Dik. Tusil som, ze to bude nieco take ale nevedel som. Kludne to mohlo byt 203X OK, ale to uz aj ja zacinam sotoussky blbnut s tymi cislami liniek. ? ?
Cela tato tyzdnova debata o tom cislovani linky na DD je o nicom !
Inak k tej novej ankete - preco je najblizsie volne trolejbusove cislo 214 a nie 213 ?
Dik.
Zastávky na ulici Mlynské nivy sú spoločné a pred budovou sú dve nástupištia, za normálych okolností jedno pre linky smerom na stanicu (21, 25, 210) a druhé pre ostatné smery (88, 206). Jedine ak by si myslel výstupné zastávky. ?
Podľa mňa by 2. pásmo mali tvoriť: Devín, Záhorská, Jarovce, Rusovce, Čunovo, DNV (pre menšiu vyťaženosť, resp. väčšiu vzdialenosť do CMO) Železná studnička, Lieskovec, Spalovňa, Povodie Dunaja (pre menšiu vyťaženosť a preto lebo sú de facto mimo intravilánu).
ale lamacan tiez platil asi napriklad vystavbu elektrickovej trate v ruzinove a pod.... to potom radsej zlucme tarifne pasma na uzemi mesta do jedneho, lebo aj tym co je teraz niekoho diskriminujes (a ako napriklad obyvatelia dubravky pridu k tomu ze maju platit viacej ako obyvatelia karlovej vsi, pritom pred 15 a viac rokmi sa k tym bytom dostali tak ze boli radi ze nieco dostali a nie zeby si mohli vyberat...
Re #66408 tomas1: no zrovna cudzinci (teda mimobratislavcania) su na precislovania nasrany najviacej, pretoze ked prisli do mesta 1x za rok tak boli vzdy nauceny ze na stanici im pride neaky autobus a teraz im kazdu chvilu ide nieco ine... to je naozaj uzitocne...
(nie jedneho takeho som pocul nadavat ze 20 rokov chodili za dcerou/synom zo stanice 45kou a teraz nevedia na co maju ist...)
ako som povedal sú tu cudzinci a nie každodenný substrát (ktorý by sme chceli dostať do MHD). Preto je podľa mňa lepšie spraviť bigbang, aby sme mali krásny prehľadný systém na ďaľších 50 rokov, krátkodobé pindy sú podľa mňa prijateľná cena... v tomto sa asi nezhodneme....
"tym co budu vyuzivat autobusy sa situacia nezmeni a budu platit rovnako ako doteraz?"
- množstvo SKK z verejných zdrojov je v danom okamihu konštantné, z toho vyplýva, že keď e-trakciu zlacním, tak smrad-trakciu MUSÍM zdražieť!!! ?
To by ale napr. Lamačan jazdiaci 30/37/63 bol oproti Biskupičanovi z 201/202 3x znevýhodnený, lebo
- Lamačan musí ísť špinavým autobusom
- Lamačan tiež platil za výstavbu trate v Biskupiciach
- Lamačan by ešte aj platil vyššie cestovné
som apriori proti akemukolvek precislovavaniu, z toho nikdy nic dobre nie je (a v principe je uplne jedno ci sa linka oznacuje X, 2, 18, H, 99 alebo 548, ide len a len o to ze ludia sa naucia to co je a kazda zmena kedy sa musia ucit nieco nove je im neprijemna)
co sa ti zda teroristicke na tom, ze ludom byvajucim v sucasnom druhom pasme zlacnim dopravu elektrickou trakciou (ktoru zaradim do prveho tarifneho pasma); tym co budu vyuzivat autobusy sa situacia nezmeni a budu platit rovnako ako doteraz ?
prečíslovanie - okrem babiek máme aj nie každodenných cestujúcich a cudzincov. Ja by som zvolil radšej bigbang zmenu a by bol systém prehľadný a ľahko zapamätateľný. Preto som písal, že pri nejakej väčšej zmene pri ktorej budú pindy tak či tak.
"preco by mal potom cestujuci vyuzivajuci vozidlo elektrickej trakcie doplacat na cestovnom na cestujucich vyuzivajucich vozidla spalujuce fosilne paliva ??"
- bo on nedal peniaze zo svojho na vybudovanie tej elektrickej trakcie a cestujúci v autohnuse zas nemôže za to, že mu elektrickú trakciu k jeho domu nepostavili. Ešte napíš, že CNG linky by mali byť v prvom pásme a nafta v druhom...
Gratulejšn... ? ? ? ?
_________________________
Re #66401 si: nie je tá MHD už dosť zmrvená, ešte chceš dalšie nútené šlapanie "za výhodnejšou cenou" ? Komplikovanie, vyháňanie z MHD, terorizmus.
prebolelo ako prebolelo, skus sa spytat cestujucich na linky ktore nepouzivali z inych mestskych casti a zistis ze este stale ich je velmi mnoho takych, co sa v novom znaceni nevyznaju ale stare linky si este pamataju...
nemusela to byť úplná hovadina, keby to niekto dotiahol do konca. Napríklad tým, že by použil druhé číslo - x1 - spoj ide určite na/cez Hlst, x2-ASMN, x3-Nový most, ... či podobné miesta (x6 - x9 by boli vyhradené na spoje na tieto miesta nechodiace - lokálky a medziplanetárne ?) Inak sa to na BA celkom dá... A už nás to prečíslovanie prebolelo a tých linik nie je zas toľko.
Stav: 5 + 3 obratísk električiek
Trolejbusy: Čiližská, Rajská, ASMN, Rádiová, Valašská, Ružinovský cinter, Ružová dolina, Hlst, Koliba, Vojenská nemocnica, SÚSCH, Šulekova, Zimný štadión, Hodžovo námestie – 14 obratísk.
Tvoj pohľad je v krátkosti taký. Vlka to nezaujíma (substrát, niečo čo treba prepraviť a samé je to sprosté a nemohúce). Ako si niekto možno neuvedomil, substrát disponuje orientačnou schopnosťou. K tejto schopnosti potrebuje zdroje informácií, ktorými sú aj konečné zastávky. Každý obyvateľ vie konečné stanice, podľa ktorých sa orientuje. Paroháče sú rozdielne od autobusovej trakcie, aj keď - ako tvrdíš, na konci dňa ho nezaujíma, čo príde na zastávku. Avšak k jeho orientácii slúži aj číslovanie a trolejové vedenie.
Okrem tohto nesporného faktu sa trolejbusová trakcia vyznačuje – najskorším začiatkom a najneskorším ukončením premávky oproti väčšine autobusových liniek. Trolejbusy sú na seba naviazané (oveľa účelnejšie ako električky), okrem toho aj na autobusy.
Autobus má k trolejbusu rovnako blízko ako električka k metru a vlaku. Rozhodne máš pravdu, že je opäť jedno, či sa pritrmáca jedno, druhé, alebo tretie, ale vždy budú označené inak. Nevidím racionálny dôvod toho, aby sa trolejbusy značili rovnako ako autobusy. Vôbec sa nejedná o to, že by niečo bolo zaužívané alebo nie, zvyky a návyky osobne nemusím a nevidím v nich prekážku. Ide o to, že trakcia je významným orientačným prvkom a pre jej dotvorenie je len vhodné číslovať ju oddelene. Pokiaľ by to tak nebolo, rozhodne by sa nič zásadné nestalo, no orientačná schopnosť by bola značne sťažená. Trolejbusové trate podobne ako električkové predstavujú radiálne vedenie, ktoré je možné považovať za chrbtovú kosť systému (nepíšem o Petržalke, ktorá na toto riešenie čaká) a jediné čo by som k tomu dodal je, že trolejbusy mali na začiatku obdržať dvojmiestne číslo – najlepšie samostatného dvadsiatkového a tridsiatkového radu. Ostatne by to (časom) nemusel byť problém – odstránením nuly z radu 20x (-> 20 až 29), prečíslovaním 210, 212 (->31, ->32) a autobusových liniek (rady 2x a 3x), s tým, že linka 33 by do toho zároveň zapadla.
Prekvapuje ma, že v používaš pojem NDS – ktorý už ani šotoušský nie je. Ale ako zastánca radiálnej dopravy asi inú možnosť nemáš. Závideniahodný kľud.
Pojem šotouš vznikol v dobách, kedy každý mohol len to čo mal a o viac sa nemal starať. V dnešnej dobe sú možnosti ovplyvňovania stavu vecí zo strany verejnosti oveľa širšie.
Si ješita. Hlavne, že nikto tomu nerozumie, nikto nič nevie a stále tu musí byť niekto, bez koho to nepôjde.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.