Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #102351:
"...Takže nie je to povinné, je to len odporúčané."

Navyše to platí "...najmä na križovatkách riadených svetelnou signalizáciou nezaradenou do koordinovaného riadenia dopravy. Na komunikáciách s líniovou koordináciou svetelnej signalizácie sa zastávky umiestňujú individuálne podľa výpočtu riadenia dopravy."
Reply on: Emo #102349:
"Práveže veľakrát stlačia, ale potom aj tak prejdú na červenú."

Samozrejme, lebo ak ho stlačia v nepriaznivom okamihu, tak to trvá potom skoro celé dva cykly, kým dostanú zelenú. A to nevydrží čakať ani človek s pevnými nervami. Preto v spomínanom liste Magistrátu okrem iného píšem aj: "...nie tak, že vložia pre chodcov časové okno až niekedy, keď už tam žiadny chodec nečaká, pretože už dávno hazardujúc prešiel na červenú, ale stihol autobus, ktorý by inak nestihol. Je nezodpovedné a trestuhodné predpokladať, že chodec, ktorý stlačí tlačidlo dopytu, vyčká ‚dobehnutie‘ už začatej fázy a navyše aj celú ďalšiu fázu, kým dostane zelenú...".
Reply on: aquila #102345:
aquila, že ty si tak trochen ULFofil. Ono, keby som mal vo Vjédni nabehané toľko čo ty, možno by som tiež bol.
Čo chcem ale povedať, je, že záver lepčí - chorší, ALF - škodovica je taký mazaný. Ja si myslím, že tu je úplne jedno.
No a odhliadnuc od akejkoľvek podstaty a dôvodu, pre ktoré by sa tieto vozidlá mali porovnávať - 15 ešte v uliciach nemáme, takže akékoľvek podobné súdy sú od ich začiatku tendenčným zavádzaním.
A práve preto, že jazdí druhú dekádu by som to neporovnával vôbec.
Reply on: bwd #101666:
Takže som ti to predsa len našiel:

STN 73 6425 Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky

5.3 Umiestňovanie zastávok v pozdĺžnom smere pozemnej komunikácie

5.3.1 Autobusové a trolejbusové zastávky

5.3.1.4 Zastávky sa odporúča umiestňovať za križovatkou, najmä na križovatkách riadených svetelnou signalizáciou nezaradenou do koordinovaného riadenia dopravy. Na komunikáciách s líniovou koordináciou svetelnej signalizácie sa zastávky umiestňujú individuálne podľa výpočtu riadenia dopravy.

5.3.2 Električkové zastávky

5.3.2.2 Električkové zastávky sa odporúča umiestňovať

a) vo vzdialenosti najmenej 30 m pred križovatkou (merané od označníka) a najmenej 35 m za križovatkou (merané od konca zastávky). Podľa miestnych podmienok s ohľadom na prestupné väzby a intenzitu premávky je možné túto vzdialenosť zmenšiť,

Takže nie je to povinné, je to len odporúčané. ?
Reply on: eripmav #102344:
Je.
Reply on: bwd #102307:
"Jediný problém je ten, že ľudia sú dementní a nikto nestlačí tlačidlo dopytu."

Práveže veľakrát stlačia, ale potom aj tak prejdú na červenú. ?
Reply on: hoppusmark01 #102306:
5 minút určite nie. To preháňaš. Podľa mňa maximálne tak 2 minúty.
Reply on: bwd #102346:
suhlasim... cez den je to cele (senzory pre auta i tlacitka pre chodcov) zbytocne, a prakticky to funguje ako pevny cyklus... ale zase Siemens si moze testovat svoj software v praci ?
Reply on: eripmav #102344:
Samozrejme, že je. Lenže cez deň je to zbytočné.
Reply on: m@rtin #102338:
jooj ale to je maximalna povolene zatazenie co znesie konstrukcia a nie ake ma zatazenie samotna elektricka 🙂 takze presne ako pri tom zaokruhlovani si sa "jemne" sekol ..

cize pri hmotnosti 29,5 tony to vychadza napravovy tlak samotneho ULFu pri usporiadani 1+A+A+A+A+1 kolko ? 🙂 kalkulacku urcite mas 🙂

takze nakoniec je to tak, ze ULF ma nakoniec este nizsie napravove tlaky ako slavne skodovky 😉

inak hned sa mi to zdabala hrozna volovina s tymi 12t na napravu, lebo viem, ze na U6 nemohli byt pouzite "strieborne sipy", lebo mali vysoke napravove tlaky a tie "vysoke napravove tlaky" ako som sa docital boli 6,75 na os!

cize martine, ULF je tymto jednoznacne lepsi ako cela 15T a to tu aktivne beha druhu dekadu 😉
Reply on: bwd #102342:
a nie je tak krizovatka riadena aj senzormi pre auta?
Reply on: Martin Fundárek #102332:
ked spominas Polus, tak krizovatky pri poluse tlacitka pre chodcov nevyhnutne potrebuju... pri Poluse su naisto krizovatky stavane tak, ze pokial nejde chodec, ani nestoji auto pred semaforom z vedlajsej, tak ma stale zelenu Vajnorska... takze to nejde v podstate o dopyt, ale o to ze tieto krizovatky su inteligentne riadene... samozrejme prakticky vyznam to ma asi len v noci - v tom ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi tiez necaka, lebo ked tam raz za cas pride auto, dostane hned zelenu...
Reply on: eripmav #102340:
"...mozno ked si sledoval krizovatku..."

Nesledoval som ju, mám od Magistrátu schémy svetelnej signalizácie križovatiek Ševčenkova - Panónska, ku ktorej patrí aj prechod pri Daňovom úrade a križovatku Bratská - Jiráskova.
Reply on: bwd #102334:
znacna cast semaforov ma dopyt aj pre auta... preto musia mat dopyt aj chodci. myslim ze aj v tebou spominanych krizovatkach ide o to, ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi smer len ked senzor vo vozovke (indukcna slucka) zachyti auto, mozno ked si sledoval krizovatku bola plna prevadzka a preto to vyzeralo ze ma pevny cyklus... ale ked ides po nocnej bratislave, je to az zarazajuce, ze Siemens DOKAZE SPRAVIT PREFERENCIU pre auta... mnoho krizovatiek v noci funguje tak ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsie cakaju na prichod auta, a z toho dovodu je na tych smeroch ktore krizuju hlavny potrebny dopyt.
Reply on: bwd #102308:
co tak najprv odpovedat na moju otazku?
Reply on: aquila #102336:

http://www.bahnindustrie.at/upload/dokumente/175/Strassenbahnsystem_ULF_Wien.pdf
Je to při plném obsazení vozidla 8lidí/metr čt. Stejně tak se počítá nápravové zatížení u 14T.
Reply on: hoppusmark01 #102314:
vsak prave .. dal som si namahu a zatial som nasiel prave ten jeden udaj o hmostnosti, kde je terajsia porschetera je skoro o polovicku tazsia ako ULF ! takze tie tlaky na "napravu" nemusia byt tak rozdielne ..

2 martin: ja som bohuzial nasiel len jeden ako tak kredibilny udaj o hmotnosti ULF, tak som zvedavy odkial si doisel na 12t na "napravu", lebo sa mi to zda byt absolutne absurdne cislo a silne pochybujem ze ULF, ktory ma len kostru z lahcenej ocele a inak "umelohmotny" obal by vazil 72 ton, vsak tolko vazi uz pomaly tazka lokomotiva !!
Reply on: m@rtin #102318:
odkial si dosiel na tie udaje o napravovych tlakov ? lebo sa mi to zda byt podobne "zavadzanie" ako ked si uvadzal dlzku ULFu 40 metrov a dalsie veci ..

lebo ja som dosiel k tomu, ze ULF ma hmotnost 29 500 kg a "porschetera" ma oficialne 41 200 kg hmotnost prazdneho vozidla!

a kedze neviem aka bude hmotnost 15T, tak preto som narazal na to, ze ten rozdiel v tych napravovych tlakoch nebudu v realite mozno az tak odlisne 😉
Reply on: enumaelish #102322:
a to nevies, ze my na tom niesme az tak zle ako tam v Prahe... ved sa pozri, aky maju tam priemerny vek vozidiel. Oni uz vazne potrebuju surne vymenit stovky vozidiel... nam to zase az tak neponahla a staci nam dokupit iba par kusov, ved Ikarusy a plynaky spolahlivo sluzia - a este dlhe roky budu... ?

nehovoriac o tom, ze tam v tom hlavnom meste nemaju ani ziaden autobusovy nosny system MHD a musia ho suplovat nejakym starym sovietskym metrom... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.