Zase tu niekdo cita mudre knizocky, nejedol si nahodou muchotravky? Ty si neaky metrofilny. Sa kusok uvedom co pises. Metro a Bratislava, ju komunisticky vyplod fantazie a poblaznenie polovice Bratislavcanov. Pokial Bratislava bude vacsia dedina a nie velkomesto ako Moskva, Berlin, Wien, Praha nie je sa tu o com bavit. Ak rad citas mudre knizocky, tak si nalistuj kusok knihy o prevadzkach MHDa pochopys, ze metro sa ti oplati staviat nad 1 000 000 obyvatelov. A to je tiez otazne, ci sa este oplati. Neviem co mas proti tramvajam, ale ja si viem predstavit aj kulaty duplak v Petrzalke a na 1000mm rozchode. Podstatov je prepravit a jeden duplak pohlti viac ako natrieskany plny klbovy smradobus.
Elektrickove trate su sice (pri pominuti trasovania v centre) skvele vedene po radialach (aj ked chybaju radialy Petrzalka, Podunajske Biskupice a Lamac), ale linkove vedenie sa prisposobilo koncepcii bod-bod. To mi vadi - ako Bratislavcan si veru nepamatam, kam ktora linka vedie. Ak mame 4 radialy, plus Hlavnu stanicu, plus odbocku na Nove Mesto, preco potrebujeme 13 liniek, ktore sa cez centrum bizarne prepletaju tak, aby neexistovala jasna moznost prestupu?
Tvrdim, ze v Bratislave sa s autobusovou a elektrickovou linkou naraba rovnako - su na rovnakej urovni, neexistuje nic co by naznacovalo, ze elektricka je nosnym kapacitnym systemom. Rozhodne nie intervaly prevadzky.
Nebud taky agresivny. Toto je snad diskusia, mam tu pravo povedat svoj nazor. Ak je v rozpore s tvojim, zrazu ti vadi ze "urcujem co ma byt"? Neurcujem, hovorim svoj nazor. Tak to laskavo rozdychaj.
Petrzalska radiala by mala byt vedena v ryhe z toho dovodu, aby bola plne segregovana a netvorila prekazku pre ostatnu dopravu (vratane chodcov) a rozvoj. Ake riesenie mas na mysli ty?
Estakady (v konecnom dosledku drahsie, ako jednoduchy vykop), alebo iba semaforovu preferenciu, ktora sa nam uz tak osvedcila inde? Moj nazor je, ze vedenie po povrchu to rychlo zdegraduje na obycajnu elektricku.
Dalsi dovod zapustenia je potlacenie hluku, pretoze trasa vedie v husto zastavanej oblasti.
Pojem pre-metro mi je znamy uz viac ako dekadu, takze si nemyslim ze ide o nove, resp. modne slovo. Stuttgart - tiez si myslim, ze by nam stacil, ale pozri si tu drahu a vozidla podrobnejsie - naozaj ide uz skor o lahku zeleznicu, ako elektricku.
Do tohto vlaku nenastupis len tak z chodnika.
to tam sa neda uz odbocit? uff som zaspal dobu , sorry.
Re #37153 fobust: aha... toto som napr nevedel... Re #37162 si: ale aj tak. trasa B podla remingu nejak nema ist ulicami... v petrzalke vlastny zvrsok a nastupistia a este pod zemou. potom uz iba ASMN pod zemou, a filialka... podla mna tam maju proste kyd.
a inak ake napatie ma nasa elektrickova siet?
3 kV - preto, lebo to povazujem za este relativne unosne napatie na pouzitie v meste, 25 kV ~ by uz asi nemalo absolutne ziadnu sancu pretlacit legislativne
Ach ano, to bola ta blbost, ktoru som ja vypracoval. Rad by som podotkol, ze som to nikdy nemyslel vazne, bolo to viac-menej iba z recesie a je to takze sci-fi.
Mas tolko kacic aby si ich daval do suprav? Navyse K2S nikdy neboli projektovane na mnohoclenne riadenie, nemaju ani zasuvky, na starych kachnach boli tieto odstranene.
Preco? Mame tu kriticky nedostatok vozidiel aj penazi. Nemam principialne nic proti second hand vozidlam, ale ich cena musi byt primerana stavu. Aj ty, ked si budes kupovat auto, si asi kupis najprv ojazdene, alebo si taky prachaty, ze si rovno kupis nove za 350 000 Sk?
Pises blbosti. Necituj vyhlasku, ked ani nevies co sa v nej vravi. Dlzka elektrickovho vozidla alebo supravy vratane spriahadiel je limitovanana na 40 metrov. A take 7-clankove Combino (ako priklad) ma 42 metrov a obsaditelnost radovo cez 400 cestujucich (v Bratislave aj daleko viac). Staci trosku upravit predpis, rozsirit sucasne Combino na 2,55 metra (take tusim vyrabaju aj niekde pre Japonsko) a ideme. Siemens ma v Bratislave strasne silny lobbing, ak tu nieco bude, tak najskor Combino. Aj ked viem ze vela ludi tie elektricky nema rad, ani ja ich neprezentujem ako idealne vozidlo, ale vsak Siemens a BA...
K tym prepravnym kapacitam ti odporucam prestudovat su nejaku literaturu venujucu sa tejto problematike. Ak nemas, mozem poskytnut, pripadne vytiahnut z nej cisla...
Inak som si myslel ze to IGK je asi to,co si napisal (teda okrem toho w). ☺
Po slovensky pravdepodobne IAD,cize individualna automobilova doprava alebo iniciativa absolutnych depilof... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale