Tá vizualizácia je zavádzajúca. Tie dva priechody, čo sa tam aj v súčasnosti nachádzajú, budú musieť byť miesta na prechádzanie riadené svetelnou signalizáciou. Alebo môžu medzi BUS pruhy a IAD dať ostrovčeky - čo nepredpokladám že sa zmestí.
Radosť sedieť tam a počúvať každé 2 minúty okoloidúci autobus. Najmä tie Mercedesy sú už riadne rozhrkané, ten rachot bude priam ohlušujúci. A je jedno či autobus pôjde 30 km/h alebo 50 km/h. Nebude to príjemné sedenie. Nedávno som bol na Páričkovej a sedel som asi 20 metrov od cesty. Tie rachotiace Mercedesy na 68 boli fakt príšerné. SORky im sekundovali. Nechcem si predstaviť aké by to muselo byť sedieť meter alebo dva od cesty, na ktorej je výrazne vyššia intenzita premávky autobusov. Trolejbus by mi až tak nevadil, lebo 1. je tichý a za 2. nesmrdí. Najlepšia by bola aj tak električka, lebo pri nej viem s istotou aj to, že pôjde danou trasou a neodbočí na chodník a nezramuje posedenie, keď vodič odpadne: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15198/%C5%A4a%C5%BEk%C3%A1-nehoda-autobusu-SOR-NB-18-1838-so-st%C4%BApom
Milý pešiak, dovoľ mi, aby som reagoval na Tvoje príspevky. Sám často musím riešiť neprispôsobivých cestujúcich, nakoľko všetci vieme, čo nám cestovanie MHD občas prináša. Nie je to však také jednoduché s riešením týchto situácií, ako si to predstavuješ. Nehovoriac o tom, že v našich radoch máme aj dosť žien. Veľa cestujúcich, ktorí spôsobujú problémy sú väčšinou pod vplyvom alkoholu alebo iných psychotropných látok, čo podstatne sťažuje komunikáciu s nimi, prípadne konfrontáciu ich nevhodného správania. Viem Ti minimálne za seba povedať príklad, kedy za mnou prišla cestujúca zo zadného vozňa súpravy T3 a urgovala ma, aby som zavolal policajtov, lebo po sedadlách poskakuje zdrogovaný mladík. Okamžite som teda kontaktoval dispečing a kým som sa s nimi dorozumieval tak vidím v spätnom zrkadle, ako z prvých dverí zadného vozňa vyskakuje mladík a pri vyskakovaní urobil salto vo vzduchu a pristál na zem, po ktorej sa so stiahnutými nohavicami šúchal o dlažbu. Keď sa bavíme o prepravnom poriadku, tak je to niečo čo existuje, ale cestujúci svoje povinnosti zrejme nepoznajú, vychádzajú skôr z nejakých etických štandardov a štandardov správania. Obzvlášť v týchto teplých dňoch nie je deň, kedy by niekto nenastupoval so zmrzlinou, nanukom, otvorenou plechovkou piva. Samozrejme sa snažím tieto situácie instantne riešiť, avšak treba povedať to, že ak by sa všetko riešilo, tak reálne naša MHD chodí permanentne mimo grafikonu. Stačí na Riviére v smere do mesta riešiť niečo, ujde ti signál a máš meškanie 2 min. na svete. Najmä cyklisti by si mohli konečne zapamätať, že preprava bicyklov je v čase od 6:00 - 9:00 a 13:00 - 18:00 zakázaná, a to predovšetkým cyklokuriéri jedál. Chcelo by to poriadnu osvetu pre cestujúcich, lebo z MHD sa pomaličky stáva menšia anarchia a je až neskutočné, ako sú niektorí ochotní sa hádať a trvať na svojej pravde napriek tomu, že porušujú prepravný poriadok a nútia vodičov ho porušiť.
Robiť z vodiča policajta, ako tvrdíš / stále hovoríme o smradľochoch cestujúcich / je dané jeho postavením. Tiež má pán vodič ďalšie možnosti, ak smradľoch neopustí vozidlo podľa pokynov vodiča. Práve , pre možný príklad - sedí v autobuse 5 slušných starčekov a sú nutení dýchať smrad z toho smradľocha. Potom čo, už tu nie sú slabé osoby - napríklad? Nič v zlom voči vodičom, ale presne takto tu fungujú aj naše slávne bezpečnostné zložky / hovorím často, nie vždy a všade, v mojom prípade aj napríklad mestskí pandúri / . Veľa osobnej cti a rozumu prajem.
Je strašne milé, aký si ochotný obetovať iných. Chcel by som vidieť ako by si presvedčil nejakého starčeka čo má rok do dôchodku že by sa mal pohádať s nejakým bezdomovcom. Keďže tú teóriu ovládaš tak fantasticky, mal by si sa k nim pridať a potom môžeš vyhodiť toľko ľudí, koľko chceš.
Vodič ***nie je policajt***. Nemá na to ani fyziku, ani školenie. Vôbec nie je rozumné očakávať od vodiča hocičo okrem toho aby zavolal na dispečing v prípade problému. Prosím vás, zobuďte sa.
Ten BUS pruh na Štefánikovej by sa ale mohol zriadiť aj v opačnom smere. V smere na Pražskú to funguje celkom dobre a ak by boli BUS pruhy v oboch smeroch, tak by sa možno začalo aj uvažovať o obnovení ET.
Keď sa postaví križovatka D1xD4, tak by sa dal zakázať kamiónový tranzit na vnútromestskom úseku D1 a začať chystať úpravy Einsteinovej (8 pruhov tam už bude zbytočných)
Nech idu doprdele, kym nie je D4 a Pionierska/Patronka alebo Galvaniho/Lamac.
Rovnaka peticia je aj za "skludnenie" nabrezia. Takze co tam ostane na vychodo-zapadne spojenie? Einsteinka? Aby aj tam nezacala peticia po dostavani Lida.
Uz teraz je Sancova a okolie ako parkovisko v spicke, co bude ked ostane 1 pruh? Zapchy po Pezinok?
Pán vodič je zamestnancom dopravcu. Je teda prvým a najdôležitejším prvkom, ktorý má dohliadať na to, aby bol prepravný poriadok naplnený aj v prípade nástupu smradľocha , ktorý okrem obťažovania smradom, často aj hlúpymi nerečami ohrozuje ostatných aj zdravotne. Cestujúci aj za výkon vodiča v tomto prípade platí cestovné. Nedávno som zažil taký smrad v autobuse, že som tam radšej dva týždne ani nevstúpil / bolo to iné krajské mesto/.
Dajme Šancovej šancu na život, vyzývajú Bratislavčania v petícii
Intenzita cestnej premávky na vyťaženej ulici už prekročila únosnú hranicu.
Petícia za upokojenie dopravy na Šancovej ulici, jednej z hlavných tepien v centre Bratislavy, má za pár dní už 1300 podpisov. Podľa autorky petície spojila komunitu obyvateľov, ktorí vnímajú potrebu zmeny hlučnej a znečistenej ulice.
Šancová, ktorá spája okolie hlavnej stanice s Trnavským mýtom, už od 70. rokov patrí hlavne autám. Zároveň ide o husto obývanú štvrť.
„Intenzita cestnej premávky už prekročila únosnú hranicu a je nekompatibilná s kvalitným životom v meste,“ píše sa v úvode petície.
Hlavnými požiadavkami sú zníženie počtu pruhov pre osobné automobily v prospech iných foriem dopravy a vyznačenie nových priechodov pre chodcov.
Upokojenie dopravy a moderné urbanistické riešenia
Petíciu iniciovala architektka a urbanistka Ivana Nemethová, ktorá na Šancovej žije už pätnásť rokov a so svojimi susedmi komunikuje o problémoch, ktoré trápia ich.
„V požiadavkách zobrazujeme veci, ktoré ľuďom prekážajú. Chýbajú hlavne priechody pre chodcov, obyvatelia musia chodiť okľukou alebo prebiehajú cez cestu,“ vysvetľuje Nemethová.
Vzdialenosť medzi priechodmi pre chodcov na Šancovej ulici je miestami až 400 metrov. Petícia navrhuje na 1,7 km dlhej ulici vytvoriť dva nové priechody: jeden tam, kde sa pripájajú Ľadová a Beskydská ulica, a druhý v blízkosti Belehradskej ulice. Existujúce priechody na križovatkách na Račianskom mýte a pri Žilinskej žiada petícia prerobiť na bezbariérové a dať do súladu s platnými normami.
Obyvatelia žiadajú aj znížiť počet jazdných pruhov individuálnej automobilovej dopravy na jeden v obidvoch smeroch, druhý pruh by mal slúžiť výlučne pre MHD a bicykle.
S cieľom skvalitniť život obyvateľov Šancovej volajú aj po výsadbe novej zelene, dôslednom vymáhaní dodržiavania predpisov a znížení hluku, ktorý podľa hlukovej mapy Bratislavy dosahuje na Šancovej hodnoty nad 80 decibelov.
Štátna cesta
Cesta druhej triedy na Šancovej spadá pod Okresný úrad Bratislava a krajský dopravný inšpektorát. Mesto však všeobecne spolupracuje na projektoch týkajúcich sa upokojovania dopravy.
„Šancova dlhodobo dočasne slúži ako dva dopravné okruhy mesta, čo ovplyvňuje aj úvahy o možnom znižovaní počtu jazdných pruhov,“ hovorí hovorca magistrátu Peter Bubla.
„V prvom rade treba znížiť kapacitu na uliciach, ktoré slúžia len ako jeden dopravný okruh, napríklad Štefánikova, Legionárska, Karadžičova či Vajanského nábrežie,“ vysvetľuje hovorca magistrátu.
O vyznačení vyhradeného pruhu pre verejnú dopravu na Šancovej ulici aj v smere na Pražskú sa podľa hovorcu uvažuje, najskôr je treba zrušiť parkovací pruh v protismere.
Z navrhovaných úprav zrejme najskôr vznikne nový priechod pre chodcov. „Pri mieste, kde sa pripája Ľadová a Beskydská ulica sa plánuje vybudovať riadené miesto na prechádzanie,“ tvrdí Bubla.
Mesto pripúšťa aj umelé znižovanie priepustnosti svetelne riadených križovatiek pred Šancovou ulicou tak, aby sa na ulici zredukovali dopravné zápchy, a zužovanie šírky jazdných pruhov tam, kde sú nadrozmerné.
Spravodlivejší priestor pre všetkých
Obyvatelia už považujú dopravnú situáciu na Šancovej za neúnosnú.
„Vidím to na tom, ako rýchlo pod petíciou pribudli podpisy,“ hovorí Ivana Nemethová. „Za pár dní vyzbierať viac než 1000 podpisov pre takúto lokálnu petíciu je dôkaz, že ľudí to trápi, mnohí sa ozývajú, že nám chcú pomôcť.“
Zdôrazňuje, že petícia nechce nič zakazovať, chce len vytvoriť spravodlivejší priestor pre všetkých účastníkov cestnej premávky. „Hlavná stanica denne obslúži 60 000 cestujúcich, tí málokedy idú autom. Najčastejšie prídu pešo alebo hromadnou dopravou a tí potom nemajú dostatočný priestor, nie je tam dosť široký chodník ani bus pruh, ktorý by ich odviezol rýchlo,“ vysvetľuje Nemethová.
Ulici chýba aj cyklotrasa. „Veľa ľudí v centre chce bicyklovať, ale Šancová ulica je taká nebezpečná, že sa tam málokto odváži ísť na bicykli,“ dodáva.
Nemethová chce petíciou vytvoriť verejný tlak, požiadavky, ktoré uvádza, sú podľa nej všetky realizovateľné. „Aj keď nie všetky naraz, ale postupne, aj to by bol pre nás úspech,“ pripúšťa.
Alternatíva
Obavy zo zníženia priepustnosti ulice sú spôsobené hlavne tým, že trasa, ktorá by odklonila tranzitnú dopravu z mesta, dodnes neexistuje.
„Severná tangenta je projekt, ktorý sa odkladá desaťročia a podľa mňa nie je realistické, aby sme naň ďalej čakali,“ tvrdí Nemethová. Riešenia, ktoré navrhuje, podľa nej zachovajú priepustnosť a zároveň upokoja dopravu.
„Autá pôjdu pomalšie a ohľaduplnejšie. Ale nikto nezakáže tadiaľ prejsť, aj keď by sme sa mali snažiť tranzitnú dopravu odkloniť, ako najviac sa dá,“ vysvetľuje Nemethová. Autá, ktoré chcú ísť rýchlo, by podľa nej mali využiť obchvat a mnohí z tých, ktorí sa dnes v centre hlavného mesta pohybujú autom, zistia, že autobus či bicykel sú pre nich pohodlnejšie.
Podpisy petície chce jej autorka zbierať ešte dva mesiace.
Petícia aj pri Štefánikovej
Po zmene volajú aj obyvatelia neďalekej Štefánikovej ulice. Aj tu vyzývajú hlavne po zrušení jedného z jazdných pruhov pre individuálnu automobilovú dopravu, vytvorení segregovanej cyklotrasy a znížení povolenej rýchlosti.
„Štefánikova ulica je jednou z najkrajších v meste, no štvorprúdovka do veľkej miery ničí jej mestotvorný potenciál,“ píše autor petície. Ak by sa podarilo presadiť, čo petícia navrhuje, na obľúbenej ulici by mohol vzniknúť príjemný bulvár.
Lesk a bieda v 6110: Nefunkčný označovač (aj pri prvých a druhých dverách, fungoval len pri štvrtých) a stop tlačidlo prelepené lepiacou páskou. Ale išiel a išiel načas.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.