Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #143610:
Na území "domáceho" štátu nie je v princípe problém, je to len otázka toho, ako je vydaná licencia. A na území ostatných štátov sa može takisto požiadať o vnútroštátnu licenciu. Rozne štáty majú rozny prístup, pokiaľ viem, tak napr. Rakúšania boli striktne proti. Ako Maďari, to neviem ale rozhodne to nie je tak, že du.nč.o. rozhodne a vnútroštátna preprava bude. V Maďarsku by bol napr. problém aj s menou - dvvojtarifná pokladňa, duálne účtovanie. Na území toho-ktorého štátu NESMIE byť odmietnutá platba v jeho mene.
Reply on: Peon #143609:
Bohužiaľ by ten eurokomisár asi nepomohol, keďže ten zákaz si "staré" členské krajiny EÚ prelobbovali práve cez EÚ 😞 .
Reply on: slavius #143620:
Zaujímalo by ma - aký postih by hrozil vodičovi 901-ky, ktorý by prepravil ľudí napr. od Hoferu do centra Hainburgu alebo do Wolfsthalu či opačne? A dožvie, či už vznikli v tejto súvislosti aj nejaké konflikty medzi vodičmi a cestujúcimi a ak, tak kto ustúpil...
Reply on: intony #143603:
len mala oprava...cesta z dunajskej luznej nevyustuje pri stanici podunajske biskupice ;))) ani nikdy nevyustovala 😉
Reply on: slavius #143619:
I keď, ako tak tera pozerám, tak ide o občasnú/dočasnú? a nie pravidelnú dopravu...
Reply on: eripmav #143617:
Bratislavské autobusy nebudú musieť platiť mýto za jazdu po ceste prvej triedy medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou. "Bol vyňatý úsek zo spoplatnenia,"

Takze ziadna vynimka, ale vynatie usekov (pre vsetkych) zo spoplatnenia... teda v pripade BA sa jedna o 1 usek, a 1 usek ostava...

Novinari, co nedokazu pochopit text ktori pisu, a priradit mu vypovedny nadpis, to je uz naozaj na zaplakanie... Slovensko, krajina zazrakov...
Reply on: luky133 #143612:
ono NEDAVAJU VYNINKU ziadnemu dopravnemu podniku, ale RUSIA NIEKTORE USEKY zo spoplatnenia... novinari maju asi IQ porovnatelne s nasimi politikmi, a tak, opat nadpis je SOMARINA ?
Ináč dnes som si všimol na pár autobusoch prejavy "home-made" resp. "free time-made" čistenie vozu, dverí či okien. Je to na jednej strane pekné, že sa vodiči aspoň ako tak starajú o čistotu vozidla no taktiež som si všimol, že niektoré autobusy to nemali skôr vyčistené ale len rozlíčenú špinu a napr. som dnes aj zažil umytú podlahu v autobuse avšak nejakou dobre blatovou vodou čo sa skôr viac zašpinilo ako očistilo. ? Ale chválim úsilie. 🙂
Chválim vodiča t-busu 6299 na L204 za trpezlivosť a ohľaduplnosť pri umožnení cestujúcim bezpečne nastúpiť na zle odhrnutej (iba na dĺžku jedného vozidla) zastávke Karpatská. Do vozidiel, ktoré stoja druhé v poradí, sa tam dá nastúpiť iba cez hromady starého zamrznutého snehu, čo je dosť nepohodlné a nebezpečné.
Reply on: TeBeCe #143613:
všemohúce dokonalé mýto by im aj tam strhlo podľa mňa dačo ? v určitom úseku je hrádza celkom blízko cesty medzi Rusovcami a Petržalkou, takže by som si nádeje nerobil ?
Reply on: eripmav #143611:
"Naopak, 1,5-kilometrová cesta medzi Petžalkou a Jarovcami zostáva spoplatnená. Ministerstvo dopravy sa totiž obávalo, že úsek vedúci popri diaľnici by mohli v prípade oslobodenia od platenia mýta využívať aj kamionisti."

To je ako problém dať výnimku dopravnému podniku aj na ten úsek s tým, že pre ostatných dopravcov bude spoplatnený? Neverím tomu... ?
Reply on: S499.1023 #143587:
Podľa všetkého napr. Turancar na tejto linke umožňuje vnútroštátnu prepravu v ČR aj v SR.
http://skratka.sk/7y8j5v

Re #143571 810zssk: Aha, áno. ? Tak teda PCL s príplatkom na nočné spoje by tam podľa mňa mal platiť, aby neboli pravidelní cestujúci diskriminovaní.
Reply on: no.ev.di. #143569:
"no asi sa boja, aby náhodou tí čo cestujú len na vnútroštátnom úseku náhodou neobsadili miesta ľuďom čo sa budú prepravovať medzištátne."

Ide skôr o to, čo napísal 810zssk v #143572 . Zaujímavé, že cesta tarifou VOR (Postbus alebo OBB) stojí z Wolfsthalu do Hainburgu 1,80 €. DPB by to robil za 1,50 € (teoreticky aj za menej by mohol), tak toho sa niekto bojí... Ale bolo by zaujímavé, keby sa do toho začal "montovať" nejaký eurokomisár podobne ako pri regulácii roamingu v EU. ?

Alebo iné riešenie - zahrnúť rakúsky úsek 901-ky do VOR. Len neviem, či by DPB mohol predávať vopred vytlačené CL. A kvôli tržbám či by to nebolo pre DPB (alebo VOR) príliš zložité, keby tam bola zahrnutá. ?

Medzinárodná linka BA - Wien cez Hainburg (väčšina spojov Slovaklines, niektoré Postbus) má tiež zakázanú vnútroštátnu prepravu v oboch krajinách. Ale tam v tom sú asi aj kapacitné dôvody. Na tú linku sa na úseku BA - WIEN celkovo odporúča rezervácia.
Opäť sa mi potvrdilo, že na magistráte rýchlejšie vybavíte veci keď používate v 21. storočí fax ☠ a nie cez e-mail. Takže ak chcete rýchlo vybaviť veci odporúčam Vám faxovať. ? Sa mi podarilo vcelku rýchlo vybaviť nesvietiaci semafor pre chodcov, ktorý si dlhšie nikto nevšímal, takže chodca nevedel, či ma zelenú a či ho nič nezrazí (teda naraziť do neho mohol len autobus nakoľko to bol semafor zo Starého mosta). ?
A keď som pri tej samospráve dnes (týždeň po snežení) niekoho napadlo aj posypať zamrznuté prechody pre chodcov soľou. ?
Reply on: no.ev.di. #143605:
Minimálne po prebudovaní Hlavnej stanice spoločnosťou IPR sa vyčerpajú. ?
Reply on: 810zssk #143604:
Samozrejme ?
Reply on: 810zssk #143604:
ale čo SAV - Patrónka - Harmincova?! Tam budú jazdiť stále len autobusy? Frekvencia 20,22,34 a 83 je dostatočná na to aby tam jazdili už trolejbusy alebo električky, ale vraj električka je nereálna a ja stále neviem prečo. Či sa absolútne všetky možnosti vyčerpali. Bola by to skvelá trať, ktorá sa aj plánovala kedysi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.