Nič sa nemení, vlaky pod hlavičkou ÖBB a na niektorých vlakoch vozidlo Gysev v rámci vyrovnávky Gysev-ÖBB. Myslím, že aj teraz na niektorých vlakoch je Taurus Gysev do Petržalky turnusovaný.
Od decembra myslím, že už tohoto roku bude Marchegg aj v poschoďákoch ÖBB.
Petržalka by už od septembra mala mať aj Desiro ML Gysev na spojoch do Viedne, neskôr aj Desiro ML ÖBB.
Trošku sa to po rokoch posunie, čo sa týka vozidiel.
Stare vozne - houby, je tam aj 1xBdteer, v lete 2xBdteer co je super vozen. Aj tie rakuske su fajn, stale komfortom radovo lepsie ako tlacit sa v buse.
Ziadne sluzby - Sluzbou je doprava ? V busoch mam ake sluzby? Mineralku v hodnote 39 centov, v RJ ani to nie.. Hrozna strata.
Absencia wifi - Zdaleka nie kazdy ju vyzaduje.
Vyssia cena - Ano, prave preto ze ide o kvalitnejsiu sluzbu. Bolo by cudne ak by bol vlak lacnejsi nez bus.
Na trase cez DNV a Marchegg býva jeden (teraz v lete asi znova dva) novší slovenský vozeň, ktorý je klimatizovaný.
Na trase z Petržalky cez Kittsee sú nasadzované rôzne vlaky. Talenty aj dvojposchodové sú [ak sa nemýlim] klimatizované. Iba spoje so starými rakúskymi vozňami sú neklimatizované.
Navyše tie vlaky nie sú povinne miestenkové (ani neviem či sa tam dá kúpiť miestenka), takže v špičkách sa tam prepravia aj stojaci cestujúci. Pokiaľ viem, ani jeden autobusový dopravca neprepravuje stojacich cestujúcich. Iba v úseku "Bratislava - Hainburg" Slovak Lines.
Cena denného spiatočného lístka (v prepočte za jednosmerný lístok) Bratislava - Viedeň bus RegioJet vs. vlak ZSSK / OBB nie je doslova dvojnásobná, ale iba takmer dvonásobná - konkrétne 4 € vs. 7 €.
"K dispozícii sú týždenné a mesačné lístky EUregio na neobmedzené cestovanie. Jedna cesta z Bratislavy do Viedne s traťovým lístkom EURegio vás v prepočte vyjde 2,95 €. Študenti študujúci v Rakúsku majú zľavu."
Ak niekto cestuje z Bratislavy do Viedne vlakom 5-krát do týždňa vždy tam aj späť čo je za týždeň celkovo 10 jednosmerných jázd a za mesiac spolu 40, tak pri cene mesačného lístka 118 € vychádza jedna jednosmerná cesta naozaj iba na 2,95 €.
A keďže slovenskí študenti študujúci v Rakúsku majú výraznú zľavu (65 €/mesiac), tak jednosmerná cesta vlakom ich v prepočte vyjde iba na 1,63 €. Deti do 15 rokov (59 €/mesiac) iba 1,48 € jednosmerná cesta.
Slovak Lines tiež ponúka aj mesačný lístok, ale za 125 €, a teda jednosmerná cesta vychádza na 3,13 €.
Mňa udivuje, že tými vlakmi do Viedne niekto vôbec cestuje - staré vozne, žiadne služby, absencia Wi-Fi a dvojnásobne ceny oproti autobusom, ktoré na tejto linke ponúkajú super kvalitu.
Ten RJ produkt je super. Kupte si tyzdenny listok a ak budete mat stastie (volne miesto), budete ho moct pouzit. Srandisti.
ZSSK ani nekomentujem. To ze odpalili aj moznost pouzit s internetovym listkom posledny vecerny vlak z Viedne (0:50) je uz uplne diletanstvo. A stacilo tak malo - predlzit platnost listka do 4:00...
"lístok z pokladnice platí 16 dní, cestu tam treba podniknúť v prvý deň platnosti, lístok z internetového obchodu platí 1 deň, cestu späť treba nastúpiť v deň platnosti, na území Slovenska je možné dokončiť cestu aj po polnoci,"
"lístok z pokladnice je možné vrátiť najneskôr deň pred prvým dňom platnosti so stornom 10 %, najmenej 3 €, lístok z internetového obchodu nie je možné vrátiť z dôvodu na strane cestujúceho,"
Tam ma prekvapilo:
"Nákup je možný len u šoféra linky Bratislava - Viedeň."
"nerezervujete online, prídete k autobusu a pokiaľ bude voľné miesto, tak vás palubný personál usadí a cestujete"
"Nie je možné si zakúpiť miestenku vopred, teda ani garantovať sedadlo. Cestujúcí je odbavený pri nástupe do autobusu v prípade voľnej kapacity."
"Po Bratislave bude od tohto víkendu až do konca augusta zadarmo jazdiť po meste každú sobotu od 16.00 do 20.00 hod. historická hudobná električka. Ide o pilotný projekt, ktorý sme pripravili v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislavy pre Bratislavčanov a návštevníkov nášho mesta a ktorý, pevne verím, má šancu stať sa bratislavskou tradíciou. Hudobná historická električka č. 18 štartuje už túto sobotu (30. júla o 16.00 hod.) spred budovy Slovenského národného divadla zo zastávky električky na Hviezdoslavovom námestí. Jazdiť bude okruhom Hviezdoslavovo nám. – Petržalka a späť – Námestie SNP – tunel – Hviezdoslavovo nám. Túto sobotu zahrá v električke kapela Funny Fellows. Všetci ste srdečne vítaní!" Zdroj: FB Ivo Nesrovnal pre Bratislavu.
Lenže všetky tieto formulácie bránia úplne logickej preprave bicyklov v "nových" električkách na inom mieste, než kočíky a invalidné vozíky, pričom fyzikálne tomu nebráni nič a zabránilo by to aj konfliktom, či už fyzickým alebo morálnym, medzi cyklistami a kočikármi/vozičkarmi.
Na webe IDS BK je v časti "Preprava bicyklov na linkách MHD" uvedené:
"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle." https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/
Takže tam sa nespomína, že by mali byť dvere pre nástup / výstup a miesto vo vozidle označené piktogramom bicykla... Na webe DPB som o cestovaní s bicyklom nič nenašiel.
Ozaj a v tých nových trolejbusoch (čiže dnes prakticky už vo všetkých) kde nie je dostatok miesta na prepravu bicyklov, tak v praxi sa tam po jednom niekedy bicykel prepravuje alebo na trolejbusy môžu cyklisti rovno zabudnúť?