ty kokos to co riesis? si kolko jazdil s autobusom? 1.s autobusom sa neda ist "rychlo" 2.autobus nezastavis na tak kratkej drahe ako osobak 3.s cestujucimi nemozes brzdit jak ked vezies kukuricu lebo tam budes mat viac mrtvych ako kukurice 4.aj ozraty vodic autobusu by reagoval urcite inteligentnejsie ako slepica za volantom ☺ pekny vecer!
Samozrejme, ze mam namysli vozen na sedenie -- ako CD Bmee, tak DB Bomz sa nedaju povazovat za vrchol komfortu, aj ked urcite je to o niekolko tried lepsie, nez tie B v Slovane... Kolko by sa platilo za lozkovy/lehatkovy vozen do toho Franfkurtu? Neviem, ake su tam priplatky, ale povedal by som, ze asi celkom mastne.
Ja neviem, asi sa tam vozia tí ťaživci ťažiari.. Štátne lesy vyzerajú ako keby tam mala nejaká rodina chatu. Ale keď tam bus chodí, určite to je opodstatnené. Oni zas nenechajú niekam len tak bezdôvodne jazdiť bus.
Ja kreditku mam, ale poprosim ta o detailny popis zlavy, ktoru pouzijes, aby si mal danu cenu za spiatocny listok. Ta cena tesne po 100 euro plati, ale len pre jednu cestu. Na tom trvam. Zlavneny spiatocny listok sa da ziskat za nejakych cca 110 euro, ak v destinacii travis aspon jednu vikendovu noc. Ale skutocne mi, prosim, napis sposob, ako ziskat spiatocny listok za cenu, ktoru pises, bez nejakych pridavnych obmedzeni (vek, dlzka pobytu a podobne).
Snad sa pre jednu cestu v centre svet nezruti... ?
Lobby mi je jasna,ale krucinal uz toho dostali dost,tak nech chvilu drzia hubu! ?
A ak to magistrat mysli s podporou MHD tak,ako si uviedol v prikladoch,tak to je potom cela tato diskusia bezpredmetna a nielenze nebude elektricka,ale so snami o metre sa mozes nadobro rozlucit! ?
Vsetci sa budu vozit na IGK a len potom zistia,ako im vlastne MHD chyba!Ale uz bude neskoro... ? ?
Som zabudol dodat ze co sa tyka centra,tak tam by v podstate nemali byt semafory vobec,ked sa zrusi Sturova az po Kamenne namestie a inde uz trat v podstate nic nekrizuje (az na prechody pre chodcov,ale ti snad vidia a vacsina je aj tak pri zastavkach).Jedine Obchodna,tam neviem co s tym... ?
V meste je na tie elektrickove trate samozrejme nutne vytvorit nejake logicke prestupove uzly s autobusmi a zaviest uz konecne NAOZAJSTNU integrovanu dopravu,nie tu dnesnu parodiu,a pomnozit ZSR zastavky po meste (ako prestupove uzly na elektricky).Na tazkych krizovatkach typu Racianske myto by mohli eventualne vybudovat podjazdy a po postupnej modernizacii (lebo narazova asi tazko) z toho vznikne urcite obstojny system za vcelku lacny peniaz... ?
Prosím ta a čo je Slovenská správa ciest ???Štátny podnik. To že štát dáva na výstavbu dialnic na Slovensku to je OK, plne súhlasím. Ale čo sa týka riešenia na území BA, to sú nechutné miliardy spolu s tunelom pod Sitinou, ten sa vobec nemusel stavat ak by Patronka nebola tak zatazena IAD, koli ludom, ktorí uz rezignovali a nevozia sa MHD. Si vsimni tie zápchy niekedy vo vacsine aut je jeden človek.................. ☺ ☺ ☺ ☺ Tie miliardy za tunel mohli byt kludne použité na to, čo sa rozostavalo za bývalého režimu ale nedokončilo sa, na prvý úsek metra - Janíkov Dvor-Trnavské Mýto
Rušiť, rušiť a rušiť IAD, cesty, križovatky...... ? ? ?
To je krásna idilka, ale treba sa zobudit. To nebude v živote reálne. V tomto meste je neskutočná autíčková loby, nieje možné spraviť dačo také. Stačí sa mrknúť na čom všetkým záleží : Dialnica D1 ide cez stred mesta, Most Košická sa naprojektoval a postavil tak, že bez obrovského a priam až nemožného technického zásahu vzhľadom na tech. riešenie na ňom nikdy nebude ani jedna kolaj pre metro alebo tramvaj. Čo chýbalo páni, na povrchu aspon jedna kolaj, alebo v spodnom podlaží trat metra ???, ako Prístavný most...
Dokonca ani trolejbusy tade neplanovali zaviesť a asi tak skoro ani nezavedú ak niekedy...A takto by sa dalo pokračovať dokola a dokola
Iste aj ja by som bol radsej,keby boli elektricky v centre pod zemou,ale kto to zaplati?Magisrat?? ? Alebo nebodaj stat??? ? Ci dokonca fondy EU???? ?
Tou preferenciou sa dosiahne urcite pokrok,lebo v tom smere na Safku to bude len ciste krizovanie kolajnice-cesta a za tych 90 sekund ci kolko tam mozu auta frcat jedna radost a tych 5 sekund co prejde elina uz snad pockaju... ?
Na Safku sa tiez nebudu tvorit kolony elin,ked mu trat v centre nebudu krizovat cesty a neviem co-dosiahne sa uspokojiva priepustnost. ?
Poznamky typu ze treba prepravit urcitu kapacitu...Sa robis akoby mali porusit vsetky buslinky a mosty.Tu ide iba o jeden smer! ?
No a zvysok mesta-menej zastavok a menej elektrickovych liniek s dobrym prestupovym uzlom v centre a pojde to! ?
A na margo toho tazko riesitelneho Safka-treba zrusit IAD na Sturovej (max.nechat pre otacanie busov na Safku) a na tej vtedy uz iba smer nabrezie-rad ceste zariadit maximalnu preferenciu elektriciek (to znaci automaticku zelenu) a bol by v tom cert,aby to nefungovalo! ?
Dalej plati to iste (s vylucenou Sturovou uz krizujuca Grosslingova nebude problem) a chodci-ti sa nemaju co trepat na kolajnice,preboha!Snad nie su taki hlupi,aby sa vrhali pod elektricku!To iste uznas... ?
A itervaly tiez nemusia byt obrovsky problem,len netreba mat desat liniek na kazdy smer a vytvorit styri-pat vzajomne sa krizujucich z radial... ?
Treba si uvedomit,ze budeme mat skratka len to,na co mame,a pracovat s tym co najkvalitnejsie! ? ?
Ešte som to tam napísal, že nemyslím vobec dlhé intervali, ale ak by mala mat elina 90s tak metru by stacilo cca 180s . Inak to by som bol fakt zvedavý, viete si prestavit ze kazdých 90s príde na Šafko jedna elina, kam sa vobchaju vsetky ???, ved trate v centre nemaju az tak priepustnost ako by mali v Petržalke. O takej preferencii o akej stale písete, nepíšte, lebo je uplne nerealna. Predstavte si ze by kazdych 90s mali auta v centre, najma okolo šafka ale aj inde skoro stale červenu, tak to by bol deprva kolaps, a idilky že ked bude elina klesne doprava o 2/3, na to zabudnite uz teraz. Mimochodom nemal NDS riešit dopravu celej BA a nielen Petržalky ??? Toto je čisto riešenie Petržalka---Centrum. A v meste to skončí ako všetko dnes, zápcha, tlačenice, bordel...
Ak to nepojde v meste pod zem je to na H a hlavne ak to nebude metro, pretože medzi Petržalkou a centrom ide hlavne o kapacitu spojenu s rýchlou dopravou aj v centre, ktorá sa dá riešiť iba kvalitne iba pod zemou, povrchova so scifi preferenciou nikdy kvalitnou, kapacitnou a hlavne rýchlou nikdy nebude ! ? ? ?
Hm,ale metro by zase asi ako nosny system nemalo chodit kazdych 10 minut,ci ano? ?
Nikto sa tu s tebou nehada,ze metro ma mensiu kapacitu,ale ta vacsia tu nie je treba.To mame tym drahym metrom vozit luft vo voznoch? ? ?
Takze tazba strku...Este stale?
Ked som bol mensi,som si myslel,ze to tam uz stavaju nulty okruh pod Slovnaftom... ?
A na co je tam preboha potom ta zastavka?Pre tazicov? ?
Este mi povedz,ze ani na Statnych lesoch nic nie je a uz fakt zacnem pochybovat o opodstatnenosti tej zachadzky! ? ? ?
Ak sme hovorili o kapacitách ťažkého metra a rýchloeletričky, treba povedať, že snáď už vačšina z nás sa zhodla so mnou, že ťažké metro má prepravnú kapacitu za daný čas podstatne vyššiu. To znamená, že pri hodnote X cestujúcich za hodinu je u rýchloelektričky potreba viacej spojov. To však na prepočty kapacitnej potreby z Petržalky do mesta a spať nám ukáže velmy nízke čísla inervalov rýchloelektričky. Tým nechcem povedat, že metro by malo mať dáko extrémne dlhý interval, ale ak nám súprava metra odvezie 2,5 X viac cestujúcich ako rýchloelektrička, dá nám to ovela časovo reálnejšie intervali /i ked aj tie sú scifi oproti dnešným/ a o šialene krátkych nereálnych intervaloch rýchloelektričky a pomyslení ako by sa tvorili kolóny z nich v priľahlích uliciach Šafka, tak to nie................ ? ? ? /iba ak by mali rýchloelektričky chodit take plné ako busy v rannej špičke, do ktorých sa nedá ani dostat - myslím tým Petržalka -Centrum ? ? ? ?
Na druhu stranu nesmies zabudat na to,ze slovencina ma plnu rit vynimiek na uplne vsetko,takze az take jednoznacne to nie je... ?
Inak nevies ci tam vobec dakto byva?Ked som tam bol naposledy,tak tam bol tusim len nejaky rozpadnuty dom a bagre (v tom Ketelci). ☺