Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vševedko #37137:
Vysvetlila som ti to, ako to je aj s N.mostom - len si pozorne precitaj - ziadna slava, chces sa so mnou stavit na cestu od Molecovej, ale ty asi nevies ze hlavne "prestupisko" z DD do centra je o dve zastavky dalej na Segnerovej, to uz ked som na zastavke Molecova moj zlaty uz mam jednu tretinu cesty z DD za sebou t.j. tych 20 min. uz mam za sebou a za ten cas su niektori npr. z Petrzalky z Luk uz v centre!!! Tak preco nemozem porovnavat MHD v ramci celej BA? Mimochodom nikto mi stale nenapisal odkial este z BA je potrebne pouzit na cestu do centra NUTNE DVA SPOJE, tak ako od nas hoci to centrum vidime z okna, dostaneme sa don za 40 min + este dalsie prestupovanie pre mnohych z nas je nutné, tak ako pise spravne myslim ze Vladimir. Inak ak je pravda, ze opat nas duobusy budu zvazat iba k elektrickam, len to nebudu male autobusy ale duobusy, tak suhlasim plne, je to o nicom, ak nebudu ani kapacitnejsie, a setrim na auto. Aj ja prispejem k upchavaniu ciest ID, nez pouzivat tuto MHD a stracat denne dve hodiny cestovanim v narvanych prostriedkoch MHD. Sice mi to bude autom trvat tiez dost dlho ale aspon mi nebudu dychat na krk rozni spolucestujuci, kto pravidelne pouziva MHD vie o com hovorim.
Reply on: n3r0 #37167:
Precitaj si prosim, co som vlastne napisal - je to na mile vzdialene od toho, proti comu tak horlivo protestujes.

Daj si paralen, nohy do tepla a otvor si knizku slovenskej gramatiky, ty "pochopys" ?
Reply on: BMko #37168:
? No ved pockaj aku budes mat za prvy tyzden statistiku ty ?
Reply on: COLOR #37152:
marecek uz jazdi aj v Barcelone? ?
Reply on: yale #36903:
Zase tu niekdo cita mudre knizocky, nejedol si nahodou muchotravky? Ty si neaky metrofilny. Sa kusok uvedom co pises. Metro a Bratislava, ju komunisticky vyplod fantazie a poblaznenie polovice Bratislavcanov. Pokial Bratislava bude vacsia dedina a nie velkomesto ako Moskva, Berlin, Wien, Praha nie je sa tu o com bavit. Ak rad citas mudre knizocky, tak si nalistuj kusok knihy o prevadzkach MHDa pochopys, ze metro sa ti oplati staviat nad 1 000 000 obyvatelov. A to je tiez otazne, ci sa este oplati. Neviem co mas proti tramvajam, ale ja si viem predstavit aj kulaty duplak v Petrzalke a na 1000mm rozchode. Podstatov je prepravit a jeden duplak pohlti viac ako natrieskany plny klbovy smradobus.
Reply on: Vševedko #37133:
Nie je na tom nic zle, ak to berieme ako fotografiu z dna historickych vozidiel.
Reply on: Vševedko #37111:
Elektrickove trate su sice (pri pominuti trasovania v centre) skvele vedene po radialach (aj ked chybaju radialy Petrzalka, Podunajske Biskupice a Lamac), ale linkove vedenie sa prisposobilo koncepcii bod-bod. To mi vadi - ako Bratislavcan si veru nepamatam, kam ktora linka vedie. Ak mame 4 radialy, plus Hlavnu stanicu, plus odbocku na Nove Mesto, preco potrebujeme 13 liniek, ktore sa cez centrum bizarne prepletaju tak, aby neexistovala jasna moznost prestupu?

Tvrdim, ze v Bratislave sa s autobusovou a elektrickovou linkou naraba rovnako - su na rovnakej urovni, neexistuje nic co by naznacovalo, ze elektricka je nosnym kapacitnym systemom. Rozhodne nie intervaly prevadzky.
Reply on: Vševedko #37098:
Nebud taky agresivny. Toto je snad diskusia, mam tu pravo povedat svoj nazor. Ak je v rozpore s tvojim, zrazu ti vadi ze "urcujem co ma byt"? Neurcujem, hovorim svoj nazor. Tak to laskavo rozdychaj.

Petrzalska radiala by mala byt vedena v ryhe z toho dovodu, aby bola plne segregovana a netvorila prekazku pre ostatnu dopravu (vratane chodcov) a rozvoj. Ake riesenie mas na mysli ty?

Estakady (v konecnom dosledku drahsie, ako jednoduchy vykop), alebo iba semaforovu preferenciu, ktora sa nam uz tak osvedcila inde? Moj nazor je, ze vedenie po povrchu to rychlo zdegraduje na obycajnu elektricku.

Dalsi dovod zapustenia je potlacenie hluku, pretoze trasa vedie v husto zastavanej oblasti.

Pojem pre-metro mi je znamy uz viac ako dekadu, takze si nemyslim ze ide o nove, resp. modne slovo. Stuttgart - tiez si myslim, ze by nam stacil, ale pozri si tu drahu a vozidla podrobnejsie - naozaj ide uz skor o lahku zeleznicu, ako elektricku.
Do tohto vlaku nenastupis len tak z chodnika.
Reply on: enge #37129:
to tam sa neda uz odbocit? uff som zaspal dobu , sorry.

Re #37153 fobust: aha... toto som napr nevedel... Re #37162 si: ale aj tak. trasa B podla remingu nejak nema ist ulicami... v petrzalke vlastny zvrsok a nastupistia a este pod zemou. potom uz iba ASMN pod zemou, a filialka... podla mna tam maju proste kyd.
a inak ake napatie ma nasa elektrickova siet?
Reply on: Vševedko #37124:
3 kV - preto, lebo to povazujem za este relativne unosne napatie na pouzitie v meste, 25 kV ~ by uz asi nemalo absolutne ziadnu sancu pretlacit legislativne 😃
Reply on: El Sergio #37024:

Ach ano, to bola ta blbost, ktoru som ja vypracoval. Rad by som podotkol, ze som to nikdy nemyslel vazne, bolo to viac-menej iba z recesie a je to takze sci-fi.
Reply on: Janči #37009:

Mozem sa spytat, odkial mas tie tvoje rozsiahle znalosti dynamiky kolajovych vozidiel, najma mestskych poulicnych drah?
Reply on: Janči #37001:

Zisti si napr. aku sirku skrine ma TEZ a potom pis. Pripadne Tuniske vlaky na tisicke...
Reply on: Ámos #36982:

Mas tolko kacic aby si ich daval do suprav? Navyse K2S nikdy neboli projektovane na mnohoclenne riadenie, nemaju ani zasuvky, na starych kachnach boli tieto odstranene.
Reply on: si #36980:

Tak minimalne tie 3 kV si vyhod z hlavy...
Reply on: COLOR #36975:

Preco? Mame tu kriticky nedostatok vozidiel aj penazi. Nemam principialne nic proti second hand vozidlam, ale ich cena musi byt primerana stavu. Aj ty, ked si budes kupovat auto, si asi kupis najprv ojazdene, alebo si taky prachaty, ze si rovno kupis nove za 350 000 Sk?
Reply on: Janči #36973:

Pises blbosti. Necituj vyhlasku, ked ani nevies co sa v nej vravi. Dlzka elektrickovho vozidla alebo supravy vratane spriahadiel je limitovanana na 40 metrov. A take 7-clankove Combino (ako priklad) ma 42 metrov a obsaditelnost radovo cez 400 cestujucich (v Bratislave aj daleko viac). Staci trosku upravit predpis, rozsirit sucasne Combino na 2,55 metra (take tusim vyrabaju aj niekde pre Japonsko) a ideme. Siemens ma v Bratislave strasne silny lobbing, ak tu nieco bude, tak najskor Combino. Aj ked viem ze vela ludi tie elektricky nema rad, ani ja ich neprezentujem ako idealne vozidlo, ale vsak Siemens a BA...
Reply on: Janči #36961:

K tym prepravnym kapacitam ti odporucam prestudovat su nejaku literaturu venujucu sa tejto problematike. Ak nemas, mozem poskytnut, pripadne vytiahnut z nej cisla...
Reply on: aNTI #36959:

Lebo na povrchu, v ulicnej sieti ti nikto nepovoli 25 kV. Maximum je 1000 V.
Len tak mimochodom k teme:

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1807127
Pri zrážke metra v Barcelone 52 zranených

?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.