Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: upravovač fotiek #247323:
Ten BUS pruh na Štefánikovej by sa ale mohol zriadiť aj v opačnom smere. V smere na Pražskú to funguje celkom dobre a ak by boli BUS pruhy v oboch smeroch, tak by sa možno začalo aj uvažovať o obnovení ET.
Reply on: Arrivaderci #247325:
Keď sa postaví križovatka D1xD4, tak by sa dal zakázať kamiónový tranzit na vnútromestskom úseku D1 a začať chystať úpravy Einsteinovej (8 pruhov tam už bude zbytočných)
Reply on: samkoh #247326:
Z Mickiewiczovej bude pešia zóna 😉
Reply on: Arrivaderci #247325:
Záhradnícka-Mickiewiczova-okolo hradu 😁 😂
Reply on: upravovač fotiek #247323:
Nech idu doprdele, kym nie je D4 a Pionierska/Patronka alebo Galvaniho/Lamac.

Rovnaka peticia je aj za "skludnenie" nabrezia. Takze co tam ostane na vychodo-zapadne spojenie? Einsteinka? Aby aj tam nezacala peticia po dostavani Lida.

Uz teraz je Sancova a okolie ako parkovisko v spicke, co bude ked ostane 1 pruh? Zapchy po Pezinok?
Reply on: Andrej #247317:
Pán vodič je zamestnancom dopravcu. Je teda prvým a najdôležitejším prvkom, ktorý má dohliadať na to, aby bol prepravný poriadok naplnený aj v prípade nástupu smradľocha , ktorý okrem obťažovania smradom, často aj hlúpymi nerečami ohrozuje ostatných aj zdravotne. Cestujúci aj za výkon vodiča v tomto prípade platí cestovné. Nedávno som zažil taký smrad v autobuse, že som tam radšej dva týždne ani nevstúpil / bolo to iné krajské mesto/. 😷
upravovač fotiek

upravovač fotiek

https://bratislava.sme.sk/c/23197762/dajme-sancovej-sancu-na-zivot-vyzyvaju-bratislavcania-v-peticii.html

Dajme Šancovej šancu na život, vyzývajú Bratislavčania v petícii

Intenzita cestnej premávky na vyťaženej ulici už prekročila únosnú hranicu.

Petícia za upokojenie dopravy na Šancovej ulici, jednej z hlavných tepien v centre Bratislavy, má za pár dní už 1300 podpisov. Podľa autorky petície spojila komunitu obyvateľov, ktorí vnímajú potrebu zmeny hlučnej a znečistenej ulice.

Šancová, ktorá spája okolie hlavnej stanice s Trnavským mýtom, už od 70. rokov patrí hlavne autám. Zároveň ide o husto obývanú štvrť.

„Intenzita cestnej premávky už prekročila únosnú hranicu a je nekompatibilná s kvalitným životom v meste,“ píše sa v úvode petície.

Hlavnými požiadavkami sú zníženie počtu pruhov pre osobné automobily v prospech iných foriem dopravy a vyznačenie nových priechodov pre chodcov.
Upokojenie dopravy a moderné urbanistické riešenia

Petíciu iniciovala architektka a urbanistka Ivana Nemethová, ktorá na Šancovej žije už pätnásť rokov a so svojimi susedmi komunikuje o problémoch, ktoré trápia ich.

„V požiadavkách zobrazujeme veci, ktoré ľuďom prekážajú. Chýbajú hlavne priechody pre chodcov, obyvatelia musia chodiť okľukou alebo prebiehajú cez cestu,“ vysvetľuje Nemethová.

Vzdialenosť medzi priechodmi pre chodcov na Šancovej ulici je miestami až 400 metrov. Petícia navrhuje na 1,7 km dlhej ulici vytvoriť dva nové priechody: jeden tam, kde sa pripájajú Ľadová a Beskydská ulica, a druhý v blízkosti Belehradskej ulice. Existujúce priechody na križovatkách na Račianskom mýte a pri Žilinskej žiada petícia prerobiť na bezbariérové a dať do súladu s platnými normami.

Obyvatelia žiadajú aj znížiť počet jazdných pruhov individuálnej automobilovej dopravy na jeden v obidvoch smeroch, druhý pruh by mal slúžiť výlučne pre MHD a bicykle.

S cieľom skvalitniť život obyvateľov Šancovej volajú aj po výsadbe novej zelene, dôslednom vymáhaní dodržiavania predpisov a znížení hluku, ktorý podľa hlukovej mapy Bratislavy dosahuje na Šancovej hodnoty nad 80 decibelov.

Štátna cesta

Cesta druhej triedy na Šancovej spadá pod Okresný úrad Bratislava a krajský dopravný inšpektorát. Mesto však všeobecne spolupracuje na projektoch týkajúcich sa upokojovania dopravy.

„Šancova dlhodobo dočasne slúži ako dva dopravné okruhy mesta, čo ovplyvňuje aj úvahy o možnom znižovaní počtu jazdných pruhov,“ hovorí hovorca magistrátu Peter Bubla.

„V prvom rade treba znížiť kapacitu na uliciach, ktoré slúžia len ako jeden dopravný okruh, napríklad Štefánikova, Legionárska, Karadžičova či Vajanského nábrežie,“ vysvetľuje hovorca magistrátu.

O vyznačení vyhradeného pruhu pre verejnú dopravu na Šancovej ulici aj v smere na Pražskú sa podľa hovorcu uvažuje, najskôr je treba zrušiť parkovací pruh v protismere.

Z navrhovaných úprav zrejme najskôr vznikne nový priechod pre chodcov. „Pri mieste, kde sa pripája Ľadová a Beskydská ulica sa plánuje vybudovať riadené miesto na prechádzanie,“ tvrdí Bubla.

Mesto pripúšťa aj umelé znižovanie priepustnosti svetelne riadených križovatiek pred Šancovou ulicou tak, aby sa na ulici zredukovali dopravné zápchy, a zužovanie šírky jazdných pruhov tam, kde sú nadrozmerné.
Spravodlivejší priestor pre všetkých

Obyvatelia už považujú dopravnú situáciu na Šancovej za neúnosnú.

„Vidím to na tom, ako rýchlo pod petíciou pribudli podpisy,“ hovorí Ivana Nemethová. „Za pár dní vyzbierať viac než 1000 podpisov pre takúto lokálnu petíciu je dôkaz, že ľudí to trápi, mnohí sa ozývajú, že nám chcú pomôcť.“

Zdôrazňuje, že petícia nechce nič zakazovať, chce len vytvoriť spravodlivejší priestor pre všetkých účastníkov cestnej premávky. „Hlavná stanica denne obslúži 60 000 cestujúcich, tí málokedy idú autom. Najčastejšie prídu pešo alebo hromadnou dopravou a tí potom nemajú dostatočný priestor, nie je tam dosť široký chodník ani bus pruh, ktorý by ich odviezol rýchlo,“ vysvetľuje Nemethová.

Ulici chýba aj cyklotrasa. „Veľa ľudí v centre chce bicyklovať, ale Šancová ulica je taká nebezpečná, že sa tam málokto odváži ísť na bicykli,“ dodáva.

Nemethová chce petíciou vytvoriť verejný tlak, požiadavky, ktoré uvádza, sú podľa nej všetky realizovateľné. „Aj keď nie všetky naraz, ale postupne, aj to by bol pre nás úspech,“ pripúšťa.
Alternatíva

Obavy zo zníženia priepustnosti ulice sú spôsobené hlavne tým, že trasa, ktorá by odklonila tranzitnú dopravu z mesta, dodnes neexistuje.

„Severná tangenta je projekt, ktorý sa odkladá desaťročia a podľa mňa nie je realistické, aby sme naň ďalej čakali,“ tvrdí Nemethová. Riešenia, ktoré navrhuje, podľa nej zachovajú priepustnosť a zároveň upokoja dopravu.

„Autá pôjdu pomalšie a ohľaduplnejšie. Ale nikto nezakáže tadiaľ prejsť, aj keď by sme sa mali snažiť tranzitnú dopravu odkloniť, ako najviac sa dá,“ vysvetľuje Nemethová. Autá, ktoré chcú ísť rýchlo, by podľa nej mali využiť obchvat a mnohí z tých, ktorí sa dnes v centre hlavného mesta pohybujú autom, zistia, že autobus či bicykel sú pre nich pohodlnejšie.

Podpisy petície chce jej autorka zbierať ešte dva mesiace.

Petícia aj pri Štefánikovej

Po zmene volajú aj obyvatelia neďalekej Štefánikovej ulice. Aj tu vyzývajú hlavne po zrušení jedného z jazdných pruhov pre individuálnu automobilovú dopravu, vytvorení segregovanej cyklotrasy a znížení povolenej rýchlosti.

„Štefánikova ulica je jednou z najkrajších v meste, no štvorprúdovka do veľkej miery ničí jej mestotvorný potenciál,“ píše autor petície. Ak by sa podarilo presadiť, čo petícia navrhuje, na obľúbenej ulici by mohol vzniknúť príjemný bulvár.
Lesk a bieda v 6110: Nefunkčný označovač (aj pri prvých a druhých dverách, fungoval len pri štvrtých) a stop tlačidlo prelepené lepiacou páskou. Ale išiel a išiel načas.
Reply on: Andrej #247320:
Pozri keď má vodič obavy, že ho napadne neškodný smraďoch (pretože o tých bola pôvodne reč, nie o ľuďoch, ktorí ohrozujú vodiča a ceztujúcich), kludne nech ho vyzve z kabíny, nech volá dispečing hneď (alebo premňa za mňa aj políciu), ale pokial by bol ten smraďoch skutočne nebezpečný tým že to nebude riešiť vôbec ohrozuje všetkých ostatných cestujúcich vo vozidle.
Reply on: Cancer #247318:
Však ja nehovorím že by vôbec nemali situáciu riešiť. Nech zavolajú na dispečing, ktorí snáď pošlú niekoho ktorý akceptuje riziko takej práce, ale v súčasnosti vodiči majú úplne minimálny styk s verejnosťou. Aby začali oslovovať asociálov aby vypadli z vozidla, to už by bolo trochu iné kafé. Vodič vôbec nemá ako vedieť, či ten človek ktorého oslovil ho nezmlátí len za to že mu niečo povedal. Pre teba to možno je akceptovateľné riziko, ale pre mnohých nie. Nájdi mi hocijakú ženu, staršieho človeka alebo muža ktorý nemá postavu ako vojak ktorí by boli ochotní toto riskovať pre takúto smiešnu mzdu ako dostávajú vodiči DPB.

Mimochodom, ak cestujúci ohrozuje iných, načo je dobré aby mu 2x povedali iní ľudia aby vypadol predtým čo konečne zavolajú políciu?
Reply on: Cancer #247318:
No neviem, istu dobu nechcel DPB po vodicoch, aby nevyliezali z kabiny a jednoducho zavolali dispecing, ktory potom zavola policiu?
Reply on: Andrej #247317:
To ale zase preháňaš – jediné čo sa od vodičov očakáva je že každý vodič vylúči takýchto cestujúcich z prepravy – to znamená, že im ráznym tónom povie aby vystúpili (z mojich skúseností to vo väčšine prípadov stačí).

A ak cestujúci vystúpiť odmietnu chce sa iba aby kontaktoval vodič dospečing a príde to vyriešiť dispečer (ktorý opäť bude iba rozprávať a ak ceztujúci omietnu vystúpiť bude čakať na políciu).

Ani nejaký SBSkár si nemôže iba tak zmyslieť, chytiť niekoho pod krk a násilím ho vyviesť z vozidla (kam si predpokladám smeroval).

A tak je to správne pokial neašpiruješ na život v krajine v ktorej sa nikto nemusí riadiť zákonmi. Pokial áno odporúčam sa odsťahovať trebárs do Číny.
Reply on: Urbanway 2423 #247314:
Keby ja som bol vodičom tak by som očakával slušnú kompenzáciu za to, že odomňa očakávajú že by som bol pseudo SBS. Neviem prečo by mali vodiči robiť prácu polície a riskovať že ich neprispôsobiví spoluobčania zmlátia.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Urbanway 2423 #247315:
Vraj uvažuje. Zmestí sa tam 53 metrová. Ja len dúfam, že aj v prípade zastavenia dvoch 32,5 metrových súprav nedôjde k blokovaniu odbočenia smerom na Nám. SNP. Stačí mať vhodné navrhnutú geometriu trate.
Reply on: Ma178rek #247312:
O spoločnej zástavke pre 1, 3 a 4 sa už definitívne neuvažuje (aspoň 1-2 prístrešky by ale mali byť na oboch zastávkach)?
Reply on: Cancer #247313:
Nemohla by sa v problémových linkách voziť MsP a/alebo asistenti prepravy ako je to napr. v Ostrave? Kto by nespĺňal podmienky prepravy a tým nemyslím len neplatný lístok by bol vykázaný, resp. by ani nemohol nastúpiť. Nechávať to na vodiča je podľa mňa dosť zlé, keďže vodič môže z kabíny ťažko zabrániť ich nástupu a navyše je pochopiteľné, že sa mu nechce samému dohadovať so skupinou neprispôsobivých cestujúcich. Ešte by tu bola druhá jednoduchšia možnosť a to tá, že Fafruny (po novom Pri letisku) by obsluhovala len lokálna 69 a 163.
Reply on: Ma178rek #247311:
Si najprv ujasnite čo chcete riešiť. Ak je problémom cestovanie bez lístka na to máme prepravnú kontrolu, ktorá môže začať vykonávať kontroly aj inde ako len stále na svojich trasách kde ryžujú na turistoch a cudzincoch.

Ak vám vadí že vás iný cestujúci obťažujú (hlukom, zápachom, prípade že majú znečistený odev alebo sú opití) to môže vodič (a mal by minimálne keď ho na to iný cestujúci upozornia) riešiť už teraz bez toho aby sme zavádzali nástup prvými dverami.

Ale keď od toho vodiči dávajú ruky preč a odmietajú takýchto cestujúcich riešiť neviem prečo očakávate že sa niečo zmení ak budú musieť nastupovať prvými dverami. Na to aby mohol skontrolovať lístok musí najprv tie dvere aj tak otvoriť a keď ich otvorí nemá ako fyzicky zabrániť tomu aby takýto cestujúci nepokračovali ďalej do vozidla aj bez lístka.
Mesto neplánuje na trvalo dočasnej zastávke Centrum osadiť prístrešok????
A možno by nebolo zle spraviť zastávku zvýšenú na štýl Blumentálu. Detto Jesenského
Reply on: irizar #247308:
Tak by sa to potom rozšírilo ďalej ..
Proste nejako treba zasiahnuť a toto by bolo jedno z tých síce drastickejsich riešení ale myslím si že by to dosť znizilo počet pasažierov bez lístka
Reply on: irizar #247308:
Som zvedavý ako to tam dopadne. Zhodou okolností sa návrh na koncepčne veľmi podobné riešenie jednej linky aktuálne spracúva v Nitre.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.