Však s bicyklom sa cestuje v električke na ZADNEJ plošine prvého vozňa bez ohľadu na to, či ide obojsmerné vozidlo dopredu stanovišťom A alebo stanovišťom B a s kočíkom vpredu, čo je na tom nepochopiteľné pre teba aj tvojho kamaráta?
Včera mi telefonoval kamarát, ktorý chcel včera (sobota) cestovať s bicyklom linkou 3 z Rače do centra mesta a pýtal sa ma na podmienky cestovania bicyklom. Povedal, že nastúpil dopredu a že za ním vybehol vodič s otázkou, že či má pokazený bicykel a že mal nejaké blbé reči... A že keď chce cestovať s bicyklom, aby s ním prešiel dozadu... Tam potom prešiel dozadu a cestoval.
Sú teda v tých obojsmerných električkách pri niektorých dverách nálepky pri tých dverách ktorými je možné nástúpiť keď chce cestujúci prepraviť kočík / bicykel / invalidný vozík?
No a určite som to nedoplietol, lebo mne sa na smartfóne automaticky nahrávajú všetky prichádzajúce aj odchádzajúce hovory, takže som si ten telefonát teraz vypočul. ?
Ozaj a prečo vlastne neboli integrované lístky na bicykle a batožinu? S tým nesúhlasila ZSSK alebo dokonca Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR (ako objednávateľ výkonov vo verejnom záujme v železničnej doprave)?
Takže v Os a REx vlakoch ZSSK v zaintegrovanom území neplatí lístok za tarifu IDS BK [180-minútový vo všetkých zónach za 0,35 €], ale treba si v každom prípade za bicykel kúpiť lístok za tarifu ZSSK:
"Odlišnosti vo vlakoch ZSSK
- preprava bicyklov vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa riadi len cenníkmi a pravidlami ZSSK,
- pri nákupe lístka od ZSSK nie je možné využiť službu elektronickej peňaženky." http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html
Ja ešte doplním: Veď pri kúpe lístka v pokladniciach ZSSK ani u sprievodcov nie je možné kúpiť ani lístok za tarifu IDS BK z elektronickej peňaženky. ? A pokiaľ viem to ani možné nebude... Buď v hotovosti alebo vo viacerých pokladniciach aj platobnou kartou.
Fíha, ono je to kvôli tým prejazdom z linky 3 na linku 1 a opačne ešte zložitejšie ako som si myslel. ?
To počas celého dňa (PO - NE) takto vozidlá VŽDY prejazdujú? Ak áno, tak je to aj v praxi tak ako píšeš v príklade, že linka 3 ide z Rače do Petržalky vždy vpredu kabínou A a vďaka prejazdu na linku 1 a potom znova na linku 3 ide aj do Rače vždy vpredu kabínou A?
Ak prejazdujú iba niektoré spoje, tak to potom cestujúci nemá šancu zistiť kedy sa má trepať s kočíkom / bicyklom / vozíkom dopredu a kedy dozadu vozidla. ? To môže mať za následok zdržanie vozidla a vyvolať konflikt s vodičom električky...
No a miesto na kočíky je pri 1. alebo 2. dverách vpredu pri kabíne A?
Žiaľ, ja som nedostal dar analytického myslenia, preto niektoré veci chápem pomalšie. ? Vďaka vám som však už o trošku múdrejší. ?
Aha, áno. ? Vďaka aj ostatným za odpovede. Tak to je potom ale zaujímavá "lotéria" pre matky s kočíkmi, vozíčkarov aj bicyklistov, že či majú pred cestovaním napr. linkou 3 z Rače do centra sa postaviť na nástupišti k prvým / druhým dverám alebo až k posledným / predposledným... ? Veď obojsmerky NEMAJÚ miesto pre kočíky / vozíky / bicykle v strede vozidla, však?
Hmm tak to potom aj tá 6-ka keď jazdila do Dúbravky, to som mal asi ja vždy iba šťastie, že od Mosta SNP išla vždy rovnakou kabínou dopredu. ?
Vsak uvazuj - ak ide 30Tcko na linke 3-1-3 s uvratou v Petrzalke, tak na L3 aj L1 bude jazdit rovnakou kabinou Z Race pojde napriklad Ackom L3, v Petrzalke sa otoci na Bcko L1, odtial pride ako Bcko L1 a otoci sa a pojde Ackom L3 do Race
Logika hovorí, keď je na jednej strane úvraťová konečná a na druhej klasické obratisko, tak asi ťažko pôjde jedným smerom vždy v rovnakej pozícii A-B. Keď príde na úvraťové vpredu A tak sa vracia naspäť vpredu B. Na klasickom obratisku ale predsa pokračuje stále tou istou kabínou smerom dopredu.?
Ako by si to pravidlo chcel dodržať, keď v Rači sa električka vždy otočí, ale v Petržalke zmení smer?
Čo sa týka prepravy bicyklov, kočíkov, psov a čojaviemčohoešte, to je taký problém dať k príslušným dverám nálepku s piktogramom?
Hmm a existuje pravidlo, že "obojsmerka" na linke 3 ide z Petržalky do Rače vždy rovnako usporiadaná (napr. kabína A vpredu, kabína B vzadu) a v opačnom smere naopak? Pri linke 1 je to ako? A ak naozaj je také pravidlo, dodržiava sa v praxi?
Pamätám si, že keď linka 6 niektoré leto dočasne jazdila do Dúbravky, tak práve v tom smere boli dve sedadlá vedľa seba pri tyči v nízkopodlažnej časti pri posledných dverách proti smeru jazdy. Tam je kabína A alebo B?
Bicykle teda bližšie ku ktorej kabíne môžu byť prepravované? Rád by som totiž poradil niekomu občas cestujúcemu s bicyklom z Rače do centra [a aj v opačnom smere], že kam má nastúpiť s bicyklom, ale sám som z toho zmätený...
A pri tých jednosmerných nízkopodlažných električkách je miesto pre bicykle pri prvých alebo druhých dverách pri vodičovi?
N47 dnes s pozehnanim dispecera zdrhla pred N53 z hodzka. Skvelá práca. O tom, že prišla označená ako N72 a identifikáciu zmenila po otvorení dverí nekomentujem. Rovnako ako čistotu 15Tr-už sú to oficiálne dobytcaky??
ak niekto mlati po vozidle, tak ho nemas ako potiahnut za sebou, taky je bezpecne mimo dveri. okrem toho dnes uz s vynimkou plynovych karos nejazdi nic, co by sa pohlo, ak nie su zatvorene dvere. a na kamerovy sytem by som sa nespoliehal, kedze nikto netusi ako su nastavene kamery a co vlastne snimaju
Nejako sa neviem dopátrať informácie: V tých obojsmerných električkách sa ktorými dverami nastupuje s bicyklom? Prvými, druhými, resp. keď ide v opačnom smere tak poslednými alebo predposlednými? Je na nich obrázok kočíka alebo bicykla?
Čo čakáč od Petržalských malomeštiakov pozliezaných zo všetkých možných dolín a kútov v rámci Banana republic aka Slovenskóóó... ?! Pochvala pre vodičov, že ľuďom nepodliehajú v tejto "akožeohladuplnosti". Hlavne u električiek... Nepolaviť!
No len potom aby z toho nemal problém vodič. ? Aspoň, že niektoré novšie vozidlá sú už vybavené kamerovým systémom, takže by sa to snáď dalo objektívne vyšetriť...
Zochova 7:23 mal ist... zvysne udaje uz su podtym... bolo 7:19 a este si hovorim mam cas vsak snad nepojde skor a to som uz pomaly diel.do.podchodu aby som sa dostal na zastavku..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
Takže v Os a REx vlakoch ZSSK v zaintegrovanom území neplatí lístok za tarifu IDS BK [180-minútový vo všetkých zónach za 0,35 €], ale treba si v každom prípade za bicykel kúpiť lístok za tarifu ZSSK:
Jednorazový až za 1,50 € alebo jednodňový za 2,50 € alebo týždenný za 6 €! Batožina je v tarife ZSSK lacnejšia ako bicykel, ale stále o dosť drahšia ako v tarife IDS BK. http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2016_pdf/Cenniky_pdf/od_1_jula/13_bicykel_a_batozina.pdf
"Odlišnosti vo vlakoch ZSSK
- preprava bicyklov vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko sa riadi len cenníkmi a pravidlami ZSSK,
- pri nákupe lístka od ZSSK nie je možné využiť službu elektronickej peňaženky."
http://www.slovakrail.sk/sk/ids/idsbk.html
Ja ešte doplním: Veď pri kúpe lístka v pokladniciach ZSSK ani u sprievodcov nie je možné kúpiť ani lístok za tarifu IDS BK z elektronickej peňaženky. ? A pokiaľ viem to ani možné nebude... Buď v hotovosti alebo vo viacerých pokladniciach aj platobnou kartou.