Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: NN #66413:
Presne, tak by to bolo aj podľa mňa najvyhovujúcejšie a vzhľadom k súčasnému stavu asi aj najreálnejšie. Už to len zaviesť a je to. ?
Reply on: tomas1 #66398:
aha, no to je ale podla mna dost chaoticke, to uz by bolo asi uplne mimo. A este jedna vec, akoby si chcel hodnotit dolezitost linky?
Reply on: miso1234 #66390:
uz to tu niekto navrhoval, neviem co riesite odchody nocakov, najjednoduchsie je pouzit 71min intervaly: 00:00, 1:11, 2:22, 3:33 to si zapamata kazdy
Reply on: Valec #66330:
No schválne, napríklad ASMN
Reply on: AAA #66410:
s tym by sa este v podstate dalo suhlasit...
Reply on: si #66409:
Podľa mňa by 2. pásmo mali tvoriť: Devín, Záhorská, Jarovce, Rusovce, Čunovo, DNV (pre menšiu vyťaženosť, resp. väčšiu vzdialenosť do CMO) Železná studnička, Lieskovec, Spalovňa, Povodie Dunaja (pre menšiu vyťaženosť a preto lebo sú de facto mimo intravilánu).
Reply on: Andy #66407:
ale lamacan tiez platil asi napriklad vystavbu elektrickovej trate v ruzinove a pod.... to potom radsej zlucme tarifne pasma na uzemi mesta do jedneho, lebo aj tym co je teraz niekoho diskriminujes (a ako napriklad obyvatelia dubravky pridu k tomu ze maju platit viacej ako obyvatelia karlovej vsi, pritom pred 15 a viac rokmi sa k tym bytom dostali tak ze boli radi ze nieco dostali a nie zeby si mohli vyberat...

Re #66408 tomas1: no zrovna cudzinci (teda mimobratislavcania) su na precislovania nasrany najviacej, pretoze ked prisli do mesta 1x za rok tak boli vzdy nauceny ze na stanici im pride neaky autobus a teraz im kazdu chvilu ide nieco ine... to je naozaj uzitocne...
(nie jedneho takeho som pocul nadavat ze 20 rokov chodili za dcerou/synom zo stanice 45kou a teraz nevedia na co maju ist...)
Reply on: si #66406:
ako som povedal sú tu cudzinci a nie každodenný substrát (ktorý by sme chceli dostať do MHD). Preto je podľa mňa lepšie spraviť bigbang, aby sme mali krásny prehľadný systém na ďaľších 50 rokov, krátkodobé pindy sú podľa mňa prijateľná cena... v tomto sa asi nezhodneme....

"tym co budu vyuzivat autobusy sa situacia nezmeni a budu platit rovnako ako doteraz?"
- množstvo SKK z verejných zdrojov je v danom okamihu konštantné, z toho vyplýva, že keď e-trakciu zlacním, tak smrad-trakciu MUSÍM zdražieť!!! ?
Reply on: si #66406:
To by ale napr. Lamačan jazdiaci 30/37/63 bol oproti Biskupičanovi z 201/202 3x znevýhodnený, lebo
- Lamačan musí ísť špinavým autobusom
- Lamačan tiež platil za výstavbu trate v Biskupiciach
- Lamačan by ešte aj platil vyššie cestovné
Reply on: tomas1 #66405:
som apriori proti akemukolvek precislovavaniu, z toho nikdy nic dobre nie je (a v principe je uplne jedno ci sa linka oznacuje X, 2, 18, H, 99 alebo 548, ide len a len o to ze ludia sa naucia to co je a kazda zmena kedy sa musia ucit nieco nove je im neprijemna)

co sa ti zda teroristicke na tom, ze ludom byvajucim v sucasnom druhom pasme zlacnim dopravu elektrickou trakciou (ktoru zaradim do prveho tarifneho pasma); tym co budu vyuzivat autobusy sa situacia nezmeni a budu platit rovnako ako doteraz ?
Reply on: si #66399:
prečíslovanie - okrem babiek máme aj nie každodenných cestujúcich a cudzincov. Ja by som zvolil radšej bigbang zmenu a by bol systém prehľadný a ľahko zapamätateľný. Preto som písal, že pri nejakej väčšej zmene pri ktorej budú pindy tak či tak.

"preco by mal potom cestujuci vyuzivajuci vozidlo elektrickej trakcie doplacat na cestovnom na cestujucich vyuzivajucich vozidla spalujuce fosilne paliva ??"
- bo on nedal peniaze zo svojho na vybudovanie tej elektrickej trakcie a cestujúci v autohnuse zas nemôže za to, že mu elektrickú trakciu k jeho domu nepostavili. Ešte napíš, že CNG linky by mali byť v prvom pásme a nafta v druhom...
Gratulejšn... ? ? ? ?
_________________________
Re #66401 si: nie je tá MHD už dosť zmrvená, ešte chceš dalšie nútené šlapanie "za výhodnejšou cenou" ? Komplikovanie, vyháňanie z MHD, terorizmus.
Reply on: Sommelier #66403:
prebolelo ako prebolelo, skus sa spytat cestujucich na linky ktore nepouzivali z inych mestskych casti a zistis ze este stale ich je velmi mnoho takych, co sa v novom znaceni nevyznaju ale stare linky si este pamataju...
Reply on: si #66399:
nemusela to byť úplná hovadina, keby to niekto dotiahol do konca. Napríklad tým, že by použil druhé číslo - x1 - spoj ide určite na/cez Hlst, x2-ASMN, x3-Nový most, ... či podobné miesta (x6 - x9 by boli vyhradené na spoje na tieto miesta nechodiace - lokálky a medziplanetárne ?) Inak sa to na BA celkom dá... A už nás to prečíslovanie prebolelo a tých linik nie je zas toľko.
499.1023

Stav: 5 + 3 obratísk električiek
Trolejbusy: Čiližská, Rajská, ASMN, Rádiová, Valašská, Ružinovský cinter, Ružová dolina, Hlst, Koliba, Vojenská nemocnica, SÚSCH, Šulekova, Zimný štadión, Hodžovo námestie – 14 obratísk.
Tvoj pohľad je v krátkosti taký. Vlka to nezaujíma (substrát, niečo čo treba prepraviť a samé je to sprosté a nemohúce). Ako si niekto možno neuvedomil, substrát disponuje orientačnou schopnosťou. K tejto schopnosti potrebuje zdroje informácií, ktorými sú aj konečné zastávky. Každý obyvateľ vie konečné stanice, podľa ktorých sa orientuje. Paroháče sú rozdielne od autobusovej trakcie, aj keď - ako tvrdíš, na konci dňa ho nezaujíma, čo príde na zastávku. Avšak k jeho orientácii slúži aj číslovanie a trolejové vedenie.
Okrem tohto nesporného faktu sa trolejbusová trakcia vyznačuje – najskorším začiatkom a najneskorším ukončením premávky oproti väčšine autobusových liniek. Trolejbusy sú na seba naviazané (oveľa účelnejšie ako električky), okrem toho aj na autobusy.

Autobus má k trolejbusu rovnako blízko ako električka k metru a vlaku. Rozhodne máš pravdu, že je opäť jedno, či sa pritrmáca jedno, druhé, alebo tretie, ale vždy budú označené inak. Nevidím racionálny dôvod toho, aby sa trolejbusy značili rovnako ako autobusy. Vôbec sa nejedná o to, že by niečo bolo zaužívané alebo nie, zvyky a návyky osobne nemusím a nevidím v nich prekážku. Ide o to, že trakcia je významným orientačným prvkom a pre jej dotvorenie je len vhodné číslovať ju oddelene. Pokiaľ by to tak nebolo, rozhodne by sa nič zásadné nestalo, no orientačná schopnosť by bola značne sťažená. Trolejbusové trate podobne ako električkové predstavujú radiálne vedenie, ktoré je možné považovať za chrbtovú kosť systému (nepíšem o Petržalke, ktorá na toto riešenie čaká) a jediné čo by som k tomu dodal je, že trolejbusy mali na začiatku obdržať dvojmiestne číslo – najlepšie samostatného dvadsiatkového a tridsiatkového radu. Ostatne by to (časom) nemusel byť problém – odstránením nuly z radu 20x (-> 20 až 29), prečíslovaním 210, 212 (->31, ->32) a autobusových liniek (rady 2x a 3x), s tým, že linka 33 by do toho zároveň zapadla.

Prekvapuje ma, že v používaš pojem NDS – ktorý už ani šotoušský nie je. Ale ako zastánca radiálnej dopravy asi inú možnosť nemáš. Závideniahodný kľud.

Pojem šotouš vznikol v dobách, kedy každý mohol len to čo mal a o viac sa nemal starať. V dnešnej dobe sú možnosti ovplyvňovania stavu vecí zo strany verejnosti oveľa širšie.
Si ješita. Hlavne, že nikto tomu nerozumie, nikto nič nevie a stále tu musí byť niekto, bez koho to nepôjde.
Reply on: Andy #66400:
dovodom na to je zvyhodnenie elektrickej trakcie a do urcitej miery donutenie ludi aby v pripade ze to je mozne ju aj viac vyuzivali...
myslis ze potom by napriklad dubravcania tolko kricali po autobusoch, keby mali elektricku lacnejsiu ? 😉
Reply on: si #66399:
Chceš povedať, že keby som býval niekde, kde chodí autobus a nie trolejbus, tak by som bol ja tomu na vine a mal by som za to byť trestaný vyšším cestovným? Aký na to je dôvod?
Reply on: tomas1 #66398:
akekolvek precislovanie bez ohladu na to ake pohnutky k nemu vedu je matuce a cestujuci (=zakaznici) ho nechcu !!!!
snahu o oblastne oznacenie liniek povazujem za hovadinu, ale prave z toho vyssie uvedeneho dovodu v sucasnosti nepovazujem za realny navrat k predchadzajucemu znaceniu, narobil by totizto viacej skody ako uzitku

a preco by mal potom cestujuci vyuzivajuci vozidlo elektrickej trakcie doplacat na cestovnom na cestujucich vyuzivajucich vozidla spalujuce fosilne paliva ??
Reply on: 81-71 #66290:
"...ale len bezducho nicit vcelku dobry systém odlisovania trakcii nesystemovymi vynimkami"
- ja si nemyslim, že tu bol nejaký "vcelku dobrý systém", keď vlkov mätieme tým, že ževrajnosné hustointervalové 201 a 202 má vyššie číslo ako poondené autobusy s hodinovými intervalmi... ?
Linky by mali byť číslované podľa dôležitosti, preto nevidím dôvod na prečíslovanie duohnusu. Prekopať by sa to malo RAZ a NAVŽDY podľa dôležitosti linky (napr. 1-49 eliny, 50-99 najdôležitejšie abusy a trbusy, 100+ ostatné).
_____________________________
Re #66307 S499.1023: ""Neexistuje žádné "trolejbusové" a "autobusové" číslování."
- v Bratislavě existuje a je vysokodebilní... považujem za lepšie vysokodebilné pravidlo "porušiť" a nechať to tak jak je a pri nejakej najbližšej dobrej príležitosti (typu 5.9.06) to zmeniť celé... ?

_____________________________
Re #66308 si: "cena vykonu ziskaneho z elektromotora moze byt rapidne nizsia ako cena rovnakeho vykonu ziskaneho zo spalovacieho motora uz vo velmi blizkej dobe"
- bože... cestujúcemu ponúkame celý MHD systém a výber trakcie by mal byť iba a len na základe časovej výhodnosti, choď do hája s takýmito nápadmi. ?
_____________________________
Re #66310 hoppusmark: "Vo Viedni majú síce autobusy a električky rovnaké čísla, ale je tam jeden zásadný rozdiel! Autobusy majú za číslom ešte písmeno "A" (prípadne "B"), čo električky nemajú. Takže JE to rozlíšené aj vo Viedni."
- ale nie je to kvoli typu trakcie, ale kvoli tomu, že menejcenný autobus s rovnakým číslom nadväzuje na viaccenú električku s rovnakým číslom, takžeeee...
Reply on: untrop #66046:
"A ako šofér osobného auta potrebuješ z dopravného značenia vedieť presné územnosprávne členenie????"
-asi nepotrebuje, ale to nie je dôvod aby v tom bol bordel...
_____________________________
Re #66048 untrop: "Možno ma imhd.sk potom vyššie ratingy zobrazených stránok. A možno sa potom lepšie predá reklamné miesto,"
- komu iMHD predáva reklamné miesta?
_____________________________

... MESTO BEZ ÁUT....

Re #66161 galiyosha: To by si mali prečítať všetci, čo si nevedia predstaviť mestá bez áut. Pekný článok, až na toto:
"Z hlediska úspor energie je ideální čtyřposchoďová zástavba, která se ještě obejde bez výtahu."
"syna či dceru snadno pěšky doprovodíte do blízké školky nebo se o ně postarají prarodiče, kteří jsou díky úplné bezbariérovosti ulic mnohem soběstačnější." ?
Som zvedavý, ako sa imobilní a semiimobilní vytrepú na poschodia bez výťahu.

Nerozumiem čo ste to riešili s tým zásobovaním a záchrannou službou.. Veď gumokol príde po hlavnej ulici po električkovom koridore a tých posledných 200 metrov prejde po pešej zóne... akútny nedostatok predstavivosti...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement