Reply on: Peon #215805:
Aha, ešte raz pozornejšie čítam https://imhd.sk/ba/doc/sk/9089/Preprava-bicyklov-v-prostriedkoch-MHD"v električkách na zadnej plošine prvého vagóna, v autobusoch a starých trolejbusoch na mieste pre kočíky, v nových nízkopodlažných trolejbusoch nie je dostatočný priestor na bezpečnú prepravu bicyklov."
Nové nízkopodlažné električky sa tam však nespomínajú... Na webe IDS BK je zaujímavý popis, ale v tejto veci mi to nepomohlo:
"Bicykle sa prepravujú v priestore vyhradenom pre kočíky alebo invalidné vozíky. V jednom vozidle alebo v jednej súprave vozidiel sa môžu prepravovať maximálne dva bicykle. Ak na zastávke súčasne nastupujú cestujúci s bicyklom a cestujúci na invalidnom vozíku alebo cestujúci s detským kočíkom bez ohľadu na to, prednostné právo na prepravu majú pred bicyklom invalidný vozík a detský kočík. Ak chce cestujúci s vozíkom alebo kočíkom nastúpiť v čase, keď sa cestujúci s bicyklom už vezie, nemá cestujúci s bicyklom povinnosť vystúpiť."
https://www.idsbk.sk/informacie/preprava-bicyklov/
Peon
To počas celého dňa (PO - NE) takto vozidlá VŽDY prejazdujú? Ak áno, tak je to aj v praxi tak ako píšeš v príklade, že linka 3 ide z Rače do Petržalky vždy vpredu kabínou A a vďaka prejazdu na linku 1 a potom znova na linku 3 ide aj do Rače vždy vpredu kabínou A?
Ak prejazdujú iba niektoré spoje, tak to potom cestujúci nemá šancu zistiť kedy sa má trepať s kočíkom / bicyklom / vozíkom dopredu a kedy dozadu vozidla. ? To môže mať za následok zdržanie vozidla a vyvolať konflikt s vodičom električky...
No a miesto na kočíky je pri 1. alebo 2. dverách vpredu pri kabíne A?
Žiaľ, ja som nedostal dar analytického myslenia, preto niektoré veci chápem pomalšie. ? Vďaka vám som však už o trošku múdrejší. ?