To kedy vznikol tak tupý plán? Od roku 2000 sa píše v BA novinách ako sa električka z Petržky napojí na ostatné trate a zrazu nie? Alebo to je zas jeden z tvojich návrhov aby električka opäť dopadla horšie v porovnaní s tvojím vlakom? Nechcel by si rovno duálnu trať stredom Petržalky a aby po nej premával aj tvoj milovaný trolejbus?! ? Kde je podľa teba električka vyhovujúca?
Mesto plati usek Safko-Bosakova spolu s rekonstrukciou Stareho mosta a prepojenie trati. Ak by tato cast odpadla, mesto by neplatilo nic (teda len rekonstrukciu Stareho mosta ale o 300 mil. lacnejsie nez s upravou pre elinu).
Ako si povedal, v dnesnej dobe internetu zrejme bude vsetko na webe. Nemalo by ti teda robit problem pozadovane materialy niekde vydolovat.
Citaj co som napisal, nie co v tom (chces) vidiet ty. Skusim teda preformulovat na zrozumitelnejsiu info: Trat z Petrzalky sa ma koncit na Safku a premavka petrzalskej elektricku tu skonci a nebude pokracovat dalej v existujucej elektrickovej sieti. Pre tieto ucely ma byt vybudovana slucka Sturova - Nam. L. Stura - Nabrezie.
"Einsteinova - Janikov dvor - zdruzena investicia mesto a MDPT. Trat by mal financovat statny rozpocet."
Čo investuje do trate mesto, keď tvrdíš, že financovať ju bude štátny rozpočet?
V dnešnej dobe internetu bude ten materiál určite aj na webe. Vieš mi naň dať link + odkaz na stranu, kde sa to píše?
Re #100239 Marcelllooo: "Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti."
Z informácie, že trať má končiť na šafku, nevyplýva, že sa "nemá ďalej pokračovať v električkovej sieti" (čo podľa teba vôbec táto slovná konštrukcia znamená ). Trať končí na Šafárikovom nám. preto, lebo sa tam pripája na existujúcu sieť električkových tratí.
Este jedna perlicka: Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie.
Presna projektova dikumentacia sa bude spracuvat - vychodiskovy odhad nakladov je tych 8mld, co sa pouzil pre polozapusteny variant elektricky. Presnejsia predstava zatial nie je.
Re #100230 Ike:
1. Ano
2. Dopravna politika je komplexny subor programov a projektov. Zvladnutie IAD a preferencia MHD by mala byt jednym z nich. Treba postupovat synchronizovane a nie parcialne.
3. Nie su to porovnatelne projekty co sa tyka absolutnej vysky nakladov. V pomere vykon/cena je vsak lahky vlak vyhodnejsi.
4. Ano.
Poznamka: Akym sposobom elektricka saturuje ake dopravne naroky sirokej cestujucej verejnosti (v Petrzalke) a na zaklade coho to tvrdis? Existuje lepsie riesnie?
Re #100231 Ike: Dopravne navrhy sa overuju DUSkou. Vies aj ty, pre ucely diskusie, uviest podporne argumenty pre svoj navrh? Z akych udajov pri tom vychadzas?
Re #100235 stevo:
Re #100233 hoppusmark01:
Re #100232 AAA:
"Ja si myslim" je domnienka, nazor, nie dopravne relevanta studia ci uvaha. Tu treba rozpracovat v DUSke. Vies pre ucely diskusie uviest podporne argumenty pre svoje domnienky?
podla mna by bola elektrickova trat Dubravka-Patronka-Hl.stanica k prospechu, pretoze
- ked sa nieco stane na starej radiale, dalo by sa nieco odklonit prave tadialto
- kazdy kto nejde do centra a okolia by isiel tadialto, pretoze by sa bud priamo, alebo presupom pri Hl.st. vyhol centru a setril minuty.
Idealne by bolo navrtat do Karpatov elektrickovy tunel a zokruhovat Dubravka-Raca, kde by sa dalo pokracovat elinou cez Vajnory na letisko. Ale to uz som asi velky vizionar ?
okrem toho kde by na Patrónke bolo obratisko pre električky? Neviem si to vôbec predstaviť.. A ani obratisko pre t-busy z L34.. A budovať t-busovú trať pre L34 paralelne s električkovou traťou v Dúbravke tiež nie je moc rozumné..
Ja si myslím, že tá električka by stačila po Patrónku, s tým, že tu by končili všetky prímestské SAD linky. Ďalej v trase 34 t-bus do Dúbravky, perspektívne Lamačaskej brány ako doplnková doprava. Do Lamačskej brány by sa mohol aj predĺžiť t-bus z Lamača okolo OD Lamač a popod diaľnicu a vznikol by nám pekný okruh.
aby si netvrdil len ze frflem, ak by bolo na mne, tak by som cely BSK riesil kolajovou dopravou... typ TEZ by mohol nahradit primestsku dopravu a mhd do odlahlejsich casti (DNV, Cunovo - ano, mohol by mat zopar zastavok aj petrzalke)... elinovy typ kolajovej dopravy v CMO, a bus ako doplnok, napr z Pezinka do Limbachu, zo Senca do Turne z DNV do Dubravky...
1) je podla teba vybudovanie trolejbusov v petrzalke riesenim dopravnej situacie aj s perspektivou do roku 2030?
2) myslis si ze pri rastucom pocte IAD bude trolejbusova doprava dynamicka a rychlejsia?
3) myslis si ze tvoj lahky nadvlak bude lacnejsi ako elektricka?
4) myslis si ze tvojim nadvlakom dokonale uspokojis dochadzkove prudy VACSINY petrzalcanov?
k tvojej poslednej poznamke, cestujuci tu nie su pre elektricku, ale elektricka pre cestujucich...
Mimochodom, ako je zabezpečené financovanie navrhovanej stavby železničnej trate v Petržalke v úseku Einsteinova - Janíkov dvor (popri Jantárovej ceste)? Koľko bude tento úsek stáť?
Preto sa obstaravaju technicko-ekonomicke studie, ktore presne vycislia ekonomiku rieseni. Elektricka do Petrzlky vysla na 8 mld. Sk, na ktore mesto nema.
Naklady na trat su objektivne vyssie nez stavba trolejovych vedeni. Nove cesty stavat nie je nutne - vyuziva sa existujuca cestna infrastruktura.
Este by som ta chcel poprosit, tvoje pocity su mozno (pre teba dolezite) ale s odbornou argumentaciou nemaju nic spolocne. Pre diskusie tohoto typu je prave priznacne, ze sa k nim vyjadruju ludia len na zaklade pocitov.
Re #100222 eripmav: 1. Cestna infrastruktura uz existuje. Jedine pripadne investicie (okrem trolejoveho vedenia) by boli do vyhradeneho bus pruhu. Naklady radovo niekolko krat nizsie nez realizacia trate do Petrzalky a poriesi sa tym hne niekolko dopravnych prudov.
2. Ak sa bude rozvoj cestnej siete v Bratislave, tak nie kvoli trolejbusom, ale kvoli objektivnej celkovej dopravnej situcii - zase synergicky efekt a podiel nakladov na trolejbus je len castou celkovych investicnych nakladov. Znovu: vyriesi sa toho ovela viacej nez vyriesi samoucelna elektricka do Petrzalky.
Este by som ta chcel poprosit, tvoje pocity su mozno (pre teba dolezite) ale s odbornou argumentaciou nemaju nic spolocne. Pre diskusie tohoto typu je prave priznacne, ze sa k nim vyjadruju ludia len na zaklade pocitov.
Takze otazky na koniec: Elektricka sa ma v Petrzalke budovat preto, ze to tak citis? Aby sa uspokojilo tvoje emocionalno? Bez ohladu na dorpavnu potrebu, urbanisticko-dopravne riesenie a ekonomiku?
Preco?
Re #100224 Ike: Rovnako ja mozem povedat nasledovne: Ked chce niekto cestovat elektrickou, staci sa doviezt 95 na Safko a moze sa realizovat.
hoppusmark01