Ak tomu správne rozumiem + ak si dobre pamätám čo Valec písal, tak pôjde o papierové preukazy vo fólii s 2D kódom [rovnaké aké sa používajú pre cestujúcich na bezplatnú prepravu], takže aj fotku v neštandardnom formáte 2 x 3 cm si v niektorej fotoslužbe potrebujú vybaviť cestujúci využívajúci komerčné ponuky JUNIOR RAILPLUS, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a MAXI KLASIK.
Predpokladám správne, že papierový preukaz nebude nosičom na PCL IDS BK, a teda ľudia by si už radšej mali BČK vybavovať iba v DPB alebo v Slovak Lines?
"v električkách na zadnej plošine prvého vagóna, v autobusoch a starých trolejbusoch na mieste pre kočíky, v nových nízkopodlažných trolejbusoch nie je dostatočný priestor na bezpečnú prepravu bicyklov."
Nové nízkopodlažné električky sa tam však nespomínajú... Na webe IDS BK je zaujímavý popis, ale v tejto veci mi to nepomohlo:
"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle. Ak na zastávke súčasne nastupujú cestujúci s bicyklom a cestujúci na invalidnom vozíku alebo cestujúci s detským kočíkom bez ohľadu na to, prednostné právo na prepravu majú pred bicyklom invalidný vozík a detský kočík. Ak chce cestujúci s vozíkom alebo kočíkom nastúpiť v čase, keď sa cestujúci s bicyklom už vezie, nemá cestujúci s bicyklom povinnosť vystúpiť." https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/
Však s bicyklom sa cestuje v električke na ZADNEJ plošine prvého vozňa bez ohľadu na to, či ide obojsmerné vozidlo dopredu stanovišťom A alebo stanovišťom B a s kočíkom vpredu, čo je na tom nepochopiteľné pre teba aj tvojho kamaráta?
Včera mi telefonoval kamarát, ktorý chcel včera (sobota) cestovať s bicyklom linkou 3 z Rače do centra mesta a pýtal sa ma na podmienky cestovania bicyklom. Povedal, že nastúpil dopredu a že za ním vybehol vodič s otázkou, že či má pokazený bicykel a že mal nejaké blbé reči... A že keď chce cestovať s bicyklom, aby s ním prešiel dozadu... Tam potom prešiel dozadu a cestoval.
Sú teda v tých obojsmerných električkách pri niektorých dverách nálepky pri tých dverách ktorými je možné nástúpiť keď chce cestujúci prepraviť kočík / bicykel / invalidný vozík?
No a určite som to nedoplietol, lebo mne sa na smartfóne automaticky nahrávajú všetky prichádzajúce aj odchádzajúce hovory, takže som si ten telefonát teraz vypočul. ?
Ozaj a prečo vlastne neboli integrované lístky na bicykle a batožinu? S tým nesúhlasila ZSSK alebo dokonca Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v železničnej doprave)?
Takže v Os a REx vlakoch ZSSK v zaintegrovanom území neplatí lístok za tarifu IDS BK [180-minútový vo všetkých zónach za 0,35 €], ale treba si v každom prípade za bicykel kúpiť lístok za tarifu ZSSK:
"Odlišnosti vo vlakoch ZSSK
- preprava bicyklov vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa riadi len cenníkmi a pravidlami ZSSK,
- pri nákupe lístka od ZSSK nie je možné využiť službu elektronickej peňaženky." http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html
Ja ešte doplním: Veď pri kúpe lístka v pokladniciach ZSSK ani u sprievodcov nie je možné kúpiť ani lístok za tarifu IDS BK z elektronickej peňaženky. ? A pokiaľ viem to ani možné nebude... Buď v hotovosti alebo vo viacerých pokladniciach aj platobnou kartou.
Fíha, ono je to kvôli tým prejazdom z linky 3 na linku 1 a opačne ešte zložitejšie ako som si myslel. ?
To počas celého dňa (PO - NE) takto vozidlá VŽDY prejazdujú? Ak áno, tak je to aj v praxi tak ako píšeš v príklade, že linka 3 ide z Rače do Petržalky vždy vpredu kabínou A a vďaka prejazdu na linku 1 a potom znova na linku 3 ide aj do Rače vždy vpredu kabínou A?
Ak prejazdujú iba niektoré spoje, tak to potom cestujúci nemá šancu zistiť kedy sa má trepať s kočíkom / bicyklom / vozíkom dopredu a kedy dozadu vozidla. ? To môže mať za následok zdržanie vozidla a vyvolať konflikt s vodičom električky...
No a miesto na kočíky je pri 1. alebo 2. dverách vpredu pri kabíne A?
Žiaľ, ja som nedostal dar analytického myslenia, preto niektoré veci chápem pomalšie. ? Vďaka vám som však už o trošku múdrejší. ?
Aha, áno. ? Vďaka aj ostatným za odpovede. Tak to je potom ale zaujímavá "lotéria" pre matky s kočíkmi, vozíčkarov aj bicyklistov, že či majú pred cestovaním napr. linkou 3 z Rače do centra sa postaviť na nástupišti k prvým / druhým dverám alebo až k posledným / predposledným... ? Veď obojsmerky NEMAJÚ miesto pre kočíky / vozíky / bicykle v strede vozidla, však?
Hmm tak to potom aj tá 6-ka keď jazdila do Dúbravky, to som mal asi ja vždy iba šťastie, že od Mosta SNP išla vždy rovnakou kabínou dopredu. ?
Vsak uvazuj - ak ide 30Tcko na linke 3-1-3 s uvratou v Petrzalke, tak na L3 aj L1 bude jazdit rovnakou kabinou Z Race pojde napriklad Ackom L3, v Petrzalke sa otoci na Bcko L1, odtial pride ako Bcko L1 a otoci sa a pojde Ackom L3 do Race
Logika hovorí, keď je na jednej strane úvraťová konečná a na druhej klasické obratisko, tak asi ťažko pôjde jedným smerom vždy v rovnakej pozícii A-B. Keď príde na úvraťové vpredu A tak sa vracia naspäť vpredu B. Na klasickom obratisku ale predsa pokračuje stále tou istou kabínou smerom dopredu.?
Ako by si to pravidlo chcel dodržať, keď v Rači sa električka vždy otočí, ale v Petržalke zmení smer?
Čo sa týka prepravy bicyklov, kočíkov, psov a čojaviemčohoešte, to je taký problém dať k príslušným dverám nálepku s piktogramom?
Hmm a existuje pravidlo, že "obojsmerka" na linke 3 ide z Petržalky do Rače vždy rovnako usporiadaná (napr. kabína A vpredu, kabína B vzadu) a v opačnom smere naopak? Pri linke 1 je to ako? A ak naozaj je také pravidlo, dodržiava sa v praxi?
Pamätám si, že keď linka 6 niektoré leto dočasne jazdila do Dúbravky, tak práve v tom smere boli dve sedadlá vedľa seba pri tyči v nízkopodlažnej časti pri posledných dverách proti smeru jazdy. Tam je kabína A alebo B?
Bicykle teda bližšie ku ktorej kabíne môžu byť prepravované? Rád by som totiž poradil niekomu občas cestujúcemu s bicyklom z Rače do centra [a aj v opačnom smere], že kam má nastúpiť s bicyklom, ale sám som z toho zmätený...
A pri tých jednosmerných nízkopodlažných električkách je miesto pre bicykle pri prvých alebo druhých dverách pri vodičovi?
N47 dnes s pozehnanim dispecera zdrhla pred N53 z hodzka. Skvelá práca. O tom, že prišla označená ako N72 a identifikáciu zmenila po otvorení dverí nekomentujem. Rovnako ako čistotu 15Tr-už sú to oficiálne dobytcaky??
ak niekto mlati po vozidle, tak ho nemas ako potiahnut za sebou, taky je bezpecne mimo dveri. okrem toho dnes uz s vynimkou plynovych karos nejazdi nic, co by sa pohlo, ak nie su zatvorene dvere. a na kamerovy sytem by som sa nespoliehal, kedze nikto netusi ako su nastavene kamery a co vlastne snimaju
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.