Reply on: Marcelllooo #100259:
Všetko čo som spomenul sa zmeniť dá, vrátane toho, že sme limitovanÍ fyzikou, jej zákonitosťami i Marcellloom.Chceš mi povedať, že čiastkové opatrenia vďaka ktorým by šlo ušetriť nemalých 8-14 min. vlastne nejdú spraviť?
Ak chceme zmeniť rýchlosť, nemusíme zmeniť vozy za rýchlodrážne, nemusíme mať nové vozy, pretože vozy Tatra majú najvyššiu cestovnú rýchlosť 65 km/h, pričom vytiahnu aj viac.
Táto rýchlosť sa dá v niektorých úsekoch dosiahnuť už teraz.
Rekonštrukcie tratí a zmiernenie polomeru oblúkov, túto rýchlosť by umožnili, na ďalších úsekoch.
Ak chceme zmeniť rýchlosť, musíme zmeniť organizáciu dopravy na radiálach - samozrejme - veď o tom hovorím. O zmene organizácii dopravy v prospech električiek.
A teraz na druhý bod "To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme."
Okrem toho, že musia existovať nejaké plány (na všetko čo máš zakreslené v ÚP tiež nemáš naplánované financovanie a pod.), je možné opatrenia realizovať čiastkovo a lacnejšie.
K veci:
- na Karloveskej a Račianskej radiále je preferencia električiek z väčšej časti vybudovaná. Zabezpečené AKO, KTO za KOLKO.
- prestupný uzol Vazovova je v pláne.
- rekonštrukcia tunela i ostatných tratí. Zabezpečené AKO, KTO, za KOLKO.
- zmena prednosti v jazde v Rači nestojí nič.
- Takže jediné náklady ktorými je treba sa vlastne zaoberať a ktoré nie sú zabezpečené, sú tie sprosté zastávky.
Ale
Marcelllooo zas povedal ako zas niečo nejde. Nič nové, typický postoj toho, kto nemá záujem robiť niečo v prospech dopravy nielen v Petržalke, ale i vo Zvyšku Mesta.
Čo sa týka sľučky, nemusíš mať info potvrdené, pretože to, kam DPB povedie električkové vlaky nie je vec Dopravoprojektu, ani Marcelllaaa, ale vec mesta, Dopravného podniku a potrieb ľudí.
?
Marcelllooo
Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis...
Poviem ti teraz moj sukromny nazor: Durkovsky potreboval vyhrat volby. Vymyslel si, okrem ineho, projekt elektricky do Petrzalky. Vec principialne dobra a krasna ak je dobre naplanovana a zrealizovana. Prospesna, ked sa dobre urobi. Medilalne to prezentoval ako jeden svoj zamer. Preto sa marketingovo prezentuje, ako to bude perfisne supisne urobene. Mnohi mu uverili. ALE: Z kadzeho sna prichadza vytriezvenie. Financne, technicke atd. Ked sa zacalo s technickym rozpracovanim sna, zistilo sa, ze to nejde tak ako sa ovodne predstavovalo. Tak sa vymyslel takyto variant ten sa tlaci. Co na tom, ze nebude ani taky dobry, ani taky pekny a ani taky prospesny. Ved ludia stale veria tomu snu. A ked sa to zacne realizovat, uz to nikto nezastavi. A uz bude neskoro nieco s tym urobit...