Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark01 #100211:
cisto empiricky, mne prejazd cez kruhovy objaz pri vajnoroch trva cca. 2-3 sekundy, pri prejazdnosti 28000/hodinu by muselo byt teda pri prejazdnej dobe 2-3 sekundy sucasne na tomto obajzde asi 15-23 vozidiel, co je nerealne ? jasne ze kruhovy objazd moze byt znacne vacsi, ale asi radovo vacsi nez ten vajnorsky, ale ked bude vacsi, tak asi aj prejazdna doba sa moze predlzit, takze, neviem, neviem... ale nehadam sa, mozno nejaky mega kruhovy objazd moze dosiahnut 28.000/hodinu, len asi bude zaberat viac miesta ako svetelna krizovatka...
Reply on: eripmav #100213:
aha, tak predsa som sa pomýlil.. To bude 28.000 za DEŇ..
Reply on: hoppusmark01 #100211:
tie cisla ma dost prekvapuju... 28000/hodinu je 7,8/sekundu. samozrejme zavisi to od polomeru objazdu - od ktoreho zavisi rychlost ktorou mozu prechadzat vozidla, ale aj tak si neviem predstavit ako ide cez jednoduchy krukovy objazd 7 aut za sekundu...
Reply on: hoppusmark01 #100211:
tak som si to práve overil, takže sa nemýlim ?
Reply on: eripmav #100204:
obyčajný kruhový objazd má kapacitu max. 28.000 vozidiel za hodinu, dvojpruhový 36.000, ak sa nemýlim..
Reply on: ivanbuto #100173:
"projekt prestavby Hl. St. ráta s mimoúrovňovou križovatkou Šancová - Žabotova" - ak by tam bola podzemná zastávka električky, tak by sa ten "nútený" podchod pre chodcov dal vydržať. Šancová nie je veľmi príjemným miestom na prechádzky, podchod by mohol byť o niečo príjemnejším.

Inak súhlasím, čím bližšie k centru, tým väčšiu dôležitosť by mal mať chodec. Ak niečo posielať pod zem, tak autá!
Reply on: Marcelllooo #100179:
k CENE TROLEJBUSU si prosim zarataj aj CESTU. Ci cesta (bus pruh, aj aj obycajny pruh) je podla teba ZADARMO??? Vsetky velkomesta riesia velke prepravne toky kolajovou dopravou a je jedno ci to nazvu elektricka, rychlodraha, vlak, metro, U-bahn, Subway, Undreground... My nemusime nic skumat ani sa o nicom dohadovat. Kolajova doprava je od urciteho objemu cestujucich vyhodnejsia a bodka, to je vo svete davno vypocitane (samozrejme ze ale k svojmu autobusu s tykadlami musis zaratat aj cestu, pomernu cast cesty ktoru pouziva).
Reply on: hoppusmark01 #100196:
To je samozrejme idealne riesenie.
Reply on: eripmav #100205:
Skôr by si mal povedať kruhový objazd na priamej ceste bez odbočiek 😃
Reply on: ivanbuto #100193:
No, linky SAD po zavedeni BID velmi po Prazkej jazdit nebudu, kedze vacsinou su linky zo Z.Bystrice ukoncene na Patronke. T.j., tam by nahradenie BUS pruhu elektrickou az tak nevadilo - ba naopak, na Patronke by sa dal vytvorit prestupny uzol elektricka - primestsky autobus.
Reply on: Marcelllooo #100203:
ked si citam Marcelllooove prispevky, tak prestavam chapat preco sa s nim este niekto bavi...
clovek co pouziva argumenty typu "...kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule..." s takym sa neda diskutovat... dostatocne je kolko? 1000vozidiel/hodinu v jednom smere? 10000vozidiel/hodinu v jednom smere?
Reply on: Marcelllooo #100203:
Aka je podla teba maximalna priepustnost kruhove objazdu s jednym pruhom (viacpruhove kruhove objazdy su zhovadilosti maximalneho druhu - vid pristavny most)??? naozaj ma to zaujima, taky odbornik ako ty by urcite nevypustil len tak nejaky drist ze "Su dostatocne priepustne a plynule", takze chcem pocut cislo priepustnosti v jednotkach pocet vozidiel za hodinu... ci dostatocne znamena podla teba nekonecne priepustne? lebo tak by to mohlo vyzniet... najlepsie bude ked das nejaky vzorec, mozes pouzit premenne tieto premenne: max. rychlost prejazdu cez objazd, polomer objazdu, bezpecna vzdialenost vozidiel.
Reply on: ivanbuto #100192:
Aha - tak to je ale nieco ine - to je otazka konkretneho spracovania.

Lebo v principe su mimourovnove krizovatky to najlepsie co mozeme mat na cestach typu Bajkalska, Vajnorska, Dolnozemska atp.

Potom v hustejsie urbanizovanych lokalitach treba kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule, ale zaroven sluzia ako retarder a teda neda sa speedovat. Umoznuju taktiez pesi prechod a v centre kruhu umiestnit sochu, monument, ci len kvety.

Re #100193 ivanbuto: Ano, nestratilo sa.

Vidim, ze v ohlade riesenia zapadnej strany mesta nemame zasadnejsie rozpory, i ked tu som sa do takej hlbky neponaral.

Len upozornujem, ze Elina nemoze sluzit ako hlavna spojnica do centra alebo dalej, na to je moc pomala. Jedine, ze by sa dostatocne zrychlila. Lenze tu potom vychadza taka priemerna rychlost...
Dneska rano to nebol klbovy bus co horel ale solo
Reply on: ivanbuto #100174:
"prechod cez Štefánikovu ulicu pri Hodžovom námestí kedysi neexistoval - ujal sa však natoľko, že ho nikto už ani rušiť nebude"

Ujal sa určite aj kvôli tomu, že podchod je zatiaľ neschodný ? A pri nevhodom nastavení križovatky by ten podchod bol ten podchod častokrát rýchlejší.

Súhlasím však s názorom, že mimoúrovňové križovatky do centra (a všeobecne do obytných zón) nepatria, resp. v minimálnom množstve.
Reply on: tr3mp #100198:
ono, moj nerealizovatelny sen je nahradenie vsetkej autobusovej primestskej dopravy zeleznicou (nieco na styl TEZ, nazvyme to BEŽ ? )... cize ak by sa to niekedy v buducnosti podarilo, tak by stacil na patrnoke jednoduchy terminal a ostatne prestupy by sa mohli realizovat na HLST...
zial problem tohto mojho "sna" je v tom, ze nema zazemie...
Reply on: tr3mp #100198:
myslím, že by sa vďaka tej trati výrazne skrátil cestovný čas z Dúbravky do centra a do Rače a Nového mesta.. Už len počet zastávok, ktoré má napr. L5 teraz, a ktoré by mala v novej trase, by bol o dosť menší..
Reply on: ivanbuto #100193:
V prípade vybudovania električkovej trate Dúbravka - Patrónka - Pražská by bolo možné ukončiť linky SAD aj na Patrónke pri stanici rýchlodrážnej električky. Uvedená trasa by nemala až tak veľký význam pre DNV (pre tú je naozaj zaujímavejšie vlakové spojenie zo zastávky DNV sídlisko), omnoho významnejšia by bola na rýchle (a záložné) spojenie Dúbravky s centrom a na obsluhu administratívnych centier na Patrónke.

Ale súhlasím, o tejto trati sa dá diskutovať 🙂
Reply on: enumaelish #100194:
tiež si myslím, že by to mali vrátiť tak, ako to bolo..
Reply on: ivanbuto #100193:
Pod Pražskou a Brnianskou sa dá urobiť hĺbený tunel, takže rušenie BUS-pruhov by ani nebolo potrebné..
Inak tiež si myslím, že BUS-pruhy by na Pražskej mali zostať, veď električka by nahradila len L83 a 34.. Všetky zvyšné trolejbusové+autobusové+SAD-linky by tadiaľ jazdili aj naďalej..

Preto by bol hĺbený tunel pre električku lepší.. Okrem toho by sa dal priamo napojiť na obratisko pod Hlavnou stanicou (teda ak sa zrekonštruuje Predstaničné nám.)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.