky je ULF "nahovno", ze nema to to, a ze blba konstrukcia .. a co sa mi dost nepacilo, zacal tu dost zavadzat pri faktoch, ktore su lahko overitelne ... ULFu pridaval, skodovici odoberal .. ako patriotizmus odtial po tial ...
Dobry den.
Neviem ci sa mozem opytat tu, ale uz neviem kde inde. Potreboval by som kontakt na obcianske zdruzenie imd. Skusal som uz ba@imh.sk, aj imhd@imhd.sk. Ale bez odpovede.
Vedel by mi niekto pomoct?
Dakujem.
Tak to se hodně pleteš. Nápravový tlak se počítá při plně zatížené tramvaji. ULF má nápravový tlak 12 t, 14T 10,2 tuny.
"takze nakoniec je to tak, ze ULF ma nakoniec este nizsie napravove tlaky ako slavne skodovky"
To rozhodně nemá
"ako som sa docital boli 6,75 na os"
Při prázdné tramvaji se nápravové zatížení nepočítá. Normy povolují nápravový tlak počítat pouze při max. obsazenosti. Kdyby tomu tak bylo, nemusela by se uměle snižovat kapacita tramvaje 14T širšími sedačkami.
"cize martine, ULF je tymto jednoznacne lepsi ako cela 15T"
Ty znáš parametry tramvaje 15T? Já ty parametry neznám a pochybuji, že je kromě lidí ze Škodovky a z DPP ještě někdo zná. Tak tu prosím nehovoř...
ULF zkrátka nedovoluje vejít se do pražských norem nápravového zatížení. To je prostě fakt, podtrhni si to a pětkrát si to přečti a nefilosofuj tu nad tvými výpočty. Kdyby se ULF do nápravových tlaků vešel a byl dokonce o řád nižší než u 14T, nikdo by ze ŠKodovky nevyvíjel tak drahé nekonveční řešení. Opět opiš pětkrát! Kdyby byl ULF tak dokonalou električkou, málokdo by kupoval Citadisy, Combína a jiné zvrhlosti s pevnými podvozky. ULF má zásadní problém a tím je nápravový tlak.
"...Takže nie je to povinné, je to len odporúčané."
Navyše to platí "...najmä na križovatkách riadených svetelnou signalizáciou nezaradenou do koordinovaného riadenia dopravy. Na komunikáciách s líniovou koordináciou svetelnej signalizácie sa zastávky umiestňujú individuálne podľa výpočtu riadenia dopravy."
"Práveže veľakrát stlačia, ale potom aj tak prejdú na červenú."
Samozrejme, lebo ak ho stlačia v nepriaznivom okamihu, tak to trvá potom skoro celé dva cykly, kým dostanú zelenú. A to nevydrží čakať ani človek s pevnými nervami. Preto v spomínanom liste Magistrátu okrem iného píšem aj: "...nie tak, že vložia pre chodcov časové okno až niekedy, keď už tam žiadny chodec nečaká, pretože už dávno hazardujúc prešiel na červenú, ale stihol autobus, ktorý by inak nestihol. Je nezodpovedné a trestuhodné predpokladať, že chodec, ktorý stlačí tlačidlo dopytu, vyčká ‚dobehnutie‘ už začatej fázy a navyše aj celú ďalšiu fázu, kým dostane zelenú...".
aquila, že ty si tak trochen ULFofil. Ono, keby som mal vo Vjédni nabehané toľko čo ty, možno by som tiež bol.
Čo chcem ale povedať, je, že záver lepčí - chorší, ALF - škodovica je taký mazaný. Ja si myslím, že tu je úplne jedno.
No a odhliadnuc od akejkoľvek podstaty a dôvodu, pre ktoré by sa tieto vozidlá mali porovnávať - 15 ešte v uliciach nemáme, takže akékoľvek podobné súdy sú od ich začiatku tendenčným zavádzaním.
A práve preto, že jazdí druhú dekádu by som to neporovnával vôbec.
STN 73 6425 Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky
5.3 Umiestňovanie zastávok v pozdĺžnom smere pozemnej komunikácie
5.3.1 Autobusové a trolejbusové zastávky
5.3.1.4 Zastávky sa odporúča umiestňovať za križovatkou, najmä na križovatkách riadených svetelnou signalizáciou nezaradenou do koordinovaného riadenia dopravy. Na komunikáciách s líniovou koordináciou svetelnej signalizácie sa zastávky umiestňujú individuálne podľa výpočtu riadenia dopravy.
5.3.2 Električkové zastávky
5.3.2.2 Električkové zastávky sa odporúča umiestňovať
a) vo vzdialenosti najmenej 30 m pred križovatkou (merané od označníka) a najmenej 35 m za križovatkou (merané od konca zastávky). Podľa miestnych podmienok s ohľadom na prestupné väzby a intenzitu premávky je možné túto vzdialenosť zmenšiť,
bwd
Samozrejme, lebo ak ho stlačia v nepriaznivom okamihu, tak to trvá potom skoro celé dva cykly, kým dostanú zelenú. A to nevydrží čakať ani človek s pevnými nervami. Preto v spomínanom liste Magistrátu okrem iného píšem aj: "...nie tak, že vložia pre chodcov časové okno až niekedy, keď už tam žiadny chodec nečaká, pretože už dávno hazardujúc prešiel na červenú, ale stihol autobus, ktorý by inak nestihol. Je nezodpovedné a trestuhodné predpokladať, že chodec, ktorý stlačí tlačidlo dopytu, vyčká ‚dobehnutie‘ už začatej fázy a navyše aj celú ďalšiu fázu, kým dostane zelenú...".