Reply on: Marcelllooo #100203:
Aka je podla teba maximalna priepustnost kruhove objazdu s jednym pruhom (viacpruhove kruhove objazdy su zhovadilosti maximalneho druhu - vid pristavny most)??? naozaj ma to zaujima, taky odbornik ako ty by urcite nevypustil len tak nejaky drist ze "Su dostatocne priepustne a plynule", takze chcem pocut cislo priepustnosti v jednotkach pocet vozidiel za hodinu... ci dostatocne znamena podla teba nekonecne priepustne? lebo tak by to mohlo vyzniet... najlepsie bude ked das nejaky vzorec, mozes pouzit premenne tieto premenne: max. rychlost prejazdu cez objazd, polomer objazdu, bezpecna vzdialenost vozidiel.
ivanbuto
Dúfam, že sa to tu nestratí v mori príspevkov o "NDS".
Nie som presvedčený o opodstatnenosti a výhodnosti budovania električkovej trate cez Patrónku. BUS pruhy na Pražskej sú a budú potrebné, nechodia tu len linky MHD, ale aj linky SAD, ktoré tu budú chodiť aj výhľadovo, a nie je ich málo. Práveže, pri náraste objemu IAD na Lamačskej ceste nad únosnú mieru bude treba aj tam uvažovať s BUS pruhmi, aj keď nateraz sa situácia stabilizovala po otvorení tunela Sitiny.
Vnímam tento koridor ako určený a efektívnejšie obslúžený skôr autobustovou a v budúcnosti trolejbusovou MHD (jednak Lamač, ale výhľadovo, v prípade potreby, aj prímestský trolejbus do Stupavy si viem predstaviť ? ).
Električkové spojenie z DNV a z Lamačskej brány sa vybuduje na súčasnú radiálu, kde je ešte priestor pre zrýchlenie cestovania po nejakých zmenách v zastávkach a najmä funkčnej preferencii. Zároveň bude z DNV rýchle spojenie smerom na Hl.st. predstavovať vlaková doprava v rámci BIDky.