Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #100223:
a ja este dodam, ze ked uz tolko chce marcelolo cestovat do Trnavy, moze tak ucinit aj teraz, pekne na ZST Petrzalka a tam IC Gerlach alebo IC Tatran a moze ist... ? na to nepotrebuje...
viest lahke vlaky do trnavy, to je ako zriadit mhd linku do Komarna
Reply on: eripmav #100222:

"viest vlaky z Petrzalky do Trnavy, ci dalej, to je hadam zly vtip..."
Upresnim to. Viest "lahke mestske" vlaky do Trnavy a dalej je hlupost. Viest tazke regionalne vlaky stredom Petrzalky je tiez hlupost.
Ale viest vlaky z TT cez Filiaku, ZST Petrzalka hlupost nie je a aj sa to bude realizovat. Ci uz v ramci IDS, alebo aj dialkovej dopravy. 🙂
Reply on: Marcelllooo #100218:

Cestna infrastruktura existuje??? To nie je argument. Cesty treba udrziavat a nemam pocit ze by tie sucasne stacili a tak treba stavat nove a stavaju sa (Apollo, Mileticova, Zahradnicka, Sitina)... Mas nejaku konkretnu cenu km cesty a km trate alebo len dristat tupiny ako mas vo zvyku ze je to "radovo lacnejsie". To ze ciest je viac ako trati je ZASADNA CHYBA a z toho stavu predsa nemozes vychadzat ako dovod pre pokracovanie v tom... Nemam pocit ze by km dvojprudovej cesty stalo menej ako km dvojkolajnej trate, skorej naopak!!! staci si porovant cenu vystavby trati zeleznic a dialnici... ak je tam radovy rozdiel, tak v prospech zeleznice! Ako ti tu uz niekto povedal, rozsirenie pristavnej - 100mil, MOST APOLLO - 4 MILIARDY!!! to je asi zadarmo, ze... za to mohla byt polka trate v petrzalke a nie jeden posraty most...

ake viacprudove kruhace "funguju"??? polomer 200metrov a viac??? vseobecne dristy, ziadne konkretne cisla, ze stracam cas...

ked niekde "tlacia" pod zem, tak preto ze nemaju miesto, nie preto ze by chceli chodit podzemou ako potkany! je to nefyziologicke, neludske, zle, ale niekedy ine riesenie nie je - u nas nastastie JE!

osobne som mal tu moznost vidiet prevadzkovanu trat ktora mala parametre vlaku v urcitej casti a v urcite casti parametre elektricky (napr. blue line los angeles metro rail), pre mna to je jedno. Rozdiel je najma v protokole bezpecnosti a z toho vyplyvajuce moznosti rychlosti a intervalov, podla mna pre Petrzalku je vhodne nieco co ma parametre elektricky, vsetko ine je nezmysel, v Petrzalke nie su vzdialenosti na to aby tam bol zeleznicny protokol pouzitelny. Co sa tyka druhej otazky - kam to pojde, povazujem za ovela vhodnejsie vyustenie na Safko a pokracovanie do Dubravky, Race, Ruzinova a na Hl. stanicu ako keby to malo ist na Nivy a potom do Trnavy... aj ked urcite tento smer je velmi zaujimavy, smery centrum, dubravka, raca, ruzinov to predsa len prevazia, idealne by bolo samozrejme aj-aj... viest vlaky z Petrzalky do Trnavy, ci dalej, to je hadam zly vtip...
Reply on: Marcelllooo #100218:
rozsirovanie Pristavnej stalo 100mil Sk. Vybudovali sa dva nove pruhy a nejake upravy na starej ceste. Nemam pocit, ze cena kolajoveho zvrsku by bola drahsia.
Reply on: Marcelllooo #100218:
uroven tolerancie na cestach v zmienovanych krajinach je vsak oproti slovensku uplne niekde inde. Takisto si tam nikto nerobi hlavu zo skrabanca na laku ci preliaceneho naraznika... na slovensku by bol viacpruhovy kruhac viacmenej problem.
Reply on: Marcelllooo #100218:
Bratislava je male mesto... a Modry Kamen je potom co?

a viacpruhovy kruhovy objazd JE zvrhlost, pokial nie je velky... ked tak, idealna je nejaka velka ringstrasse, ktora je jednosmerna a napaja sa na nu vyhradne z prava, odbaca sa vyhradne do prava a vsetko bez semaforov...
Reply on: eripmav #100204:
Zaujimave, ze viacpruhove kruhace funguju vo francuzsku, taliansku... Vsetko to zavisi od riesenia.

Re #100209 eripmav: Cestna infrastruktura existuje. Realizacia bus pruhu je radovo niekolko krat lacnejsia nez stavba trate.

Bratislava hlavne neni velke mesto, ale male mesto. Nehrajme sa na nieco, co nejsme. A tie velkomesta, co spominas, tak kolajovu dopravu sa snazia tlacit pod zem.

Nie je jedno, ci hovorime o elektricke alebo metre alebo vlaku. vsetko su to diametralne odlisne zalezitosti, hoci vsetky kolajove.

Re #100217 hoppusmark01: Alebo hladat ine riesenie. Ale naco by sa niekto namahal...
Reply on: hoppusmark01 #100216:
čiže ide o to, že kruhový objazd má veľmi malú kapacitu, a dvojpruhový sa stavať ani neoplatí, lebo má kapacitu len o 50% vyššiu ako obyčajný.. Okrem toho na dvojpruhovom môžu častejšie vznikať kolízie kvôli preraďovaniu áut z jedného do ruhého..
Takže od toho počtu vozidiel 28.000/deň je už vhodnejšie budovať svetelné križovatky..
Reply on: eripmav #100215:
ešte raz sa ospravedlňujem, nie je to za hodinu, ale za deň..
Reply on: hoppusmark01 #100211:
cisto empiricky, mne prejazd cez kruhovy objaz pri vajnoroch trva cca. 2-3 sekundy, pri prejazdnosti 28000/hodinu by muselo byt teda pri prejazdnej dobe 2-3 sekundy sucasne na tomto obajzde asi 15-23 vozidiel, co je nerealne ? jasne ze kruhovy objazd moze byt znacne vacsi, ale asi radovo vacsi nez ten vajnorsky, ale ked bude vacsi, tak asi aj prejazdna doba sa moze predlzit, takze, neviem, neviem... ale nehadam sa, mozno nejaky mega kruhovy objazd moze dosiahnut 28.000/hodinu, len asi bude zaberat viac miesta ako svetelna krizovatka...
Reply on: eripmav #100213:
aha, tak predsa som sa pomýlil.. To bude 28.000 za DEŇ..
Reply on: hoppusmark01 #100211:
tie cisla ma dost prekvapuju... 28000/hodinu je 7,8/sekundu. samozrejme zavisi to od polomeru objazdu - od ktoreho zavisi rychlost ktorou mozu prechadzat vozidla, ale aj tak si neviem predstavit ako ide cez jednoduchy krukovy objazd 7 aut za sekundu...
Reply on: hoppusmark01 #100211:
tak som si to práve overil, takže sa nemýlim ?
Reply on: eripmav #100204:
obyčajný kruhový objazd má kapacitu max. 28.000 vozidiel za hodinu, dvojpruhový 36.000, ak sa nemýlim..
Reply on: ivanbuto #100173:
"projekt prestavby Hl. St. ráta s mimoúrovňovou križovatkou Šancová - Žabotova" - ak by tam bola podzemná zastávka električky, tak by sa ten "nútený" podchod pre chodcov dal vydržať. Šancová nie je veľmi príjemným miestom na prechádzky, podchod by mohol byť o niečo príjemnejším.

Inak súhlasím, čím bližšie k centru, tým väčšiu dôležitosť by mal mať chodec. Ak niečo posielať pod zem, tak autá!
Reply on: Marcelllooo #100179:
k CENE TROLEJBUSU si prosim zarataj aj CESTU. Ci cesta (bus pruh, aj aj obycajny pruh) je podla teba ZADARMO??? Vsetky velkomesta riesia velke prepravne toky kolajovou dopravou a je jedno ci to nazvu elektricka, rychlodraha, vlak, metro, U-bahn, Subway, Undreground... My nemusime nic skumat ani sa o nicom dohadovat. Kolajova doprava je od urciteho objemu cestujucich vyhodnejsia a bodka, to je vo svete davno vypocitane (samozrejme ze ale k svojmu autobusu s tykadlami musis zaratat aj cestu, pomernu cast cesty ktoru pouziva).
Reply on: hoppusmark01 #100196:
To je samozrejme idealne riesenie.
Reply on: eripmav #100205:
Skôr by si mal povedať kruhový objazd na priamej ceste bez odbočiek 😃
Reply on: ivanbuto #100193:
No, linky SAD po zavedeni BID velmi po Prazkej jazdit nebudu, kedze vacsinou su linky zo Z.Bystrice ukoncene na Patronke. T.j., tam by nahradenie BUS pruhu elektrickou az tak nevadilo - ba naopak, na Patronke by sa dal vytvorit prestupny uzol elektricka - primestsky autobus.
Reply on: Marcelllooo #100203:
ked si citam Marcelllooove prispevky, tak prestavam chapat preco sa s nim este niekto bavi...
clovek co pouziva argumenty typu "...kruhove objazdy. Su dostatocne priepustne a plynule..." s takym sa neda diskutovat... dostatocne je kolko? 1000vozidiel/hodinu v jednom smere? 10000vozidiel/hodinu v jednom smere?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.